Noga ,nogą ... jeszcze trzeba części wymieniać eksploatacyjne .....
Dokladnie. Spalanie, czesci i oczywiscie na jakis gadzecik zawsze trzeba miec - a szczegolnie w E38 ;)Zamieszczone przez Anatol
Ja polecam szczegolnie zadbane egzemplarze, a w drugiej kolejnosci silnik. 4.0, 3.5 to optymalne w/g mnie jednostki. ciezko znalezc -wiem cos na ten temat...
hehe sylwuś wie co dobra...a dodam ze skoro spalanie 4,0 dla kolegi jest za wysokie..proponuje matiza :))))))))))))))Zamieszczone przez sylwek7
Easy
Jakby kolega chciał matiza, to by na to forum nie zaglądał ;)
Nie nabijajcie się z kolegi, jeszcze się wyrobi i kupi kiedyś 750 jak nic :D
E23 728 - E38 728 - E60 520d - E65 750i
Co do silnika, to wielokrotnie omawiano na forum który silnik lepszy i dla czego. Jeśli chcesz benzynę to między 3,5 a 4,4 różnica w spalaniu jest na prawdę niewielka, natomiast 4,4 jedzie wyraźnie lepiej (3,5 oczywiście też jest niczego sobie), tak więc decyzja należy do Ciebie, ale ja bym się rozglądał jednak za 4,4. V12 nie będę zachwalał, bo i tak bym Cię do niego nie przekonał, ale zapewniam że jeździ i brzmi fantastycznie. No i pali 2-4 litry więcej niż 4.4 :P ale to już taki mały skutek uboczny. Ja sobie to tak tłumaczę, że mając te 4 cylindry więcej, to tak jakbym miał dodatkowo taki mały czterogarowy silnik który mi pali te 3 litry na setkę, więc to wcale nie dużo ;)
Ex BMW: E34 525i '89, E38 740i '95, E38 750 iL '00, Jag X330
To zdanie jest rewelacyjne :D wracając do tematu to moje 3,5l pali w mieście 14l. Jeżdżę tylko na benzynie, ale miasto 120tyś mieszkańców więc niewielkie. W trasie zmieściłem się w 8,2l na autostradzie jadąc z tempomatem 120km/h ;)Zamieszczone przez Jey
~~ черный бумер ~~
Moje BMW - E38 735iA M62 i E39 530d M57
EX - E30 316i, E34 525i, E32 730iA, E34 525TDS'A
No bo taka jest prawda. Między 4,4 a 5,4 jest dokładnie litr pojemności i 4 gary. A różnica w spalaniu tak jak rozmawiałem z kolegami z Krakowa wynosi średnio 3 litry. Wyodrębniając tą różnicę, rodzi nam się litrowy, 4 cylindrowy, 40 konny silnik, który pali od 2 do 4 litrów, więc jest to jak by nie patrzeć śmiesznie mało.
I od razu dla porównania. V12 bierze mi po Krakowie średnio 21-22, ale wieczorami jestem w stanie zejść do 15 i mniej. To wszystko przy takiej normalnej jeździe. Bo cisnąc bez względu na porę dnia i lokalizację bedzie ponad 20 usilnie dążąc do 30 i więcej :D A na trasie, w zależności jak mi się chce jechać, tudzież jak bardzo sie spieszę- od 10 do 13
Ex BMW: E34 525i '89, E38 740i '95, E38 750 iL '00, Jag X330
Ja musze pochwalić mojego biednego zmarginesowanego przez niektórych dieselka (biedactwo moje), Dzisiaj pojeździłem troszke po Śląsku (ok 350km) i średnio wyszło 8,3l, kurde no gdzie ja znajde takie ekonomiczne auto i takich osiagach, jeździ mi sie tak dobrze jak 740i jak nie lepiej (moment obrotowy). 750 ma niezapomniany klank przy odpalaniu, mogłbym godzinami siedzieć przy silniczku z dobrym winem (hamskie piwo do matizów :D ) i gasić i odpalać ehh i gasić i odpalać hehe.... Ale Jey pisał ze spala mu ok 22 po Krakowie (wiec Katowice podobnie), myśle ze nie chodziło o krótkie odcinki tylko normalną jazde, z czego mój dieselek spali 12 (14 korki i więcej stania niz jechania hmm samo stani:) ) co daje 10 litrów różnicy ehh to chyba jednak sporo...Fakt ze awaria u mnie wyrównała by zyski z posiadania klekota ale ja tam wymieniam olej, filtry, głaszcze go co jakiś czas, mówie że go bardzo Kocham, chłodze mu turbineczki i wiem ze sie nie popsuje.....
...a czemu porównuje z 750 - bo chyba 740d jak i 750i byly w podobnej cenie przy zakupie - mam na myśli wyższa półka... W końcy V8 w dieslu to kozak..... Kiedyś sobie mówiłem ze jak wygram w lotto to kupie własnie740d bo będzie mnie stać na zakup a żeby nie rozwalic całej kasy z wygranej to tez na paliwku zaoszczędze:) Coprawda w lotto nie wygrałem ale za to ceny spadły :) Więc troszke jakbym spełnił marzenia - a wogóle kuurde mało kto na świece (polska juz wogóle) ma V8 w dieslu- jestem kozak :) :D
Faktycznie 66 tys za E38 to przesada, ja użytkuje V8 3.0 skrzynia manual i naprawdę jestem zadowolona niskie spalanie, wystarczająca moc do wyszedzania nawet na 5 biegu, jednakże mój chce V12 ale to już inna bajka. Mimo wszystko V tylko i wyłącznie.
Vidlaki rządzą :) Chociaż stare dobre R6, jak np M20B25 też miały fenomenalne brzmienie. Tylko że to do 7er nie pasuje. Do E30 czy E34 jak najbardziej. A 7 tylko z V-ką
Ex BMW: E34 525i '89, E38 740i '95, E38 750 iL '00, Jag X330