Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 27 z 27

Wątek: Naprawa klapy i soft close

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    708
    BMW
    E65
    Skąd
    Chełm
    Cytat Zamieszczone przez laso Zobacz posta
    No dobra pany. Ja mam klapę z hydrauliką. lysy_106 ty pokazałeś chyba tą ze sprężyną?
    Ja widziałem jak wyciągałem siłownik tylko ten hydrauliczny. Jedni piszą że maja jeszcze sprężynowy siłownik a ja widze tylko jeden.
    też na pompie mam trzy śruby imbusowe.
    pomóżcie jak wiecie to ruszyć.
    Kolego Laso mam prośbę czytaj uważnie! Otwórz link który ci wysłałem i znajdz na liście części tą z nr 23 i zobaczysz że siłownik ze sprężyną występowały również w autach z klapą automatyczna ( hydrauliczną ) i różnią się od tych w której klapa była zwykła - różnica polega na sile ty siłowników i dodatkowym uchwycie w przypadku klapy automatycznej.
    Nie sądzisz chyba że tak wielką klapą operuje tylko jeden siłownik umieszczony z jednej strony auta. Gdyby tak było musiałby być wielkości amortyzatora do roweru!
    Co do śrubek odkręcenie jedenj z nich spowoduje odpowietrzenie układu - niepamiętam której - próbujcie delikatnie odkręcać jedna po drugiej i sprawdzać czy coś się dzieje!

  2. #22
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2014
    Posty
    602
    BMW
    E65 4.4
    Skąd
    Łódź
    Ach tam. Kolega Laso to nie patrzy na rysunki ze zrozumieniem ;) . Teraz juz widzę że jest to montowane dalej(patrząc w stronę przodu auta) za siłownikiem hydraulicznym. Dziś postaram się dostać do tego amora a nie bedzie to łatwe bo mam butlę walec i zdjęcie całego boku jest trudne a założenie go z powrotem graniczy z cudem. Nie mniej jednak wielkie dzięki za rzeczowe odpowiedzi i na temat. Końca prac przy aucie nie widać bo olej pozalewał mi Navi a i Logic szwankuje.

    No i sprawdziłem i zdemontowałem. Są dwa siłowniki mechaniczne(amorki ze sprężyną) lewy i prawy. Najgorzej dostać się do lewego który jest za wspornikiem jakiegoś sterownika modułu. Ogółem demontaż jest utrudniony przez to że mocowania amorów są od strony błotników a sama konstrukcja montażu zawleczki która nie pozwala aby amortyzator spadła z kulki utrudnia ściągnięcie tych amortyzatorów.
    Jadę zakupić owe amorki i zobaczymy czy to jest winowajcą opadającej klapy.
    Przemyślenia moje są takie że siłownik hydrauliczny odpowiada za uniesienie oraz opuszczenie klapy natomiast już za samo utrzymanie jej w pozycji odpowiadają te amorki ze sprężyną gdyż przynajmniej u mnie gdy pompa przestaje działać ciśnienie w siłowniku spada i można go ze średnią siła wcisnąć. Jak skończę naprawę napiszę całe podsumowanie z tej naprawy aby inni mogli skorzystać.
    Ostatnio edytowane przez laso ; 04-02-2015 o 11:53

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    511
    BMW
    E65 740d, 335i, 750dX
    Skąd
    LU
    Cytat Zamieszczone przez lysy106 Zobacz posta
    hmmm - nie wiemy co mamy!

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...65&hg=41&fg=60

    Nr części 23

    Co do odpowietrznie powinieneś mieć na pompie śrubke ampulową wpusczoną na gładko w obudowę pompy -odkręć i poruszaj klapę!

    Czy auto stało równo podczas uruchomienia klapy??

    Znalazlem ta srubke, po poruszaniu jest gorzej :(
    Poziom oleju jak najbardziej ok.

  4. #24
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    708
    BMW
    E65
    Skąd
    Chełm
    Odkręc poruszaj klapa i zakrec- tak zrobiłeś???

  5. #25
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    511
    BMW
    E65 740d, 335i, 750dX
    Skąd
    LU
    Cytat Zamieszczone przez lysy106 Zobacz posta
    Odkręc poruszaj klapa i zakrec- tak zrobiłeś???
    Tak robilem, duzo razy ruszac bo u mnie leci bez ruszania...

  6. #26
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2015
    Posty
    5
    BMW
    e65
    Skąd
    anglia
    Witam. To moze któryś z kolegów i mi pomoże. Otorz dziś po otwarciu klapy z pilota przestała działać, otwarła sie i tyle, teraz nie mogę jej zamknąć. Dodam tylko ze jest tylko z dociąganiem w e66. Jeśli macie jakieś pomysły to będę wdzięczny.

  7. #27
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2014
    Posty
    602
    BMW
    E65 4.4
    Skąd
    Łódź
    Otwiera się do końca czy tylko trochę? Możesz zamknąć ręcznie? Dociąganie jest na samym zamku czyli na dole bagażnika. Hydraulika dociąga klapę aż do momentu jak zamek ją złapie i domknie. Jeśli masz dobre sprężyny a uszkodzony siłownik lub pompę hydrauliczną to klapa nie opadnie a tym samym się nie zamknie. Cały układ zamykania i otwierania składa się z: siłownika wraz z pompą, 2 siłowników sprężynowych i systemy domykania takiego jak w drzwiach

Podobne wątki

  1. [elektryka] E65/66 SOFT CLOSE doposażenie
    Przez jaro_alfa w dziale instrukcje / schematy
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 14-04-2021, 21:46
  2. [elektryka] Soft close-dociaganie i otwieranie tylnej klapy nie działa
    Przez mcqbis w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-03-2014, 00:11

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •