Witam film tego nie oddaje ale proszę się wsłuchać pomiędzy 12-18 sek. szczególnie 15-sta i 16-nasta sekunda czy to jest niepokojąca praca rozrządu?
https://www.youtube.com/watch?v=8EwGuWAUD7c
Witam film tego nie oddaje ale proszę się wsłuchać pomiędzy 12-18 sek. szczególnie 15-sta i 16-nasta sekunda czy to jest niepokojąca praca rozrządu?
https://www.youtube.com/watch?v=8EwGuWAUD7c
Cykanie, grzechotanie, stukanie jakbyś tego nie nazwał to oznaka końcówki rozrządu, po kolei do wymiany wyciągnięte łańcuchy, bo to on grzechocze. Tutaj masz film jaki dźwięk wydaje :
Musisz zaopatrzyć się w 3 łańcuchy, 3 napinacze, uszczelki dolnej obudowy rozrządu, uszczelki górnej obudowy rozrządu, uszczelkę pompy wody, uszczelki pokryw zaworowych razem z podkładkami do śrub. Pierścień uszczelniający wału. Dodatkowo możesz kupić uszczelkę dolnej miski olejowej, przy okazji wyczyścisz wszystko porządnie i dokręcisz (odkręcającą) się pompę olejową. Naciągniesz jej łańcuch bo może być luźny i też będzie dzwonił. Więc dochodzi jeszcze klej anaerobowy. Resztę zamawiałbym dopiero po oględzinach elementów w silniku. Bo koła zębate wbrew opinią o zużywaniu to w moim przypadku po około 250tkm nie posiadają oznak zużycia, ewentualnie będziesz musiał kupić koło zębate na wale. Ale radzę oglądnąć wszystko przed zamówieniem. Moje koło na wale było takie samo jak nówka, wszystko mierzyłem. Co do ślizgów, również ocena indywidualna, ja miałem nieruszone ślizgi, jeden powie że już ich nie miał jeden miał. Dla innych wymiana rozrządu polega na wymianie wszystkiego kompleksowo z czego połowę oczywiście niepotrzebnie bo jest to tylko brudne od oleju. Dlatego jeżeli masz ok 4 tyś to wymień całość. Ale zachowaj zimną krew.
Do tego blokady rozrządu jak nie posiadasz możesz wypożyczyć lub zlecić wykonie jakiemuś tokarzowi:
http://7er.pl/showthread.php/31894-B...ady+rozrz%B1du
Podstawowe narzędzie, a z tych bardziej potrzebnych a nie zawsze dostępnych to nasadki torx lub spline ( żeby ściągnąć koła zębate ) porządną nasadkę 27mm do tego pokrętło kątowe wszystko na 3/4" żeby ściągnąć koło pasowe. Kawał rurki żeby owe pokrętło przedłużyć. W moim przypadku przedłużki, itd na 1/2" ukręcały się. Klucz dynamometryczny itp. Ustawienie rozrządu w M60 jest proste, jest instrukcja TIS itd oraz kilka tematów na innych forach.
Przetłumacz sobie na PL:
http://tis.bmwcats.com/doc1001136/
A tutaj opis remontu M60, i duża ilość zdjęć, na pewno się przyda.
http://szarbia.com/index.php?p=art_d...pkat2=0&id=107
Tutaj kilka przydatnych obrazków:
http://obrazki.elektroda.pl/4224775200_1381609949.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-M...2-no/M60_1.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-l...3-no/M62_2.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-i...aaaaaaaaaa.jpg
Resztę wydrukuj sobie z:
http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/
Żeby opisać śruby, bo mają różne długości i mogą się mylić.
Jeżeli lubisz "grzebać" w aucie, to zrobiłbym to samemu. Masz wtedy wgląd do wszystkiego i zrobisz to porządnie. Ja przy okazji zabrałem się za kolektor ssący, uszczelki itd. Miałem już tyle rozebrane że kilka śrubek więcej nie robiło znaczenia. Koszta tak w przybliżeniu:
Napinacz boczny:
RUVILLE 3450004: 127 zł
http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...ffset=0&sort=1
Główny Łańcuch: 145 zł ( 162,25 zł + przesyłka )
http://www.partadax.pl/czesc-oem/lan...70/11317598263
Uszczelka napinacza łańcucha rozrządu: 1 zł ( 0,80 zł )
FEBI BILSTEIN 05552
http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...ffset=1&sort=1
Napinacze:
FEBI BILSTEIN 01580 (441) - 215zł ( 212,80 zł )
http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...&sort=1#tabs=0
RUVILLE 3450003 (442) - 210 zł ( 225 zł kupiony )
http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...ffset=0&sort=1
Łańcuch rozrządu mały: 63 zł x 2 szt ( 143,40 zł )
RUVILLE 3450023
http://autowanda.pl/?page=catalog/pr...ffset=0&sort=1
to już z Silesi
EL633463 ELRING E34 E32 E31 E39 E38 X5 Zestaw uszczelek rozrządu 59,00 zł
11141433305 BMW USZCZELKA 35,00 zł
11141433306 BMW USZCZELKA 35,00 zł
586676 ELRING Pierścień uszczelniający wału Przód 21,00 zł
Jeszcze uszczelka miski, i pokryw ale to ocenisz sam.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez BEDY111 ; 11-01-2015 o 17:59
BEDY111 Jesteś Wielki-dzięki śliczne. uszczelki -cała góra już wymieniona jakiś czas temu i dół -miska też więc zostaje praktycznie sam rozrząd... będę walczył i co nieco ogarniam więc będę robił sam. Sciągacze będą mi potrzebne -reszta kluczy jest łącznie z dynamometrycznymi.
Ekstra, mnie tez na pewno sie przyda, mam zamiar kupic b40 zrobic remont i swapa ;)
Od sierpnia komletuję znajomemu cały rozrząd do m60, czekam jeszcze tylko na prawą szynę prowdzącą i lewy ślizg, wszystko z bmw store, jedynie łańcuch jest z febi. Znajomy w międzyczasie sprzedał e38 a za części zapłacił wcześniej. Cały zestaw będzie niebawem na sprzedaż za 2/3 ceny.
Pozdrawiam
Szyna napinająca
11 31 1 747 411
Szyna prowadząca
11 31 1 736 275
Szyna prowadząca
11 31 1 741 244
Łańcuch rozdządu 2 szt.
11 31 7 598 262
Element ślizgowy 4szt.
11 31 1 736 408
Łańcuch pompy oleju
11 41 7 576 917
Zestaw uszczelek skrzyni łańc. rozrz.
11 14 1 436 978
Zest. uszcz. skrz. łańcuch., bezazbest.
11 14 1 433 305
Zest. uszcz. skrz. łańcuch., bezazbest.
11 14 1 433 306
Czekam na dwie szyny jeszcze, nie było ich nigdzie, musiały być wykonane w Niemczech:
Szyna prowadząca
11 31 1 741 244
Szyna napinająca
11 31 1 747 411
Plus nowy łańcuch febi
Cena 1800zł za wszystko
To jak już poznasz, wycenicie poszczególne części to dajcie znać. Na pewno komuś coś się przyda.
Co do szmerów w prawej głowicy (5-8 cyl) to jest miejsce w którym luźny łańcuch ociera o ogranicznik i informuje nas o potrzebie remontu/wymiany. Dźwięk jest przenoszony i wydaje się że obija prawą pokrywę zaworową. W moim przypadku oczywiście, ograniczników jest cała masa, więc warto oglądnąć je dokładnie.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowane przez BEDY111 ; 13-01-2015 o 21:14
po doświadczeniu z m60 +200.000tyś km nigdy nie miałem takich dziwęków z samego silnika ale słychać że rozrząd do wymiany pzdr:)
Witam-ciąg dalszy z rozrządem -trochę czytałem -oglądałem dodam że moje e32 sprowadzone z Holandii przeze mnie ręki nie dam uciąć ale na chwile obecną mam 211tyś km. i właśnie nie uśmiecha się robić rozrządu przy tym przebiegu.
ale podziałałem dzisiaj trochę w tym kierunku. Napinacz wyląndował na stole-poniekąd winny okazuje się oring napinacza- na zdjęciu jest pokazane gdzie on się znajduje i -twierdze że tam wystąpiła nieszczelność ciśnienia oleju -z pewnością nie duża ale oring był twardy
Ktoś powie że to nie rozwiązanie-lecze wyszedłem z założenia że tam jest ważne ciśnienie-gdyż napinanie łańcucha min. od tego zależy-ostatecznie zawsze można nowy napinacz kupić:-(
Ślizgi zamieniłem miejscami -ale to nie jest jakieś ekstremalne zużycie-materiału jest tam sporo
Ostatnie zdjęcie to wałki głowica z mojego e38 730 z niemcowni którą przyjechałem dla min. dla skrzyni idp. proszę popatrzeć jak wygląda mój rozrząd (teoretycznie 211tyś a jak ten z 730-stki po przebiegu oryginalnym 364tyś km -i tu pytanie czy taka różnica w olejach? czy terminach wymiany-bo ani tu ani tu nie ma śladów grzebania wcześniej....
Ostatnio edytowane przez BOMBEL ; 12-01-2015 o 22:56
Silnik czysty, co oznacza dobry olej plus płukanka za każdą wymianą oleju. Ja mam tak samo w 27 letnim M70 z lekkim zabarwieniem na złoty kolor.
W M70 nie robię już dużych przebiegów rocznych, powiedzmy 3 do 5 tyś rocznie i zawsze zlewam olej zółty, taki jak nalałem.
Ta jedna prowadnica nieźle wytarta.
Ostatnio edytowane przez ttrol ; 12-01-2015 o 22:52
pozdrawiam Bartek