A ty skasuj obrazek, bo jak kolega dotknie do karoserii dodatni potencjał, to coś sie zapali.
A ty skasuj obrazek, bo jak kolega dotknie do karoserii dodatni potencjał, to coś sie zapali.
obiecałeś? to nie pisz głupot.
tak patrze na ten schmemat i kombinuje coś sie przyj..ł do tego woltomierza i chyba wiem na czym polega twoj problem !
ty mylisz na schemacie źródło napięcia z miernikiem. Przyznaj, że uważasz że to kółeczko z literką V po lewej to woltomierz?
Po prostu weź ten miernik, daj na dole i będzie gitara. Nie odkręca się nawet wpierw klemy (+) bo możesz przypadkowo zewrzeć do masy. Przy (-) możemy sobie gmerać i zwierać i będzie OK.
Nie znoszę na forach, jak wątki z pytaniami arcy-elementarnymi mają więcej niż jedną odpowiedź. Kończmy już na serio.
Nosz kurde szlag mnie trafia. zmieniasz temat - nie umiesz się przyznać do pomyłki to kończymy bez wyjaśnienia.
napisz w końcu czy schemat jest dobry czy nie ?
oplułeś a teraz jakby nic się nie stało kończymy bo wątek przydługawy? cięzko napisać "sorry - pomyliłem się" ??
Nie, twój jest nie dobry. Pomyliłeś się. Grozi pożarem. Teraz OK? Mierzymy na ujemnym potencjale.
NIE ma znaczenia w którą się wepniesz. wystarczy przejrzeć na necie jak to jest opisywane. raz tak raz siak.
pomyliłeś się odczytując schemat a teraz wymyślasz bzdury o wyższości jednej klemy od drugiej - aby tylko nie przyznać się do błędu.
tak jak pisałem - najpierw opluć a potem niby nic. szkoda słów.
Jak już zmierzysz ten prąd na "uspionym" aucie ( po 20-30) min to daj znać.
Pobór prądu rzędu 5-8mA to normalna rzecz.
W zależności od obładowania auta gadżetami tak to się będzie kształtowało.
Alarm, podtrzymanie pamięci w podzespołach, ładowanie latarki i co tam jeszcze na wyposażeniu będzie żarło prąd na wspomnianym poziomie.
Amperomierz wpinany jest szeregowo i rzeczywiście nie ma większego znaczenia (z punktu widzenia rezultatu pomiaru) czy wepniemy się w obwód + czy -
Natomiast z praktycznego punktu widzenia lepiej wpinać się w -.
Chroni to układ przed przypadkowym zwarciem, o które nietrudno przy pracach z autem.
A czy to normalne, że po zgaszeniu i zamknięciu auta na pozycjonerze w automacie świeci się P przez kilkadziesiąt minut? Zastanawiało mnie to tyle razy ale nigdy się nie zapytałem.
16 minut ma się świecić ponoć.
ale ktoś napisał że np po tygodniu, czy trzech mu rozładuje całkiem auto. CIekawy temat, na ile wystarczy soku w akumulatorze podczas ssania 50mA... temat jest dość skomplikowany - poczytać można tutaj
ale nie dałęm rady przejść przez ten tekst - jednak daje do myślenia że nie jest to takie proste.
gdzie indziej piszą że "Here’s an example: A vehicle with a 30 mA drain and a fully-charged 70 RC battery will last 3 weeks. But if that battery is at only 65% of full charge it is going to last only 2 weeks before giving the customer that “click click click” complaint. "
czyli autko bierze około 30mA (ale bateria też mniej Ah) i po 3 tygodniach jest trup - pomimo że była full naładowana. a jak jest niedołądowana to drastycznie w dół - nawet tydzień i kredki.
posaumowując to chyba normalne że w tydzień czy dwa postoju jest kaplica. jest to w sumie dziwne - jedziesz na wkacje - auto stoi 2 tygodnie na parkingu pod lotniskiem i po powrocie zonk....
Ostatnio edytowane przez pacraf ; 09-02-2015 o 20:30