Cytat Zamieszczone przez ConSpir Zobacz posta
a da sie jakoś "okłamać" komputer że te żarówki są dobre?...
Da się okłamać, wywalając xenony i wracając do fabrycznego układu z żarnikowymi żarówkami :D.
A serio, w przypadku kiedy chcesz zostawić xenony to wątpliwa kwestia, chyba, że tak jak pisałeś, znalazłęś coś co pomoże.
Moduł świateł przy uruchamianiu wysyła impulsowo prąd do żarówek, jeżeli dostaje odpowiedź, że obwód jest zamknięty to wszystko jest OK.
W przypadku dokładanych xenonów, przetwornice mogą odpowiedzieć zbyt późno i moduł myśli, że obwód nie jest zamknięty, co powoduje błąd.
Cytat Zamieszczone przez ConSpir Zobacz posta
...kolejna rzecz jaka mnie nurtuje to OBC. ponieważ był zmieniony silnik z V12 na M30 3,5, ale nie wiem jak z osprzętem. na liczniku nie wyświelta informacji z komputera (przełącznik kierunkowskazów się wciska lecz nic sie nie zmienia)...
Na wyświetlaczu OBC możesz wyświetlić jakieś funkcje, np. datę, czas, zasięg, etc.? Jeżeli tak, to sprawa jest dosyć trywialna. Musisz zaprogramować funkcje, które chcesz żeby były wyświetlane między zegarami. Krótki opis jak to zrobić.
1. Wciskasz manetkę od kierunkowskazów do momentu kiedy między zegarami pojawi sie napis PROG1.
2. Przyciskami na OBC wybierasz to co chcesz żeby się wyświetlało między zegarami.
3. Po wybraniu interesujących Cię opcji/funkcji zatwierdzasz przyciskeim S/R na OBC.
Cytat Zamieszczone przez ConSpir Zobacz posta
i kolejna rzecz to tempomat, który w V12 jest pewnie inny (przepustnica w V12 jest chyba elektroniczna... ale nie wiem dokładnie)...
Jeżeli obecnie masz m30, w której gaz jest na linkę, to wg mnie możliwa jest reaktywacja tempomatu.
W autach z EML, jeżeli mnie pamięć nie myli, tempomat jest niejako wbudowany w EML.
Jeżeli chcesz go mieć w m30 to najpewniej musisz położyć wiązkę od tempomatu, dokupić silniczek i sterownik oraz manetkę.
Instalację powyższych elementów można zrobić samemu. Ja dokładałem tempomat od zera u kolegi, który ma m30 i cieszy się tą funkcją do dzisiaj.