Cykanie, grzechotanie, stukanie jakbyś tego nie nazwał to oznaka końcówki rozrządu, po kolei do wymiany wyciągnięte łańcuchy, bo to on grzechocze. Tutaj masz film jaki dźwięk wydaje :
Musisz zaopatrzyć się w 3 łańcuchy, 3 napinacze, uszczelki dolnej obudowy rozrządu, uszczelki górnej obudowy rozrządu, uszczelkę pompy wody, uszczelki pokryw zaworowych razem z podkładkami do śrub. Pierścień uszczelniający wału. Dodatkowo możesz kupić uszczelkę dolnej miski olejowej, przy okazji wyczyścisz wszystko porządnie i dokręcisz (odkręcającą) się pompę olejową. Naciągniesz jej łańcuch bo może być luźny i też będzie dzwonił. Więc dochodzi jeszcze klej anaerobowy. Resztę zamawiałbym dopiero po oględzinach elementów w silniku. Bo koła zębate wbrew opinią o zużywaniu to w moim przypadku po około 250tkm nie posiadają oznak zużycia, ewentualnie będziesz musiał kupić koło zębate na wale. Ale radzę oglądnąć wszystko przed zamówieniem. Moje koło na wale było takie samo jak nówka, wszystko mierzyłem. Co do ślizgów, również ocena indywidualna, ja miałem nieruszone ślizgi, jeden powie że już ich nie miał jeden miał. Dla innych wymiana rozrządu polega na wymianie wszystkiego kompleksowo z czego połowę oczywiście niepotrzebnie bo jest to tylko brudne od oleju. Dlatego jeżeli masz ok 4 tyś to wymień całość. Ale zachowaj zimną krew.
Do tego blokady rozrządu jak nie posiadasz możesz wypożyczyć lub zlecić wykonie jakiemuś tokarzowi:
http://7er.pl/showthread.php/31894-B...ady+rozrz%B1du
Podstawowe narzędzie, a z tych bardziej potrzebnych a nie zawsze dostępnych to nasadki torx lub spline ( żeby ściągnąć koła zębate ) porządną nasadkę 27mm do tego pokrętło kątowe wszystko na 3/4" żeby ściągnąć koło pasowe. Kawał rurki żeby owe pokrętło przedłużyć. W moim przypadku przedłużki, itd na 1/2" ukręcały się. Klucz dynamometryczny itp. Ustawienie rozrządu w M60 jest proste, jest instrukcja TIS itd oraz kilka tematów na innych forach.
Przetłumacz sobie na PL:
http://tis.bmwcats.com/doc1001136/
A tutaj opis remontu M60, i duża ilość zdjęć, na pewno się przyda.
http://szarbia.com/index.php?p=art_d...pkat2=0&id=107
Tutaj kilka przydatnych obrazków:
http://obrazki.elektroda.pl/4224775200_1381609949.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-M...2-no/M60_1.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-l...3-no/M62_2.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-i...aaaaaaaaaa.jpg
Resztę wydrukuj sobie z:
http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/
Żeby opisać śruby, bo mają różne długości i mogą się mylić.
Jeżeli lubisz "grzebać" w aucie, to zrobiłbym to samemu. Masz wtedy wgląd do wszystkiego i zrobisz to porządnie. Ja przy okazji zabrałem się za kolektor ssący, uszczelki itd. Miałem już tyle rozebrane że kilka śrubek więcej nie robiło znaczenia. Koszta tak w przybliżeniu:
Napinacz boczny:
RUVILLE 3450004: 127 zł
http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...ffset=0&sort=1
Główny Łańcuch: 145 zł ( 162,25 zł + przesyłka )
http://www.partadax.pl/czesc-oem/lan...70/11317598263
Uszczelka napinacza łańcucha rozrządu: 1 zł ( 0,80 zł )
FEBI BILSTEIN 05552
http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...ffset=1&sort=1
Napinacze:
FEBI BILSTEIN 01580 (441) - 215zł ( 212,80 zł )
http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...&sort=1#tabs=0
RUVILLE 3450003 (442) - 210 zł ( 225 zł kupiony )
http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...ffset=0&sort=1
Łańcuch rozrządu mały: 63 zł x 2 szt ( 143,40 zł )
RUVILLE 3450023
http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...ffset=0&sort=1
to już z Silesi
EL633463 ELRING E34 E32 E31 E39 E38 X5 Zestaw uszczelek rozrządu 59,00 zł
11141433305 BMW USZCZELKA 35,00 zł
11141433306 BMW USZCZELKA 35,00 zł
586676 ELRING Pierścień uszczelniający wału Przód 21,00 zł
Jeszcze uszczelka miski, i pokryw ale to ocenisz sam.
Pozdrawiam