Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Wątek: cykanie ? M60

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BsijZabsij
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    508
    BMW
    E38 728i manual, ex e34 525tds
    Skąd
    Mazury

    Post

    U mnie dokładnie ten sam dźwięk, szklanki wymieniane na dobre używki - bez rezultatu. Później nowe oryginalne szklanki + dla pewności wymiana wałków rozrządu i gniazd szklanek - bez rezultatu. Kupa kasy bez sensu wwalona w auto i jak cykał tak cyka. Nie mam pojęcia co to jest. Brzmi sto procent jak szklanki, ale.... :/ Zresztą poczytaj mój wątek. Z olejami, filtrami i płukankami też kombinowałem na wszystkie strony i nic. I ciągle brzmi jakby jedna, nieraz dwie cykały. Pewnie się skończy głowicą do roboty, może któryś kanalik jest przytkany. Na razie jeżdżę tak prawie półtora roku.
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    244
    BMW
    E38 M60B40 Manual
    Skąd
    Mielec
    U mnie to raczej na 99% to szklanka bo jak wkrece silnik tak do odcinki to puzniej przez chwile jest spokój i nie cyka ,tak samo cichnie pod wpływem obrotów 1500 obr i cichnie ....
    Szklanka nie trzyma oleju ,lub któryś kanał jest przytkany i nie ma odpowiedniego cisnienia na szklance ?

  3. #13
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2014
    Posty
    17
    BMW
    e38il
    Skąd
    Sokoły
    Uwaga to są tylko moje spostrzeżenia. Takie same cykanie zaczęło się u mnie kilka tyg po kupnie 7 z m62tub44 przebieg 315k. Myślę, że powodem tego było to, że nie mam lekkiej nogi i korzystałem z pełnego potencjału tego silnika, (mógł się jakiś nagar oderwać), natomiast poprzedni właściciel preferował jazdę emerycką. Do tej pory nie wiem co to było, ale myślę że mógł przytkać się kanalik olejowy. Dalej jeździłem swoim stylem. Po 2-3 dniach, po powrocie z trasy cykanie ustało. (może kanalik się udrożnił?? nie mam pojęcia) Na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=lFifFVXmJkU. Właściciel dokręca pompę co skutkuje wzrostem ciśnienia i jest pełne smarowanie... tak samo jakby było coś przytkane.. brak wystarczającego smarowania. Na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=qK0JjuCXHJA właściciel wymienia termostat na taki z niższą temperaturą otwarcia.. cykanie też ustało..temperatura w tym silniku oscyluje blisko 110C co negatywnie wpływa na wszystkie podzespoły silnika. Pompę u siebie sprawdzałem i jest skręcona dobrze. Cykania nie słychać. A tak poza tym dobrze jest od czasu do czasu przegonić trochę silnik.

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    244
    BMW
    E38 M60B40 Manual
    Skąd
    Mielec
    Ale czy to możliwe że po 7 tys. pompa oleju sie odkreciła ? Ostatnio co tam zaglądałem to wszystko było ok tylko łańcuch pompy troszke napiołem i to wszystko ...

  5. #15
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,300
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Jeśli nie dokręciłeś śrub na klej anaerobowy to nie wykluczałbym tego.

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    244
    BMW
    E38 M60B40 Manual
    Skąd
    Mielec
    Kurde zwale jutro tą miche i zobacze co tam sie dzieje
    Najwyżej odkrece te sruby i zakrece na kleju ...
    Ps. moge załorzyć starą uszczelke jak w tamtym roku była zmieniana ?

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    244
    BMW
    E38 M60B40 Manual
    Skąd
    Mielec
    I tak ściągnołem miske i pompa była dobrze skrecona ,rozkreciłem wszystkie śruby wraz z głównymi i skreciłem na kleju do gwintów .
    Co do oleju który niedawno zmieniałem ,po przejechaniu ponad 150 km
    -wycieków rzadnych
    -śilnik troszke lepiej reaguje na gaz
    -cykanie szklanki ustało na zimnym jest tylko na gorącym i tylko na wolnych obrotach po przekroczeniu 1500rm szklanka cichnie,tak samo po dynamicznej jezdzie.

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez bawarczyk88i Zobacz posta
    No i wymieniłem ten olej po wczesniejszym płukaniu srodkiem LM olej zleciał taki w miare myślałem że bedzie czarniejszy ( płukałem 10 min z dwoma przygazówkami do 2 tys.obr) potm zalałem 5w40 Valvoline Max Lile i efekt taki sam szklanka nadal letko stuka Może jak troche zrobie km to sie poprawi ??? chyba że odwrotnie ...
    a u mnie wcześniej zdiagnozowana "szklanka" przestała stukać jak zrobiłem rozrząd po całości (w tym wszytkie napinacze, vanosy, śłizgi, łancuchy, koła, prowadnice, inne pierdoły - części za ~10k pln).
    na vanosach był juz duży luz, pojawiło się też już mocne terkotanie przy odpalaniu, chociaz u ciebie w m60 to chyba nie ma vanosa....

    w m62 temat rozrządu jest obowiązkowy do roboty przy około 200kkm z tego co jest moim doświadczeniem (mi padł przy 250kkm - na szczęście bez rozsypki, u kolegi 200kkm - totalna rozsypka)

    a co do oleju to leję teraz 10w60 valvoline (wczesneij 0w30, 5w40, 5w30) - olej niewiele zmieniał...
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 06-01-2015 o 11:18 Powód: Edytuj swoje posty zamiast pisać jednego pod drugim

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Byczus
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    495
    BMW
    E39 530dAT, E32 730i V8 manual
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
    a u mnie wcześniej zdiagnozowana "szklanka" przestała stukać jak zrobiłem rozrząd po całości (w tym wszytkie napinacze, vanosy, śłizgi, łancuchy, koła, prowadnice, inne pierdoły - części za ~10k pln).
    na vanosach był juz duży luz, pojawiło się też już mocne terkotanie przy odpalaniu, chociaz u ciebie w m60 to chyba nie ma vanosa....

    w m62 temat rozrządu jest obowiązkowy do roboty przy około 200kkm z tego co jest moim doświadczeniem (mi padł przy 250kkm - na szczęście bez rozsypki, u kolegi 200kkm - totalna rozsypka)
    żaden M60 nie ma vanosa :)
    Jest BMW E39 530dA Touring 2001r.


    Jest BMW E32 730i V8 manual 1992r.



    Było BMW E34 525i manual 1991r.

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    137
    BMW
    E38 M60 3.0 + LPG
    Skąd
    Zamość
    Ja u siebie miałem problem, że od czasu do czasu jak by "przywiesiła" się szklanka i na rozgrzanym oleju klepała. Dodam tylko, że rozbierałem góre rok temu i wyglądało wszystko jak nowe, nie ma możliwości, że coś przytkane. Szklanki ocenione tylko organoleptycznie - wydawały się ok. Pompa dokręcona. Na zimnym jakieś 3 sekundy klepały.
    Poczytałem i stwierdziłem, że niewiele strace a mogę zyskać i zalałem:
    http://allegro.pl/liqui-moly-dodatek...898109393.html
    Nie jestem przedstawicielem żeby nie było, że reklama. Zalałem 300 ml (powinienem trochę więcej) i o dziwo póki co (kilka dni) i jest znacząca poprawa tak na zimnym jak i ciepłym silniku. Mam wrażenie, że silnik chodzi ciszej (szczególnie słyszę w blaszanym garażu przy otwartych szybach - nie sądze, że to placebo bo znam to auto kilka lat)

Podobne wątki

  1. [skrzynia] 730dA cykanie
    Przez piter7898 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-06-2014, 17:40
  2. [pozostale] Cykanie i dymek
    Przez Riki w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 08:44
  3. [silnik] dziwne cykanie ...
    Przez krystianpee w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 16:43
  4. [silnik] cykanie u góry silnika
    Przez jędrek w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 16-12-2011, 21:59
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-06-2011, 04:07

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •