Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 21

W±tek: Zapowietrzaj±cy sie uk³ad ch³odzenia bmw740

  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2014
    Posty
    90
    BMW
    e38
    Sk±d
    polska

    Post Zapowietrzaj±cy sie uk³ad ch³odzenia bmw740

    Witam jestem posiadaczem cudownej maszyny;d BMW 740, niestety od samego zakupu zmagam siê z do¶æ wa¿nym problem, Mianowicie wydaje mi sie ze uk³ad ca³y czas sie zapowietrza. Sprawa wyg³±da tak: rano gdy silnik jest zimny to górna rura do ch³odniczy jest jak by pusta(bez p³ynu) otwieram korek odpowietrzenia uruchamiam silnik i lec± b±belki powietrza po czasie leci sam p³yn zakrêcam korek. Nastêpnie kiedy silnik juz jest gor±cy to górna rura do ch³odnicy jest pe³na i sztywna ale da siê jaj nacisn±æ rêkami. Jest to mo¿liwe ¿e uk³ad ch³odzenia siê zapowietrza?? Nie zauwa¿y³em ubytku p³ynu.

    Dodam ¿e nie grzeje strona kierowcy a strona pasa¿era grzeje jak by co ra¿ mocniej . Sprawdza³em elektrozawory czyli wyci±gno³em wtyczke zasilaj±c± i nie by³o ¿adnego pykniêcia, te elektrozawory s± analogowe??

  2. #2
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar Supermen
    Do³±czy³
    Nov 2008
    Posty
    2,108
    BMW
    e38 750iL
    Sk±d
    Chojnice
    Jak ca³y czas otwierasz odpowietrznik to siê zapowietrza :D Odpowietrz go raz a porz±dnie i wtedy obserwuj.
    Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza siê do jazdy do celu
    lecz jest celem samym w sobie.

    https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/



  3. #3
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar marek1132
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Sk±d
    Czêstochowa
    Masz zamontowany gaz?Podobny objaw daje uszkodzony reduktor.Wskazówka od temp. w pionie czy grzeje siê?
    "My¶lenie to najciê¿sza praca z mo¿liwych i pewnie dlatego tak niewielu j± podejmuje." - Henry Ford

  4. #4
    Vip Vip
    Do³±czy³
    May 2007
    Posty
    950
    BMW
    e38 750iL, e66 750iL :)
    Sk±d
    Tychy, ¦l±sk
    Cytat Zamieszczone przez zamor89 Zobacz posta
    rura do ch³odnicy jest pe³na i sztywna ale da siê jaj nacisn±æ rêkami. Jest to mo¿liwe ¿e uk³ad ch³odzenia siê zapowietrza?? Nie zauwa¿y³em ubytku p³ynu.

    Hmm je¶li nie masz gazzu.... to czy¿by ci¶nienie z silnika sz³o do uk³adu ch³odzenia?? G³owica lub uszczelka??
    P³yn wtedy do cylindrów mo¿e uciekaæ i ubytku nie zauwa¿ysz.

    Obym by³ z³ym prorokiem..

  5. #5
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2014
    Posty
    90
    BMW
    e38
    Sk±d
    polska
    Cytat Zamieszczone przez Supermen Zobacz posta
    Jak ca³y czas otwierasz odpowietrznik to siê zapowietrza :D Odpowietrz go raz a porz±dnie i wtedy obserwuj.
    No to ma sens;d tak zrobie

  6. #6
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2014
    Posty
    90
    BMW
    e38
    Sk±d
    polska
    Cytat Zamieszczone przez marek1132 Zobacz posta
    Masz zamontowany gaz?Podobny objaw daje uszkodzony reduktor.Wskazówka od temp. w pionie czy grzeje siê?
    Tak mam zamontowany gaz parownik jest nowy, Wskazówka jest w pionie i nic siê nie przegrzewa .

    Chcia³em sprawdziæ CO2 w ukladzie ch³odzenia ale teraz wiadomo sylwestr nowy rok i nikt nie ma czasu. Tak¿e uszczelka jeszcze nie jest wykluczona. Oby to nie by³a ona....
    Ostatnio edytowane przez zamor89 ; 31-12-2014 o 14:34

  7. #7
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar krzys51
    Do³±czy³
    Jun 2012
    Posty
    33
    BMW
    e38 740iL
    Sk±d
    Andrespol

    Post

    W uk³adzie sa 2bar. Dla tego jest twardy ale jak siê da ¶cisn±æ to jest ok. Temperatura pracy silnika nomin. 104C jak jest zapowietrzony to termostat otworzy siê dopiero nawet przy 116C.
    Gdyby by³ bardzo zapowietrzony to by gaz wylata³. I parownik ch³odny. Po zakoñczonej je¼dzie tak np. po 1-2h otwórz korek lub odpowietrznik (zawsze jest jakie¶ ci¶nienie) ale powinno lekko zapsiukaæ. Gdyby stale siê zapowietrza³ w±¿ by wyszczeli³. Wa¿ne by korek by³ sprawny ma jakby (zawór bezpieczeñstwa) nowy koszt 20z³.
    Na wy¶wietlaczu 7 Masz podgl±d temperatury p³ynu. wskazówka wychodzi za po³owê po wy¿ej 116C
    A ogrzewanie kabiny jak elektrozawór sie zapiecze to zale¿y w jakiej pozycji zimne albo ciep³e. Wymiana 1200z³.

    Co do rury górnej to taka jest jakby pusta. P³yn cieplejszy zwiêksza objêto¶æ. Jak wyssasz wszystkie powietrze to po ostygniêci górny w±¿ potrafi siê jakby wciagn±æ, sp³aszczyæ.
    Uk³ad jest ci¶nieniowy zamkniêty ok.2bar
    Ostatnio edytowane przez krzys51 ; 31-12-2014 o 17:26
    Mia³e¶ wypadek komunikacyjny pomogê uzyskaæ odszkodowanie 608730700 EuCO

  8. #8
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2014
    Posty
    90
    BMW
    e38
    Sk±d
    polska
    Du¿o mi pomog³e¶ ostatnim postem. dzieki;p Zauwa¿y³em jeszcze jedna zale¿no¶æ. Jak rano na zimnym, nie odpalonym silniku otworze korek zbiorniczka wyrównawczego to poziom jest jak najbardziej w porz±dku. Potem jak trochê poje¿d¿ê to wywala b³±d od niskiego poziomu p³ynu. Na nastêpy dzieñ gdy auto jest zimne znów poziom jest ok. Czy dalej bawiæ sie w odpowietrzanie??

  9. #9
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar krzys51
    Do³±czy³
    Jun 2012
    Posty
    33
    BMW
    e38 740iL
    Sk±d
    Andrespol
    Dla pewno¶ci; wska¼nikiem jest sp³awik, prawid³owy poziom to:czubek na koñcu szyjki w/g rysunku na zbiorniczku. Ja mam zawsze 1-2cm wy¿ej.
    Nalej powy¿ej stanu by sp³awik wsta³ na max. Rano albo na ciep³ym przed odpaleniem odkrêcaj korek lub odpowietrznik niech powietrze odchodzi a w to miejsce p³yn wchodzi. (Mo¿na to zrobiæ na w³±czonym silniku w 30min ale trzeba obserwowaæ temperaturê na wy¶wietlaczy cyfr. i termostat ale to trudne)
    Jak Masz mo¿liwo¶æ zostawiaæ auto na wzniesieniu by przód by³ wy¿ej , to pomaga.
    i tak przez np.tydzieñ - Obserwuj poziom p³ynu.
    Mia³e¶ wypadek komunikacyjny pomogê uzyskaæ odszkodowanie 608730700 EuCO

  10. #10
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Sk±d
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez zamor89 Zobacz posta
    Witam jestem posiadaczem cudownej maszyny;d BMW 740, niestety od samego zakupu zmagam siê z do¶æ wa¿nym problem, Mianowicie wydaje mi sie ze uk³ad ca³y czas sie zapowietrza. Sprawa wyg³±da tak: rano gdy silnik jest zimny to górna rura do ch³odniczy jest jak by pusta(bez p³ynu) otwieram korek odpowietrzenia uruchamiam silnik i lec± b±belki powietrza po czasie leci sam p³yn zakrêcam korek. Nastêpnie kiedy silnik juz jest gor±cy to górna rura do ch³odnicy jest pe³na i sztywna ale da siê jaj nacisn±æ rêkami. Jest to mo¿liwe ¿e uk³ad ch³odzenia siê zapowietrza?? Nie zauwa¿y³em ubytku p³ynu.

    Dodam ¿e nie grzeje strona kierowcy a strona pasa¿era grzeje jak by co ra¿ mocniej . Sprawdza³em elektrozawory czyli wyci±gno³em wtyczke zasilaj±c± i nie by³o ¿adnego pykniêcia, te elektrozawory s± analogowe??
    znajdz w instrukacjach watek o odpowietrzaniu - jest super instrukacja

Podobne w±tki

  1. Uk³ad ch³odzenia - VADEMECUM
    Przez olejus w dziale instrukcje / schematy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-12-2014, 21:35
  2. [silnik] Uk³ad ch³odzenia
    Przez pawianbtv w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-05-2014, 22:25
  3. uk³ad ch³odzenia 740d
    Przez szczurek w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-02-2011, 09:31
  4. Uk³ad ch³odzenia
    Przez BUMMER w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-11-2007, 19:57
  5. [mechanika] uk³ad ch³odzenia
    Przez jorgen w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-08-2007, 06:14

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •