Silniki w e65 dzielą się na kilka grup


PB
- 3,0i/li - M54 - bardzo mało znany wręcz unikat
- 3,0i/li - N52 - mało znany
- 735i, 745i, 735Li, 745Li, 745LiS, B7 ALPINA - N62 chyba najbardziej znany i najbardziej znane usterki (rurka,uszczelniacze itd) to czego na forum najwięcej
- 740i, 740Li, 750i, 750Li - N62N - poliftowe jednostki
- 760i, 760Li, 760LiS - N73 - bardzo skomplikowany i drogi w utrzymaniu ale pytał właścicieli ( np IMPEX)


ON
- 730d - M57N - chhyba najbardziej znany i lubiany diselek
- 730d, 730Ld - M57N2
- 740d - M67 - chyba najbardziej straszny dla większości
- 745d - M67N - też straszny dla ogółu ze względu na koszta napraw i serwis


Wg mnie optymalnie do e65/66 jest silnik N62 a jednostkowo 745i/li lub 750i/li - mimo że tyle złego o nim się mówi ale jednak jest optymalny i serwisowo i jeśli idzie o moc do tego auta
Jeśli zaś miał bym kupować ON to albo 730d albo 745d ale to już niech się "specjalisty" od kopciuchów wypowiedzą