Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 46

W±tek: p³yn ch³odniczy

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Nastêpny post Nastêpny post
  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2012
    Posty
    62
    BMW
    740I
    Sk±d
    Ma³aszewicze

    p³yn ch³odniczy

    mam takie pytanie, otoz mia³em troche ma³o p³ynu ch³odniczego, dola³em na maxa i sie przejecha³em po czym chcia³em sprawdzic stan p³ynu i chcia³em odkrecic korek od ch³odnicy ale zacze³o wywalac p³yn przez korek czy to tak powinno byæ, czy cos jest nie tak?? chodzi o 740i

  2. #2
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Sep 2011
    Posty
    300
    BMW
    728 e38 1999r.
    Sk±d
    Ruda ¦laska
    Z tego co mi wiadomo po odkrêceniu korka z ch³odnici powinno ssyczeæ a nie wybijaæ, ja mia³em u siebie podobna sytacje i okaza³o sie ze zbiorniczek wyrównawczy jest do wymiany. Na forum tu juz by³ temat poruszany, ponoæ warto wymienic sobie korek z ch³odnicy bo to ma duzy wp³yw na ró¿ne problemy zwi±zane z p³ynem (i jego wyciekaniem)

  3. #3
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar michuflk
    Do³±czy³
    Jul 2011
    Posty
    50
    BMW
    E38 728 iA
    Sk±d
    Toruñ
    Blog
    5
    Kolego, nie odkrêca siê korka od p³ynu ch³odniczego w momencie gdy jest on rozgrzany.. Zawsze bêdzie lecia³.. Poczekaj a¿ samochód ostygnie i wtedy odkrêæ..

  4. #4
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Sep 2011
    Posty
    300
    BMW
    728 e38 1999r.
    Sk±d
    Ruda ¦laska
    nie odkrêciæ tylko popu¶ciæ powinno ssssssyczeæ;)

  5. #5
    Vip Vip Awatar ttrol
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Sk±d
    Zgorza³a/Warszawa
    Co odpowied¼ to inna.

    To ja napiszê jak powinno byæ:

    Temperatura w normie, czyli do oko³o 100 stopni, wskazówka mniej wiêcej w po³owie, w zale¿no¶ci od wersji silnikowej, po odkrêceniu korka nic siê nie dzieje, syczy, bo siê wyrównuje ci¶nienie i to wszystko.

    Temperatura za du¿a, czyli od oko³o 110, 120 stopni, wskazówka wychylona na 3/4 w prawo, po odkrêceniu wyrzuca, bo p³yn po rozprê¿eniu ulega wrzeniu.

    Wniosek jest taki, jak jest wszystko ok z uk³adem ch³odzenia i siê odkrêci to nic siê nie stanie, je¿eli jest jaka¶ usterka to mo¿e wyrzyciæ.
    pozdrawiam Bartek

  6. #6
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar technics
    Do³±czy³
    Dec 2009
    Posty
    1,547
    BMW
    octavia 1.9tdi ex e65 745 2002 rok ex e38 735
    Sk±d
    Szwecja
    ttrol bzdury piszesz . Uklad chlodzenia w e38 jest cisnieniowy , temperatura pracy to ponad 100 stopni zwykle 104 . Plyn nie gotuje sie w ukladzie wlasnie dlatego ze jest pod cisnieniem , co powoduje ze temperatuta wrzenia jest wyzsza . Po odkreceniu korka odprezamy uklad przez co automatycznie temperatura wrzeznia spada i plyn zaczyna sie gotowac . Wiec normalnym jest ze nawet w sprawnym ukladzie po odkreceniu korka bedzie gejzer . Jesli ktos ma lepsze wytlumaczenie to prosze o sprostowanie ...

    P.S wskaznik temperatuty w bmw to jest smiech na sali . U mnie w starym e38 w pozycji pionowej byl juz przy 75stopniach az do 115 jakie udalo mi sie osiagnac kiedys . Branie go pod uwage wogole nie ma sensu
    Ostatnio edytowane przez technics ; 28-12-2012 o 09:48

  7. #7
    Vip Vip Awatar ttrol
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Sk±d
    Zgorza³a/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez technics Zobacz posta
    ttrol bzdury piszesz . Uklad chlodzenia w e38 jest cisnieniowy , temperatura pracy to ponad 100 stopni zwykle 104 . Plyn nie gotuje sie w ukladzie wlasnie dlatego ze jest pod cisnieniem , co powoduje ze temperatuta wrzenia jest wyzsza . Po odkreceniu korka odprezamy uklad przez co automatycznie temperatura wrzeznia spada i plyn zaczyna sie gotowac . Wiec normalnym jest ze nawet w sprawnym ukladzie po odkreceniu korka bedzie gejzer . Jesli ktos ma lepsze wytlumaczenie to prosze o sprostowanie ...

    P.S wskaznik temperatuty w bmw to jest smiech na sali . U mnie w starym e38 w pozycji pionowej byl juz przy 75stopniach az do 115 jakie udalo mi sie osiagnac kiedys . Branie go pod uwage wogole nie ma sensu
    Niestety mam racjê :)

    Pewnie ja w przeciwieñstwie do Ciebie trochê BMW naprawi³em, a nie czerpa³em wiedzy z forum. To ci¶nienie w uk³adzie nie jest zawrotne w poprawnych warunkach pracy, g³owy Ci te 2 bary nie urwi± :) Jakbym nie wiedzia³ jak jest naprawdê, to by³bym ju¿ pewnie wiele razy poparzony.

    Zapominasz, ¿e warunkiem powstania wrzenia jest nie tylko rozprê¿enie, ale i nieci±g³o¶æ gradientu temperatury w objêto¶ci cieczy( termodynamika cieczy i p³ynów siê k³ania ), co wystêpuje tylko w niesprawnych uk³adach ch³odzenia. Pomijam fakt, ¿e temperatura wrzenia dobrego p³ynu ch³odniczego na przyk³ad Prestone to 130 stopni celsjusza w ci¶nieniu atmosferycznym, a to ju¿ jest dawno czerwone pole na wska¼niku.

    Wska¼nik tempratury jest mniej lub bardziej czu³y, tak jak napisa³em w zale¿no¶ci od silnika i modelu BMW, tak¿e nie pisz, ¿e jest jak ¶miech na sali. W M73 w e38 jest du¿o dok³adniejszy jak w M60, rozpoznasz nawet wahania dwóch, trzech stopni, jak je¼dzisz autem na codzieñ.


    ----------------------------------------------------------------------------------

    Wracaj±c do tematu, to jak ma³o mia³e¶ tego p³ynu, ¿e musia³e¶ dolaæ?

    P³yn sam z siebie nie ubywa po dok³adnym odpowietrzeniu.

    Jakiego koloru jest p³yn jaki jest zalany?

    Czy niedawno kto¶ co¶ naprawia³ w uk³adzie ch³odzenia, roz³±cza³ wê¿ê?

    Czy masz jakie¶ niesprawno¶ci zwi±zane z uk³adem ch³odzenia, przegrzewa siê, brak ogrzewania itd?
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 28-12-2012 o 10:59
    pozdrawiam Bartek

  8. #8
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2010
    Posty
    455
    BMW
    e34,e32,e38 740iA 1994r
    Sk±d
    szprotawa
    stan p³ynu sprawdza siê prawid³owo na zimnym motorze najlepiej rano szczególnie w e38 gdzie poziom wskazuje p³ywak z miark±(patykiem)
    s³awomir

  9. #9
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jul 2012
    Posty
    442
    BMW
    E38 728iA, E38 740iA
    Sk±d
    Manchester
    Cytat Zamieszczone przez hektorek106 Zobacz posta
    stan p³ynu sprawdza siê prawid³owo na zimnym motorze najlepiej rano szczególnie w e38 gdzie poziom wskazuje p³ywak z miark±(patykiem)
    W E38 nie ma plywaka, przynajmniej w mojej i w tych co widzialem;)!!

  10. #10
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Ventola
    Do³±czy³
    Jun 2010
    Posty
    403
    BMW
    e38 740iA (m62b44)
    Sk±d
    W-wa
    Cytat Zamieszczone przez OskiUK Zobacz posta
    W E38 nie ma plywaka, przynajmniej w mojej i w tych co widzialem;)!!
    P³ywak wystêpuje na pewno w 740 i 750, jest o tym nawet w instrukcji:
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	11.JPG
Wy¶wietleñ:	26
Rozmiar:	31.0 KB
ID:	5192
    Prowadzê swoje ¿ycie, a nie BMW ...

Podobne w±tki

  1. Jak spu¶ciæ CA£Y p³yn ch³odniczy z uk³adu?
    Przez Kecaj w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-10-2012, 14:08
  2. [silnik] E66 745i pobiera p³yn ch³odniczy
    Przez szatann w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-03-2012, 02:10
  3. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 28-07-2011, 00:49
  4. [ wnetrze] P³yn ch³odniczy w uk³adzie wentylacyjnym
    Przez Marcin-e32 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 01-06-2010, 00:22
  5. Zamarz³ p³yn ch³odniczy!
    Przez Individual23 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-12-2009, 22:53

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •