Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Wątek: Rozrząd głośny

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    109
    BMW
    740i e32 v8
    Skąd
    opolskie

    Post Rozrząd głośny

    Witam film tego nie oddaje ale proszę się wsłuchać pomiędzy 12-18 sek. szczególnie 15-sta i 16-nasta sekunda czy to jest niepokojąca praca rozrządu?
    https://www.youtube.com/watch?v=8EwGuWAUD7c

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BEDY111
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    147
    BMW
    E38
    Skąd
    PL

    Smile

    Cykanie, grzechotanie, stukanie jakbyś tego nie nazwał to oznaka końcówki rozrządu, po kolei do wymiany wyciągnięte łańcuchy, bo to on grzechocze. Tutaj masz film jaki dźwięk wydaje :



    Musisz zaopatrzyć się w 3 łańcuchy, 3 napinacze, uszczelki dolnej obudowy rozrządu, uszczelki górnej obudowy rozrządu, uszczelkę pompy wody, uszczelki pokryw zaworowych razem z podkładkami do śrub. Pierścień uszczelniający wału. Dodatkowo możesz kupić uszczelkę dolnej miski olejowej, przy okazji wyczyścisz wszystko porządnie i dokręcisz (odkręcającą) się pompę olejową. Naciągniesz jej łańcuch bo może być luźny i też będzie dzwonił. Więc dochodzi jeszcze klej anaerobowy. Resztę zamawiałbym dopiero po oględzinach elementów w silniku. Bo koła zębate wbrew opinią o zużywaniu to w moim przypadku po około 250tkm nie posiadają oznak zużycia, ewentualnie będziesz musiał kupić koło zębate na wale. Ale radzę oglądnąć wszystko przed zamówieniem. Moje koło na wale było takie samo jak nówka, wszystko mierzyłem. Co do ślizgów, również ocena indywidualna, ja miałem nieruszone ślizgi, jeden powie że już ich nie miał jeden miał. Dla innych wymiana rozrządu polega na wymianie wszystkiego kompleksowo z czego połowę oczywiście niepotrzebnie bo jest to tylko brudne od oleju. Dlatego jeżeli masz ok 4 tyś to wymień całość. Ale zachowaj zimną krew.

    Do tego blokady rozrządu jak nie posiadasz możesz wypożyczyć lub zlecić wykonie jakiemuś tokarzowi:

    http://7er.pl/showthread.php/31894-B...ady+rozrz%B1du

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Blokady rozrządu M60 i M62-page-001.jpg
Wyświetleń:	33
Rozmiar:	87.2 KB
ID:	7404


    Podstawowe narzędzie, a z tych bardziej potrzebnych a nie zawsze dostępnych to nasadki torx lub spline ( żeby ściągnąć koła zębate ) porządną nasadkę 27mm do tego pokrętło kątowe wszystko na 3/4" żeby ściągnąć koło pasowe. Kawał rurki żeby owe pokrętło przedłużyć. W moim przypadku przedłużki, itd na 1/2" ukręcały się. Klucz dynamometryczny itp. Ustawienie rozrządu w M60 jest proste, jest instrukcja TIS itd oraz kilka tematów na innych forach.

    Przetłumacz sobie na PL:

    http://tis.bmwcats.com/doc1001136/

    A tutaj opis remontu M60, i duża ilość zdjęć, na pewno się przyda.

    http://szarbia.com/index.php?p=art_d...pkat2=0&id=107

    Tutaj kilka przydatnych obrazków:

    http://obrazki.elektroda.pl/4224775200_1381609949.jpg

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Ustawianie rozrządu M60 (3).jpg
Wyświetleń:	31
Rozmiar:	52.8 KB
ID:	7405

    https://lh5.googleusercontent.com/-M...2-no/M60_1.JPG

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	M60_1.JPG
Wyświetleń:	28
Rozmiar:	71.7 KB
ID:	7406

    https://lh6.googleusercontent.com/-l...3-no/M62_2.JPG

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	M62_2.JPG
Wyświetleń:	25
Rozmiar:	93.0 KB
ID:	7407

    https://lh6.googleusercontent.com/-i...aaaaaaaaaa.jpg

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	aaaaaaaaaaaaa.jpg
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	92.8 KB
ID:	7408



    Resztę wydrukuj sobie z:

    http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/

    Żeby opisać śruby, bo mają różne długości i mogą się mylić.
    Jeżeli lubisz "grzebać" w aucie, to zrobiłbym to samemu. Masz wtedy wgląd do wszystkiego i zrobisz to porządnie. Ja przy okazji zabrałem się za kolektor ssący, uszczelki itd. Miałem już tyle rozebrane że kilka śrubek więcej nie robiło znaczenia. Koszta tak w przybliżeniu:

    Napinacz boczny:

    RUVILLE 3450004: 127 zł
    http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...ffset=0&sort=1

    Główny Łańcuch: 145 zł ( 162,25 zł + przesyłka )

    http://www.partadax.pl/czesc-oem/lan...70/11317598263

    Uszczelka napinacza łańcucha rozrządu: 1 zł ( 0,80 zł )

    FEBI BILSTEIN 05552
    http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...ffset=1&sort=1

    Napinacze:
    FEBI BILSTEIN 01580 (441) - 215zł ( 212,80 zł )
    http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...&sort=1#tabs=0

    RUVILLE 3450003 (442) - 210 zł ( 225 zł kupiony )
    http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...ffset=0&sort=1

    Łańcuch rozrządu mały: 63 zł x 2 szt ( 143,40 zł )
    RUVILLE 3450023
    http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...ffset=0&sort=1

    to już z Silesi

    EL633463 ELRING E34 E32 E31 E39 E38 X5 Zestaw uszczelek rozrządu 59,00 zł
    11141433305 BMW USZCZELKA 35,00 zł
    11141433306 BMW USZCZELKA 35,00 zł
    586676 ELRING Pierścień uszczelniający wału Przód 21,00 zł

    Jeszcze uszczelka miski, i pokryw ale to ocenisz sam.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez BEDY111 ; 11-01-2015 o 17:59

  3. #3
    Damian Vip Awatar vramzes
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2,946
    BMW
    BMW E36 320 , EX : e32 730 iA , e38 730i manual, e32 730 Shadow Line
    Skąd
    BRALIN
    Cytat Zamieszczone przez BEDY111 Zobacz posta
    Cykanie, grzechotanie, stukanie jakbyś tego nie nazwał to oznaka końcówki rozrządu, po kolei do wymiany wyciągnięte łańcuchy, bo to on grzechocze. Tutaj masz film jaki dźwięk wydaje :



    Musisz zaopatrzyć się w 3 łańcuchy, 3 napinacze, uszczelki dolnej obudowy rozrządu, uszczelki górnej obudowy rozrządu, uszczelkę pompy wody, uszczelki pokryw zaworowych razem z podkładkami do śrub. Pierścień uszczelniający wału. Dodatkowo możesz kupić uszczelkę dolnej miski olejowej, przy okazji wyczyścisz wszystko porządnie i dokręcisz (odkręcającą) się pompę olejową. Naciągniesz jej łańcuch bo może być luźny i też będzie dzwonił. Więc dochodzi jeszcze klej anaerobowy. Resztę zamawiałbym dopiero po oględzinach elementów w silniku. Bo koła zębate wbrew opinią o zużywaniu to w moim przypadku po około 250tkm nie posiadają oznak zużycia, ewentualnie będziesz musiał kupić koło zębate na wale. Ale radzę oglądnąć wszystko przed zamówieniem. Moje koło na wale było takie samo jak nówka, wszystko mierzyłem. Co do ślizgów, również ocena indywidualna, ja miałem nieruszone ślizgi, jeden powie że już ich nie miał jeden miał. Dla innych wymiana rozrządu polega na wymianie wszystkiego kompleksowo z czego połowę oczywiście niepotrzebnie bo jest to tylko brudne od oleju. Dlatego jeżeli masz ok 4 tyś to wymień całość. Ale zachowaj zimną krew.

    Do tego blokady rozrządu jak nie posiadasz możesz wypożyczyć lub zlecić wykonie jakiemuś tokarzowi:

    http://7er.pl/showthread.php/31894-B...ady+rozrz%B1du

    Podstawowe narzędzie, a z tych bardziej potrzebnych a nie zawsze dostępnych to nasadki torx lub spline ( żeby ściągnąć koła zębate ) porządną nasadkę 27mm do tego pokrętło kątowe wszystko na 3/4" żeby ściągnąć koło pasowe. Kawał rurki żeby owe pokrętło przedłużyć. W moim przypadku przedłużki, itd na 1/2" ukręcały się. Klucz dynamometryczny itp. Ustawienie rozrządu w M60 jest proste, jest instrukcja TIS itd oraz kilka tematów na innych forach.

    Przetłumacz sobie na PL:

    http://tis.bmwcats.com/doc1001136/

    A tutaj opis remontu M60, i duża ilość zdjęć, na pewno się przyda.

    http://szarbia.com/index.php?p=art_d...pkat2=0&id=107

    Tutaj kilka przydatnych obrazków:

    http://obrazki.elektroda.pl/4224775200_1381609949.jpg
    https://lh5.googleusercontent.com/-M...2-no/M60_1.JPG
    https://lh6.googleusercontent.com/-l...3-no/M62_2.JPG
    https://lh6.googleusercontent.com/-i...aaaaaaaaaa.jpg

    Resztę wydrukuj sobie z:

    http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/

    Żeby opisać śruby, bo mają różne długości i mogą się mylić.
    Jeżeli lubisz "grzebać" w aucie, to zrobiłbym to samemu. Masz wtedy wgląd do wszystkiego i zrobisz to porządnie. Ja przy okazji zabrałem się za kolektor ssący, uszczelki itd. Miałem już tyle rozebrane że kilka śrubek więcej nie robiło znaczenia. Koszta tak w przybliżeniu:

    Napinacz boczny:

    RUVILLE 3450004: 127 zł
    http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...ffset=0&sort=1

    Główny Łańcuch: 145 zł ( 162,25 zł + przesyłka )

    http://www.partadax.pl/czesc-oem/lan...70/11317598263

    Uszczelka napinacza łańcucha rozrządu: 1 zł ( 0,80 zł )

    FEBI BILSTEIN 05552
    http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...ffset=1&sort=1

    Napinacze:
    FEBI BILSTEIN 01580 (441) - 215zł ( 212,80 zł )
    http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...&sort=1#tabs=0

    RUVILLE 3450003 (442) - 210 zł ( 225 zł kupiony )
    http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...ffset=0&sort=1

    Łańcuch rozrządu mały: 63 zł x 2 szt ( 143,40 zł )
    RUVILLE 3450023
    http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...ffset=0&sort=1

    to już z Silesi

    EL633463 ELRING E34 E32 E31 E39 E38 X5 Zestaw uszczelek rozrządu 59,00 zł
    11141433305 BMW USZCZELKA 35,00 zł
    11141433306 BMW USZCZELKA 35,00 zł
    586676 ELRING Pierścień uszczelniający wału Przód 21,00 zł

    Jeszcze uszczelka miski, i pokryw ale to ocenisz sam.

    Pozdrawiam
    spadłem z kanapy to się nazywa szybkie i konkretne załatwienie tematu , brawo i gratulacje za wzorcową pomoc i wyjaśnienie dla kolegi , to powinien być przykład jak udziela sie odpowiedzi

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    109
    BMW
    740i e32 v8
    Skąd
    opolskie
    BEDY111 Jesteś Wielki-dzięki śliczne. uszczelki -cała góra już wymieniona jakiś czas temu i dół -miska też więc zostaje praktycznie sam rozrząd... będę walczył i co nieco ogarniam więc będę robił sam. Sciągacze będą mi potrzebne -reszta kluczy jest łącznie z dynamometrycznymi.

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jagdtiger
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    211
    BMW
    brak
    Skąd
    Łódź
    Ekstra, mnie tez na pewno sie przyda, mam zamiar kupic b40 zrobic remont i swapa ;)

  6. #6
    Początkujący Użytkownik Awatar Longner
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    37
    BMW
    e32 730i m30b30 '87 ;e32 730iA m60b30 `93; e28 525e m20b27 `83
    Skąd
    Opole
    Od sierpnia komletuję znajomemu cały rozrząd do m60, czekam jeszcze tylko na prawą szynę prowdzącą i lewy ślizg, wszystko z bmw store, jedynie łańcuch jest z febi. Znajomy w międzyczasie sprzedał e38 a za części zapłacił wcześniej. Cały zestaw będzie niebawem na sprzedaż za 2/3 ceny.
    Pozdrawiam

    Szyna napinająca
    11 31 1 747 411

    Szyna prowadząca
    11 31 1 736 275

    Szyna prowadząca
    11 31 1 741 244

    Łańcuch rozdządu 2 szt.
    11 31 7 598 262

    Element ślizgowy 4szt.
    11 31 1 736 408

    Łańcuch pompy oleju
    11 41 7 576 917

    Zestaw uszczelek skrzyni łańc. rozrz.
    11 14 1 436 978

    Zest. uszcz. skrz. łańcuch., bezazbest.
    11 14 1 433 305

    Zest. uszcz. skrz. łańcuch., bezazbest.
    11 14 1 433 306

    Czekam na dwie szyny jeszcze, nie było ich nigdzie, musiały być wykonane w Niemczech:
    Szyna prowadząca
    11 31 1 741 244

    Szyna napinająca
    11 31 1 747 411

    Plus nowy łańcuch febi

    Cena 1800zł za wszystko
    Ostatnio edytowane przez Longner ; 17-01-2015 o 14:49

    "No to jadę, skóra, klima, żółte blachy, szyby w prądzie"

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BEDY111
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    147
    BMW
    E38
    Skąd
    PL

    Post

    To jak już poznasz, wycenicie poszczególne części to dajcie znać. Na pewno komuś coś się przyda.

    Co do szmerów w prawej głowicy (5-8 cyl) to jest miejsce w którym luźny łańcuch ociera o ogranicznik i informuje nas o potrzebie remontu/wymiany. Dźwięk jest przenoszony i wydaje się że obija prawą pokrywę zaworową. W moim przypadku oczywiście, ograniczników jest cała masa, więc warto oglądnąć je dokładnie.







    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez BEDY111 ; 13-01-2015 o 21:14

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    1,308
    BMW
    było e32 735 1986r lpg e34 535i lpg 1991,730v8 manual 1992_sekwencja jest BMW e32 735is Italian milf
    Skąd
    rogi/krosno
    po doświadczeniu z m60 +200.000tyś km nigdy nie miałem takich dziwęków z samego silnika ale słychać że rozrząd do wymiany pzdr:)

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    109
    BMW
    740i e32 v8
    Skąd
    opolskie
    Witam-ciąg dalszy z rozrządem -trochę czytałem -oglądałem dodam że moje e32 sprowadzone z Holandii przeze mnie ręki nie dam uciąć ale na chwile obecną mam 211tyś km. i właśnie nie uśmiecha się robić rozrządu przy tym przebiegu.
    ale podziałałem dzisiaj trochę w tym kierunku. Napinacz wyląndował na stole-poniekąd winny okazuje się oring napinacza- na zdjęciu jest pokazane gdzie on się znajduje i -twierdze że tam wystąpiła nieszczelność ciśnienia oleju -z pewnością nie duża ale oring był twardy
    Ktoś powie że to nie rozwiązanie-lecze wyszedłem z założenia że tam jest ważne ciśnienie-gdyż napinanie łańcucha min. od tego zależy-ostatecznie zawsze można nowy napinacz kupić:-(
    Ślizgi zamieniłem miejscami -ale to nie jest jakieś ekstremalne zużycie-materiału jest tam sporo

    Ostatnie zdjęcie to wałki głowica z mojego e38 730 z niemcowni którą przyjechałem dla min. dla skrzyni idp. proszę popatrzeć jak wygląda mój rozrząd (teoretycznie 211tyś a jak ten z 730-stki po przebiegu oryginalnym 364tyś km -i tu pytanie czy taka różnica w olejach? czy terminach wymiany-bo ani tu ani tu nie ma śladów grzebania wcześniej....




    Ostatnio edytowane przez BOMBEL ; 12-01-2015 o 22:56

  10. #10
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Silnik czysty, co oznacza dobry olej plus płukanka za każdą wymianą oleju. Ja mam tak samo w 27 letnim M70 z lekkim zabarwieniem na złoty kolor.

    W M70 nie robię już dużych przebiegów rocznych, powiedzmy 3 do 5 tyś rocznie i zawsze zlewam olej zółty, taki jak nalałem.

    Ta jedna prowadnica nieźle wytarta.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 12-01-2015 o 22:52
    pozdrawiam Bartek

Podobne wątki

  1. [silnik] Rozrząd w E 65
    Przez Marcin2013 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-08-2014, 22:07
  2. ROZRZĄD
    Przez m.r.77.bmw w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 01:03
  3. Rozrząd w M62TU
    Przez mr s w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-02-2011, 14:41
  4. [mechanika] Rozrząd V8
    Przez rodzinabmw w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 21-07-2009, 08:04

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •