W aucie takim, jak E65 warto wydać parę stówek i sprawdzić je w jakimś ogarniętym warsztacie (niekoniecznie ASO).
Rozumiem, że to polift 231 KM? Bo trochę nieprecyzyjne to Twoje oznaczenie silnika, źródła różnie podają (np. M57D30TU).
Sprawdź okolice turbosprężarki i intercoolera oraz osłony pod silnikiem (czy nie są ulane olejem z prawej strony auta), odpal auto na zimnym (koniecznie!) i obserwuj pracę silnika. Często w tych autach "na dzień dobry" są do wymiany świece żarowe i oba termostaty, świece zobaczysz w INPIE jako zapisany błąd w sterowniku silnika, termostaty jak się przejedziesz- temperatura pracy powinna być nie niższa niż 79- 80 stopni- okolice 60 to termostaty do grzebnięcia.
Na odpalonym zimnym silniku w DME możesz sprawdzić też korekty wtryskiwaczy- mniej więcej oszacujesz ich stan.
Stanu klapek w kolektorze ssącym nie ocenisz bez jego zdjęcia, więc to raczej operacja po zakupie, chociaż polifty mają poprawione kolektory- w moim mam 210 tysięcy nalatane, kolektor sprawdził mechanik i niby wszystko ok, ale i tak zamierzam w najbliższym czasie wymienić dla spokoju.
W tych modelach dość częstą padają sprzęgła hydrokinetyczne, z racji wysokiego momentu obrotowego- podczas jazdy próbnej obserwuj, czy obroty wzrastają równomiernie, nie ma szarpnięć podczas przyśpieszania, nie przeciąga biegów, naprawa to 2-3 tysiące.
Jak masz możliwość sprawdzenia w serwisie BMW, nie wahaj się, lepiej być stratnym kilkaset złotych niż bujać się z autem i zakładać dziesiątki tematów, że coś nie działa.