Dokładnie! Siłowniki nie dają rady,za małe cisnienie-zly poziom oleju
Dokładnie! Siłowniki nie dają rady,za małe cisnienie-zly poziom oleju
Gdzie to dolać, i jakiego oleju?
1.Odpinasz boczek prawy
2.odkręcić pompe- 2srubki na klucz 10mm
3.wyciągnij pompe z przewodami abyś miał ją luźna w komorze bagażnika . Będziesz musial odpiac spinki trzymające przewody hydrauliczne.
4. Na pompce jest zbiornikiem z opaska na kluczyk 8mm a w nim czerwony różowy olej.
Niestety jest bardzo drogi i dostępny w ASO W z kompletem uszczelek za ok 125pln. Jest to olej używany w lotnictwie.
5. Zdejmij pojemnik dolej oleju. Jezeli po zamontowaniu zbiornika i pompy na miejscu klapa dalej nie bedzie sie podnosić to musisz odpowietrzyć pompe. Na pompie jest śrubka na ampul. Odkręc ja delikatnie i poruszaj klapa tak aby wypłynął przez nią olej
Jakub zgadza można dolać ATF-a
Tylko jest jedna zasadnicza sprawa jeśli trzeba dolać to istnieje prawdopodobieństwo że gdzieś jest delikatny wyciek. Który może być nie zauważalny bo oryginalny olej jest rzadszy i być może szybciej wysycha bądź odparowuje. A ATF jest gęstszy i po pierwsze zimą przy niskich temperaturach cała hydraulika ma ciężej a ta akurat do tego nie jest przystosowana. Natomiast elektronika która się znajduje pod siłownikiem jak wiemy jest czuła na wszelkie zalania i zapewniam cię oryginalny olej nie narobi takich szkód jak ATF który jest żrący.
Po za tym kiedyś miałem klienta który zażądał bym mu uzupełnił brak właśnie dolewką ATF-u i po nie całym tygodniu bądź ciut więcej wrócił z problemem że mu strasznie czymś wali w bagażniku. Moja diagnoza po otwarciu bagażnika była jednoznaczna jest wyciek i wali właśnie ATE-fem bo znawcy wiedzą że jego zapach do przyjemnych nie należy.
Póki co działa po wyjęciu trójkąta i apteczki. Na wiosnę .może coś poszperam, jak juz butla od lpg pójdzie w koło, bo teraz mam tam makabryczny dostęp :/