Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: E38 735i 1996 Silnik sie zalewa paliwem i gasnie - za duzy pobor powietrza?

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2015
    Posty
    6
    BMW
    e38 735i 96, 740 Alpina 97, 735i 99
    Skąd
    Leszno

    Post E38 735i 1996 Silnik sie zalewa paliwem i gasnie - za duzy pobor powietrza?

    Od roku probuje sie uporac z problemem ktory dolega mojej e38.

    Lista czesci sprawdzonych i wymienionych na nowe oryginalne:
    -Przeplywomierz BOSCH
    -Regulator cisnienia paliwa BOSCH
    -2xSonda Lambda BOSCH
    -Silniczek krokowy BOSCH
    -PCV z tylu kolektora dolotowego (silnik ma podcisnienie idealne)
    -Nowe swiece NGK
    -Podmienilem cewki zaplonowe z mojej dzialajacej e38 735i (gumy w idealnym stanie)
    -Uklad dolotowy w 100% szczelny (sprawdzany kika razy)
    -Filtry, oleje itp. nowe
    -Potencjometr przepustnicy sprawdzony
    -Czyjniki temp. silnika nowy, powietrza sprawny
    -Silnik trzyma prawidlowa temp.
    -Katalizatory sprawne w 100%
    -Czujnik polozenia walka rozrzadu nowy
    -Cisnienie na cylindrach wzorcowe (autko ma przejechane okolo 140tys. km)
    -brak bledow komputera


    Dzisiaj wymienie jeszcze czujnik polozenia walu... a jak to nie pomoze to spale cale auto :)

    Najpierw zdjecia z INPY przed wymiana MAF'a (przeplywomierza powietrza): ktorych nie zalacze bo wyskakuje u mnie jakis idiotyczny blad... zdjecia nie moga byc wieksze niz 12.5kb

    A wiec...

    INPA pokazuje ze wszystko jest w normie poza

    Total Air Consumption HLM i Needed air I.S. Controler ktore wynosza odpowiednio okolo 25kg/h (norma to 0-20) i 22.5kg/h (norma to 0-10).

    W tym momencie komputer silnika leje duzo wiecej paliwa poniewarz samochod chce utrzymac odpowiednia mieszanke paliwo-powietrze. Problem w tym ze nie dostaje powietrza wiecej i przez to mieszanka paliwo-powietrza jest zbyt bogata w paliwo. Swiece po wykreceniu sa czarne jak smola i wilgotne od paliwa. To wszystko powoduje ze silnik chodzi nie rowno i po wrzuceniu biegu silnik gasnie i zalewa sie na dobre.

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    109
    BMW
    740i e32 v8
    Skąd
    opolskie
    Jeśli możesz to wypnij wtyczkę z przepływki -komputer powinien uśrednić dawkę powietrza. jeśli tak nie jest-to komp do podmiany-ale chyba ews się odezwie :-(

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2015
    Posty
    6
    BMW
    e38 735i 96, 740 Alpina 97, 735i 99
    Skąd
    Leszno

    Post

    Co powinienem zaobserwowac w INPA'ie z wartosciami HLM i needed air (potrzebne powietrze)? Obecnie sa na poziomie 24.75kg/h i 22.50kg/h

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    2
    BMW
    e38 735i 99r
    Skąd
    Olsztyn
    Borykałem się z podobnym problemem, samochód jakby cały czas chodził na ssaniu przez co konsumował zdwojone porcje paliwa :/
    Okazało się, że winowajcą był termostat za sterowaniem charakterystyki, chociaż sam termostat był w porządku gdyż temp była ok.
    Sensor, który był w obudowie powodował zwiększone dawkowanie paliwa, natomiast podawane powietrze się nie zmieniało.

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2015
    Posty
    6
    BMW
    e38 735i 96, 740 Alpina 97, 735i 99
    Skąd
    Leszno
    Zamienilem caly termostat na nowy, nic sie nie zmienilo.

    A co z moim poprzednim pytaniem... jakies sugestje?

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Mat88
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Skąd
    Warszawa

    Post

    Spróbuj wyczyścić przepływomierz ale kup specjalny preparat firmy CRC. Przepływomierz potrafi spowodować podobne objawy jak u Ciebie ale nie ma jego błędu ani w inpie czy Carsofcie
    Chociaż co do wskazań z poboru powietrza na biegu jałowym to troszkę za dużo a powinno być około 17 kg/h- więc różnica 17 a 22 kg/h to jest spora różnica. A propo, nie licz na samo odpinanie przepływki podczas pracy silnika itp. to nie da jednakowych rezultatów przy takich rozbieżnościach w dawce powietrza.
    Ostatnio edytowane przez Mat88 ; 03-02-2015 o 16:23

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2015
    Posty
    6
    BMW
    e38 735i 96, 740 Alpina 97, 735i 99
    Skąd
    Leszno
    Przeplywomierz jest nowy i czysciutenki

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    649
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    Ja bym się w tym przypadku przyjrzał jeszcze na ustawienie rozrządu.... oraz czy czasem wtyczka komputera sterującego pracą silnika nie zaśniedziała na pinach. Pozdrawiam

  9. #9
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2015
    Posty
    6
    BMW
    e38 735i 96, 740 Alpina 97, 735i 99
    Skąd
    Leszno
    W jaki sposob mam sprawdzic rozrzad? I dlaczego sugerujesz ze to rozrzad?

Podobne wątki

  1. [silnik] PILNE m60b40 zalewa silnik i ogromne spalanie
    Przez marcin.b11 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 15-02-2014, 08:52
  2. [silnik] Silnik gasnie na postoju i podczas jazdy
    Przez Bartez w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-08-2012, 17:27
  3. [silnik] gasnie silnik podczas jazdy E 38 3.5 V8 niezagazowana
    Przez rocco.nl w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-09-2011, 18:22
  4. [elektryka] Kontroka ABS w e38 zapala sie i gasnie, czy to moze czujnik ?
    Przez GRABA730i w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-08-2011, 11:46
  5. za duzy pobor pradu
    Przez jaken83 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 17-08-2009, 09:17

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •