Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Wątek: 3.5-podniesiona temperatura w korku

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Marcin-e32
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    557
    BMW
    E32 '92 735i
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez Martynka Zobacz posta
    Ale przecież nikt nie neguje tego, że wisko działa bez żadnych czujników, to czysta fizyka i tyle. Natomiast co do elektrycznego wentylatora to jesteś w mylnym błędzie albowiem jest on sterowany przez dwa źródła, pierwsze z nich to jak już wspomniałeś klima, lecz nie chodzi tu o temperaturę czynnika lecz o ciśnienie i tak o to gdy ciśnienie w układzie wzrasta powyżej 18 bar to załącza się II bieg wentylatora i wyłącza dopiero gdy ciśnienie spadnie do około 15 bar. Zresztą jest to jedna z czynności jaką powinno sprawdzać się przy kontroli klimy po nabiciu czynnika ( obserwacja pracy wentylatora przy kontroli ciśnienia czynnika na podłączonej maszynie ).
    Ale... nasz wentylator ma dwa biegi... hmmm... ciekawe po co ?? Więc już Ci odpowiadam. II bieg czyli pełny jak już wspomniałem wcześniej służy do obniżania ciśnienia w układzie klimy, choć nie tylko do tego, do czego zaraz wrócimy. I bieg ten wolniejszy, poprzez opornik, sterowany jest z czujnika temperatury układu chłodzenia i włącza się jeżeli temperatura wzrośnie powyżej 91 C, jeżeli jednak nie pomoże to w obniżeniu temperatury to przy 99 C włącza się drugi bieg, ten sam który odpowiada również za obniżenie temperatury czynnika a więc do obniżenia ciśnienia w układzie klimatyzacji. Ważne jest więc również oprócz sprawnego wisko sprawdzenie działania wentylatora elektrycznego który jest tutaj wentylatorem pomocniczym skąd zresztą bierze swoją nazwę "auxhiliary fan"
    Jeżeli moja teoria jest dla Ciebie niezrozumiała lub nie do przyjęcia z powodów ideologicznych to odsyłam do dowolnego ETM na rozdział AUXHILIARY FAN, w przypadku E32 m30b35 ( akurat ja otworzyłem 1992 )będzie to 6454-00 gdzie masz rozpisane przekaźniki od normalnego ( czyli I ) i szybkiego ( czyli II ) oraz ich zasilanie ( I zawsze, II po stacyjce ) oraz strona 6454-01 gdzie masz rozpiskę switch'ow i co je wzbudza.

    Tyle na ten temat, i myślę więc że nie ślę błędnych informacji, a przy okazji nie ma co robić WOW w stonę BMW bo to normalne zastosowanie dla tego wentylatora również u innych marek.


    EDIT: tak samo jest w innych ETM E32 od 87 do 93 oraz w e34
    Podpisuję się x2, oprócz VISKO, układ chłodzenie wspomagny jest również przez wentylator od klimy, który ma dwa biegi, wzbudzane przez termowłącznik wkręcony w chłodnicy, po jej prawej stronie. Jak na obrazku:



    --------------
    Pozdrawiam,
    Marcin

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik Awatar Martynka
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    1,232
    BMW
    735 iL
    Skąd
    Zabrze
    i tym różni się chłodnica z auta z klimą od chłodnicy z auta bez klimy. tym czyli miejscem na czujnik.
    Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...

  3. #13
    Leszek VIP Vip Awatar siudema
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1,833
    BMW
    było e32 m30b35 II89r będzie ...?
    Skąd
    Trzebnica -DeTRoit
    Cytat Zamieszczone przez Martynka Zobacz posta
    Ale przecież nikt nie neguje tego, że wisko działa bez żadnych czujników, to czysta fizyka i tyle. Natomiast co do elektrycznego wentylatora to jesteś w mylnym błędzie albowiem jest on sterowany przez dwa źródła, pierwsze z nich to jak już wspomniałeś klima, lecz nie chodzi tu o temperaturę czynnika lecz o ciśnienie i tak o to gdy ciśnienie w układzie wzrasta powyżej 18 bar to załącza się II bieg wentylatora i wyłącza dopiero gdy ciśnienie spadnie do około 15 bar. Zresztą jest to jedna z czynności jaką powinno sprawdzać się przy kontroli klimy po nabiciu czynnika ( obserwacja pracy wentylatora przy kontroli ciśnienia czynnika na podłączonej maszynie ).
    Ale... nasz wentylator ma dwa biegi... hmmm... ciekawe po co ?? Więc już Ci odpowiadam. II bieg czyli pełny jak już wspomniałem wcześniej służy do obniżania ciśnienia w układzie klimy, choć nie tylko do tego, do czego zaraz wrócimy. I bieg ten wolniejszy, poprzez opornik, sterowany jest z czujnika temperatury układu chłodzenia i włącza się jeżeli temperatura wzrośnie powyżej 91 C, jeżeli jednak nie pomoże to w obniżeniu temperatury to przy 99 C włącza się drugi bieg, ten sam który odpowiada również za obniżenie temperatury czynnika a więc do obniżenia ciśnienia w układzie klimatyzacji. Ważne jest więc również oprócz sprawnego wisko sprawdzenie działania wentylatora elektrycznego który jest tutaj wentylatorem pomocniczym skąd zresztą bierze swoją nazwę "auxhiliary fan"
    Jeżeli moja teoria jest dla Ciebie niezrozumiała lub nie do przyjęcia z powodów ideologicznych to odsyłam do dowolnego ETM na rozdział AUXHILIARY FAN, w przypadku E32 m30b35 ( akurat ja otworzyłem 1992 )będzie to 6454-00 gdzie masz rozpisane przekaźniki od normalnego ( czyli I ) i szybkiego ( czyli II ) oraz ich zasilanie ( I zawsze, II po stacyjce ) oraz strona 6454-01 gdzie masz rozpiskę switch'ow i co je wzbudza.

    Tyle na ten temat, i myślę więc że nie ślę błędnych informacji, a przy okazji nie ma co robić WOW w stonę BMW bo to normalne zastosowanie dla tego wentylatora również u innych marek.


    EDIT: tak samo jest w innych ETM E32 od 87 do 93 oraz w e34
    Cytat Zamieszczone przez Martynka Zobacz posta
    Jeżeli moja teoria jest dla Ciebie niezrozumiała lub nie do przyjęcia z powodów ideologicznych
    Twoja teoria jest całkiem sprzeczna z prawami fizyki,bo co jeśli nie temperatura jest czynnikiem rozszerzalności gazów płynów, to nie ma tematu.Czytając dalej Twojego posta (lub wujka googl)padłem na cyce
    Czytaj to co wpisujesz na forum,i doradzaj raczej z doświadczenia a nie z tego co wyczytasz u wujka googl
    Co do reszty czyli pomocniczego wentylatora to masz rację (albo tylko googl)




    Pozdrawiam i życzę wesołych i oczytanych świąt
    Ostatnio edytowane przez siudema ; 23-12-2014 o 13:06
    Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy






    http://dachy-trzcinowe.pl/

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar Martynka
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    1,232
    BMW
    735 iL
    Skąd
    Zabrze
    Cyce u faceta nie brzmią dobrze, popracuj nad sobą.

    Co do informacji to nie wspomagam się googlami w sprawach dla mnie oczywistych, związanych z wykształceniem oraz wykonywanym zawodem. A wracając do tematu to piszesz:


    Cytat Zamieszczone przez siudema Zobacz posta
    Twoja teoria jest całkiem sprzeczna z prawami fizyki,bo co jeśli nie temperatura jest czynnikiem rozszerzalności gazów płynów, to nie ma tematu.
    A przecież napisałem, że:

    Cytat Zamieszczone przez Martynka Zobacz posta
    .... włącza się drugi bieg, ten sam który odpowiada również za obniżenie temperatury czynnika a więc do obniżenia ciśnienia w układzie klimatyzacji
    hmmm, jakbyś czytał ze zrozumieniem to zauważyłbyś więc, że teorii fizyki nie negowałem tylko wskazałem co jest w układzie mierzone, a jeżeli chodzi o układ klimatyzacji to jest to ciśnienie czynnika.

    Całość mojego wywodu służyła tylko temu, żeby Ci pokazać, że to nie ja jestem w błędzie mówiąc, że elektryk też ma udział w kontroli temperatury silnika, lecz Ty pisząc, że elektryk jest tylko od klimy. Ale widzę, że nie załapałeś za to wolisz mnie obrażać negując moją wiedzę.

    Cytat Zamieszczone przez siudema Zobacz posta
    Czytaj to co wpisujesz na forum,i doradzaj raczej z doświadczenia a nie z tego co wyczytasz u wujka googl
    Co do reszty czyli pomocniczego wentylatora to masz rację (albo tylko googl)
    Poprę więc to co mówię schematem abyś mógł to zobaczyć:




    Na schemacie powyżej masz dwa włączniki, jeden od ciśnienia w układzie klimy, druga od temperatury w układzie chłodzenia.




    Na drugim schemacie widać co jest sterowane tymi włącznikami. Reszta jest w moim poprzednim wywodzie, ale mogę Ci opisać po kolei co i jak.


    Cytat Zamieszczone przez siudema Zobacz posta

    Pozdrawiam i życzę wesołych i oczytanych świąt
    Ja również, i więcej samokrytyki.
    Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...

  5. #15
    Leszek VIP Vip Awatar siudema
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1,833
    BMW
    było e32 m30b35 II89r będzie ...?
    Skąd
    Trzebnica -DeTRoit
    Cytat Zamieszczone przez Martynka Zobacz posta
    lecz nie chodzi tu o temperaturę czynnika lecz o ciśnienie i tak o to gdy ciśnienie w układzie wzrasta powyżej 18 bar to załącza się II bieg wentylatora i wyłącza dopiero gdy ciśnienie spadnie do około 15 bar.).
    tyle w temacie ja żeby sprawdzić pogodę,wyglądam przez okno a nie w google
    Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy






    http://dachy-trzcinowe.pl/

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik Awatar Martynka
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    1,232
    BMW
    735 iL
    Skąd
    Zabrze
    Udajesz, że nie rozumiesz czy Ty tak naprawdę?? Dwa wyrazy wcześniej pada słowo sterowany i o sposób sterowania wentylatorem chodzi co masz pokazane na pierwszym schemacie. Żeby Ci to bardziej wyjaśnić powiem, że o ciśnienie chodzi nie temperaturę ponieważ ważną rolę w tym układzie odgrywa sprężarka.
    Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...

Podobne wątki

  1. temperatura
    Przez bunioM3 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-10-2013, 15:13
  2. temperatura
    Przez lionix w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-06-2013, 17:16
  3. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 04-11-2010, 16:27
  4. M62TUB44 - temperatura silnika - 87-90°C w korku?
    Przez lukasz740 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 10-11-2009, 00:49
  5. [mechanika] temperatura
    Przez lukaskwiat w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-04-2009, 12:39

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •