ahaaa... to są 2 czujniki od tego ? Do tej chwili byłem pewien, że ten na zbiorniczku wyrównawczym jest tylko... cały czas się człowiek uczy :D
Czy da się w jakiś sposób sprawdzić czy ten czujnik na obudowie termostatu jest faktycznie uszkodzony ?
A, jeszcze przypomniałem sobie,
Kuno - nie działają u mnie te testy, okazało się, że nie musiałem odblokowywać bo już był odblokowany komp, wpisuję 09 i zatwierdzam S/R ale nic się nie dzieje, wyskakuje mi godzina... ;/
Ostatnio edytowane przez JustBringIt# ; 18-12-2014 o 10:31
Ale tu namieszane,czytam i do końca nie jestem pewny o czym piszecie po
10 w zbiorniczku wyrównawczym to nie jest czujnik temperatury tylko stanu płynu,jeśli stan płynu jest O.K a masz komunikat kuhlwaserstand
sprawa do naprawienia w ciągu 10min ,potrzebna lutownica,kawałek przewodu+chęci :)
Witam, jutro dam znać co zrobiliśmy z Kubcikusem :D
napiszcie mi lepiej co się mogło stać, że po odłączeniu i podłączeniu akumulatora samochód na postoju ma około 500 obr/min i rzuca nim góra - dół, dzieje się to i na benzynie i na LPG czasami jak parę km przejadę, zatrzymam się na chwilę to obroty się normują w miarę na około 700 obr/min na jakiś czas zaś po odjechaniu ponownym znowu to samo...
Samochód ma moc, zbiera się tak samo wg mnie, nie mamy pojęcia co to może być ...
I JAK NA ZŁOŚĆ JAKIŚ GOŚCIU DZWONIŁ, ŻE CHCE KUPIĆ SAMOCHÓD !!! ... ;/
Ale nie będę dziad i powiedziałem mu, że póki co obroty zaczęły falować po odpięciu akumulatora i żeby jutro zadzwonił i dam mu znać co i jak :D
Jeśli masz EML to sprawdź wtyczkę czujnik temp EML - środkowy czujnik - uszkodzony czujnik, styki we wtyczce, syf lub nie dociśnięta wtyczka dają podobne objawy łącznie z gaśnięciem auta. Rozumiem, że odłączyłeś akumulator na dłuższy czas? Jeśli tak, to powinieneś po ponownym podłączeniu aku odpalić auto i pozwolić mu popracować jakiś czas, np do osiągnięcia temperatury i później przejażdżka. Spróbuj ponownie odłączyć aku na całą noc, jeśli to nie pomoże, to tak jak pisze Yaz - spróbuj resetu z klemami. Jak nie masz poważnych błędów, to powinno pomóc - jak coś poważniejszego, to nie będzie zmian. Rozumiem, że szczelność dolotu itp sprawdziłeś?
PS. napisałeś, że czujnik temp dobrze u Ciebie chodzi - a jak to zweryfikowałeś? bo to, że pokazuje Ci pionowo temp, to nie oznacza, że czujnik temperatury dający dane do DME jest sprawny - jego działania nie zobaczysz na zegarach.
Ostatnio edytowane przez nino ; 19-12-2014 o 10:04
Witam, ręce i nogi opadają ...
Numer 1. problem z wodą został hmmm... usunięty na ten moment, - nie wiadomo jak tam woda się dostała - możliwe, że szyba była otwarta na całą noc jak padało i po prostu dywanik wchłonął wodę bo innego wytłumaczenia nie mamy, wszystko dookoła suche, brak dziur w podłodze...
Numer 2. Samochód chodzi jak syf do 1000 obr./min. powyżej idzie jak burza dosłownie...
Zrobiliśmy ten reset tak jak powinno to być zrobione - żadnej zmiany
Przepływomierz wyczyszczony dokładnie ( przy okazji okazało się, że delikatnie się przycinał przy końcu ) - żadnej zmiany
Zaczął wyskakiwać komunikat ESD regelt i zaraz po nim Check Control - podmieniliśmy 2 moduły CCM i na koniec założyliśmy ten stary i ponownie komunikaty wyskoczyły ale tylko raz i później już nie - już nie wyskakują jednak nic to nie zmieniło dalej to samo
Odpięliśmy wtyczkę od przepustnicy EML i podpięliśmy - żadnej zmiany
jakieś tam bezpieczniki od LPG odpięliśmy i podpięliśmy i dalej to samo
mam już dość, na domiar złego facet się dobija bo chce przyjechać i zobaczyć samochód a ma około 300 km do Opola...
Zavoli - wszystko szczelne, akumulator odpięliśmy na jakieś 2h max 3h ;/
Co mogło się zepsuć przez głupie odpięcie akumulatora ?
Czy możliwe jest to, że sonda lambda musi się "przyuczyć" na nowo ? Jeżeli tak to ile to zajmie ?
Jak wracałem do siebie (jakieś 7 km ) po zatrzymaniu się obroty już oscylowały koło 600-650 obr/min - gdzie wcześniej było to 480-500 i zegary przygasały, po ponownym odpaleniu znowu obroty na poziomie 500 obr./min. ale po delikatnym wciśnięciu gazu trochę podskoczyły.
Samochód wibruje, nie równo chodzi, i jak jest na "D" to czasami po zatrzymaniu na światłach rzuca nim góra-dół... jak wcisnę jednocześnie hamulec i dodam ciut gazu tak do 800obr/min to chodzi równo praktycznie.
POMOCY :/
Wymień oba czujniki temperatury - od EML i od DME - koszt w okolicach 60 zł za oba. EML wyczyść w środku profilaktycznie, kontakt spray np bolla psiknij we wtyczki od czujników temp, od przepływomierza. Skoro reset nie dał żadnego rezultatu, to problem jest głębszy. Zacząłbym od czujników. Nie wiem na ile możliwe jest żeby aż tak podlało Ci instalacje elektryczną. Sprawdziłeś masy przy połączeniu kabli do aku? Sonda lambda nie uczy się - działa albo nie. Za to uczy się po rozłączeniu EML. Jak masz możliwość, to podmień kompa od EML - nic się nie stanie jak będzie miał inny numer niż ten u Ciebie. A właśnie - akumulator masz już normalny czy dalej na jakimś rzęchu jeździsz? Bo błąd esd też może wyrzucić jak jest zbyt małe napięcie ze względu na słaby aku.
Ostatnio edytowane przez nino ; 19-12-2014 o 20:48
hmmm, wprawdzie odłączyliśmy EML i podłączyliśmy z powrotem ale nic to nie zmieniło, czyli teraz sonda musi się przyuczyć ?
EML nie wyskakuje na zegarach - tzn po przekręceniu kluczyka widać, że kontrolka działa, ale po odpaleniu silnika wszystko znika ( tylko od airbagu się świeci :D )
Gdzie znajduje się ten komputer EML ?
Moje spostrzeżenie jest takie wobec powyższego - możliwe jest, że komputer zasilania paliwem się "wysypał" ?
Wiem, że jakoś 2 lata temu taki jeden gościu musiał mi go podlutować bo samochód chodził strasznie - na światłach gasł a jak się udało to trzymał około 500 obr./min.
Czy któryś z tych czujników jest właściwy ?
http://allegro.pl/czujnik-temperatur...819228671.html
http://allegro.pl/czujnik-temperatur...765400320.html
a tutaj coś czego nie widać na pierwszy rzut oka w samochodzie :D
a tu po uporaniu się z wodą :D
a tutaj karoseria z tyłu za lampą :
Heh... Szkoda, że takiego lakieru na całym samochodzie nie ma :D