Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: 3.5-podniesiona temperatura w korku

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar bumere32
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    206
    BMW
    BMW E38 735i Ex.BMW E32 735iA
    Skąd
    Kwidzyn

    3.5-podniesiona temperatura w korku

    Witam,
    Mam mały problem z moim e32. 2 miesiące temu zrobiłem generalny remont silnika(pekniety był blok i Glowica rozwalona). Jeździłem do tego czasu bez problemowo. Dzisiaj stałem w korku w Toruniu z jakies polgodziny i zauważyłem ze temperatura troszkę sie podniosła(gdzies w polowe pomiędzy pionem a biała kreska w połowie drogi do czerwonego. Ze jestem uczulony juz na to wec stanąłem i głupoty odkręciłem korek i z sekundę po odkręceniu korka zaczal wypływać płyn i temperatura momentalnie spadła. Dolalem płynu zrobiłem 100 km trasy zaraz po tym i ze wskaźnikiem temperatury wszystko ok. Czy napewno nie mam sie czym martwić?

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar nino
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1,456
    BMW
    E32 735
    Skąd
    Katowice
    Wydaje mi się, że problem z odpowietrzeniem, ale mogę się mylić. Sprawdź drożność zbiorniczka wyrównawczego - na zimnym silniku odkręć korek wlewu płynu i naciskaj wąż, który wychodzi z chłodnicy z góry od strony kierowcy. Jeśli będzie w zbiorniczku wyrównawczym ( mała dziurka ) syczeć bądź pluć płynem, to jest drożny. Jak nie, to agrafka i trzeba tam pogrzebać - to jest na prawdę mikroskopijny przepływ. Oczywiście mogę się mylić, może na moment " zawiesił " Ci się termostat. Na pewno ktoś mądrzejszy ode mnie doradzi. Albo visco jest powoli do wymiany.
    Ostatnio edytowane przez nino ; 19-12-2014 o 13:56

  3. #3
    Leszek VIP Vip Awatar siudema
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1,833
    BMW
    było e32 m30b35 II89r będzie ...?
    Skąd
    Trzebnica -DeTRoit
    Przy zimnym silniku odkręć korek zbiorniczka,jeśli z cienkiego wężyka pod kokiem leci płyn drożność układu masz o.k ,a to że łapie temperaturę na postoju to raczej wina visko,bo nie piszesz czy zadziałało,mogłeś mieć też zapowietrzony układ
    Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy






    http://dachy-trzcinowe.pl/

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Marcin-e32
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    557
    BMW
    E32 '92 735i
    Skąd
    Poznań
    Visko, ew. jeszcze jest drugi wentylator elektryczny od chłodnicy klimy, który też powinien się załączyć przy wyższej temperaturze. Pamietaj, że te silniki nie lubią być przegrzewane więc sprawne VISKO i wentyl od klimy to podstawa, zwłaszcza że idzie już lato i będzie cieplej :D
    --------------
    Pozdrawiam,
    Marcin

  5. #5
    Leszek VIP Vip Awatar siudema
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1,833
    BMW
    było e32 m30b35 II89r będzie ...?
    Skąd
    Trzebnica -DeTRoit

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Marcin-e32 Zobacz posta
    Visko, ew. jeszcze jest drugi wentylator elektryczny od chłodnicy klimy, który też powinien się załączyć przy wyższej temperaturze. Pamietaj, że te silniki nie lubią być przegrzewane więc sprawne VISKO i wentyl od klimy to podstawa, zwłaszcza że idzie już lato i będzie cieplej :D
    nie pomieszałeś czasem pojęć,przeczytaj posty wyżej i porównaj je do swojego wpisu,bo nie potrzebnie robisz zamęt w temacie
    Co innego chłodnica układu chłodzenia a chłodnica czynnika klimy,są inne standardy załączeń wentylatorów
    Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy






    http://dachy-trzcinowe.pl/

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar Martynka
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    1,232
    BMW
    735 iL
    Skąd
    Zabrze
    Ale przecież wszystko jest napisane prawidłowo, wentylator chłodnicy klimy powinien się włączyć również gdy temperatura silnika się podniesie nawet przy wyłączonej klimie. A uwaga o lecie zapewne dotyczy zapewne tego, że skoro przegrzewa się teraz to latem będzie bardziej bez sprawnego wisko i elektryka.
    Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar bumere32
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    206
    BMW
    BMW E38 735i Ex.BMW E32 735iA
    Skąd
    Kwidzyn
    Bede musiał sprawdzic to wszystko,poki co jeździłem cały dzien i jest git. Boje sie poprostu caly czas bo juz raz to slicznotka przechodziła i drugi raz nie chce tego samego przechodzić ;). Dzięki wielkie za wszystkie wypowiedzi i pomoc ;).

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    109
    BMW
    740i e32 v8
    Skąd
    opolskie
    Witajcie. Miałem niemalże identyczny problem. Na początku kupiłem olej do visco -zalałem visco i problem znikł z grzaniem się auta w korku-efekt śmigła po zagrzaniu niesamowity, więc kupiłem nowe visco i powiem że wakacje do Bułgarii się udały. Silnik m60

  9. #9
    Leszek VIP Vip Awatar siudema
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1,833
    BMW
    było e32 m30b35 II89r będzie ...?
    Skąd
    Trzebnica -DeTRoit
    Cytat Zamieszczone przez Martynka Zobacz posta
    Ale przecież wszystko jest napisane prawidłowo, wentylator chłodnicy klimy powinien się włączyć również gdy temperatura silnika się podniesie nawet przy wyłączonej klimie. A uwaga o lecie zapewne dotyczy zapewne tego, że skoro przegrzewa się teraz to latem będzie bardziej bez sprawnego wisko i elektryka.
    Błędne wiadomości ślesz,temperatura układu chłodzenia Visko (sprzęgło viskotyczne czyli,nie potrzebuje żadnych czujników) ,natomiast chłodniczka od klimy ma swój wentylator elektryczny,i za zadanie ma schłodzenie czynnika
    Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy






    http://dachy-trzcinowe.pl/

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar Martynka
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    1,232
    BMW
    735 iL
    Skąd
    Zabrze
    Ale przecież nikt nie neguje tego, że wisko działa bez żadnych czujników, to czysta fizyka i tyle. Natomiast co do elektrycznego wentylatora to jesteś w mylnym błędzie albowiem jest on sterowany przez dwa źródła, pierwsze z nich to jak już wspomniałeś klima, lecz nie chodzi tu o temperaturę czynnika lecz o ciśnienie i tak o to gdy ciśnienie w układzie wzrasta powyżej 18 bar to załącza się II bieg wentylatora i wyłącza dopiero gdy ciśnienie spadnie do około 15 bar. Zresztą jest to jedna z czynności jaką powinno sprawdzać się przy kontroli klimy po nabiciu czynnika ( obserwacja pracy wentylatora przy kontroli ciśnienia czynnika na podłączonej maszynie ).
    Ale... nasz wentylator ma dwa biegi... hmmm... ciekawe po co ?? Więc już Ci odpowiadam. II bieg czyli pełny jak już wspomniałem wcześniej służy do obniżania ciśnienia w układzie klimy, choć nie tylko do tego, do czego zaraz wrócimy. I bieg ten wolniejszy, poprzez opornik, sterowany jest z czujnika temperatury układu chłodzenia i włącza się jeżeli temperatura wzrośnie powyżej 91 C, jeżeli jednak nie pomoże to w obniżeniu temperatury to przy 99 C włącza się drugi bieg, ten sam który odpowiada również za obniżenie temperatury czynnika a więc do obniżenia ciśnienia w układzie klimatyzacji. Ważne jest więc również oprócz sprawnego wisko sprawdzenie działania wentylatora elektrycznego który jest tutaj wentylatorem pomocniczym skąd zresztą bierze swoją nazwę "auxhiliary fan"
    Jeżeli moja teoria jest dla Ciebie niezrozumiała lub nie do przyjęcia z powodów ideologicznych to odsyłam do dowolnego ETM na rozdział AUXHILIARY FAN, w przypadku E32 m30b35 ( akurat ja otworzyłem 1992 )będzie to 6454-00 gdzie masz rozpisane przekaźniki od normalnego ( czyli I ) i szybkiego ( czyli II ) oraz ich zasilanie ( I zawsze, II po stacyjce ) oraz strona 6454-01 gdzie masz rozpiskę switch'ow i co je wzbudza.

    Tyle na ten temat, i myślę więc że nie ślę błędnych informacji, a przy okazji nie ma co robić WOW w stonę BMW bo to normalne zastosowanie dla tego wentylatora również u innych marek.


    EDIT: tak samo jest w innych ETM E32 od 87 do 93 oraz w e34
    Ostatnio edytowane przez Martynka ; 21-12-2014 o 22:06
    Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...

Podobne wątki

  1. temperatura
    Przez bunioM3 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-10-2013, 14:13
  2. temperatura
    Przez lionix w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-06-2013, 16:16
  3. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 04-11-2010, 15:27
  4. M62TUB44 - temperatura silnika - 87-90°C w korku?
    Przez lukasz740 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 09-11-2009, 23:49
  5. [mechanika] temperatura
    Przez lukaskwiat w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-04-2009, 11:39

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •