Silnik 3.0d BMW od czasów E38/E39 które były o mocach 184km/193km aż po 218/231km/235km do 245km w modelach F - są uznawane za bardzo dobre i trwałe jednostki, pozbawione problemów typu "ten typ tak ma". Kwestia tylko prawidłowego użytkowania - czyt. dobrej jakości paliwo z renomowanych stacji paliw, dbanie odpowiednio o turbo sprężarkę nie powinno sprawiać żadnych problemów.
Popularny problem to wpadające klapy z kolektora ssącego do komory silnika, oraz wyciek oleju silnikowego z owych klap (rozwiązanie - zaślepienie klap), nie wiem jak duże*jest niebezpieczeństwo że taka klapa może się urwać przy dzisiejszych 3.0d (245km), ale nawet już*te "trzy-litrówki" o mocy 231km miały "solidniejsze" te klapy z tego co wiem - choć*ja w swoim zaślepiłem mimo wszystko i nie czuję żadnych różnic w pracy silnika.