Poka¿ wyniki od 1 do 8 z 8

W±tek: Nie ¶wieci kontrolka ³adowania.

  1. #1
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2014
    Posty
    152
    BMW
    e32 735i 91r
    Sk±d
    POLSKA

    Post Nie ¶wieci kontrolka ³adowania.

    Witam.
    Zauwa¿y³em ¿e po przekrêceniu kluczyka nie zapala siê kontrolka akumulatora. Nie sprawdzaj±c czy alternator ³aduje czy nie postanowi³em wymieniæ regulator ze szczotkami (w czasie wymiany okaza³o siê ¿e zbli¿a³ siê jago koniec). Po zmontowaniu wszystkiego i sprawdzeniu kontrolek na desce nadal nie zapala siê lampka aku. Co ciekawe zauwa¿y³em ze po zapaleniu, lampy i kontrolki s³abo ¶wiec± a komputer pokazuje napiêcie w granicach 10-11V. Po dodaniu gazu ¶wiat³a robi± siê ja¶niejsze, ³adowanie wzrasta do prawie 14 V i tak ju¿ zostaje nawet bez gazu.
    Co to mo¿e byæ??

  2. #2
    Vip Vip Awatar ttrol
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Sk±d
    Zgorza³a/Warszawa

    Post

    Wzbudzenie alternatora jest realizowane w³a¶nie przez ¿arówkê w liczniku. Wymieñ j± na now± i sprawd¼ przewodzenie z alternatorem, przewód o ma³ym przekroju.

    Schematy dostêpne w sieci.
    pozdrawiam Bartek

  3. #3
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2014
    Posty
    152
    BMW
    e32 735i 91r
    Sk±d
    POLSKA
    Je¶li chodzi o ¿arówkê to wymieni³em, bez zmian. Odkrêci³em cienki przewód od alternatora i zmierzy³em czy jest w nim napiêcie. Na wy³±czonym zap³onie nie ma a na w³±czonym jest +12(niezale¿nie czy ¿arówka na desce jest zamontowana czy nie). Pomierzy³em te¿ przy w³±czonym zap³onie styki od ¿arówki na desce i okaza³o siê ze na obu jest +12.
    Gdzie szukaæ dalej?

  4. #4
    Vip Vip Awatar ttrol
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Sk±d
    Zgorza³a/Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez krzycholina Zobacz posta
    Je¶li chodzi o ¿arówkê to wymieni³em, bez zmian. Odkrêci³em cienki przewód od alternatora i zmierzy³em czy jest w nim napiêcie. Na wy³±czonym zap³onie nie ma a na w³±czonym jest +12(niezale¿nie czy ¿arówka na desce jest zamontowana czy nie). Pomierzy³em te¿ przy w³±czonym zap³onie styki od ¿arówki na desce i okaza³o siê ze na obu jest +12.
    Gdzie szukaæ dalej?
    Na obu stykach ¿arówki przy odkrêconym przewodzie od D+, nie ma prawa byæ napiêcia AKU, nawet przy przekrêconym zap³onie. Mo¿liwe, ¿e masz zwarcie na stykach ¿arówki, omomierzem sprawdzisz.

    Z objawów masz ewidentny brak wzbudzenia alternatora. Na w³±czonym zap³onie, kiedy wyjmiesz ¿arówkê na jej stykach ma byæ 12V od aku na B+ i zero na drugim, czyli D+. Schemat poni¿ej:

    http://www.bmwauto.pl/alternator.jpg

    Ka¿dy aku jest po³±czony podobnie, wyj±tków nie omawiamy. Jak ¿arówka jest i przekrêcasz zap³on ma siê ¶wieciæ, bo od D+ jest zero, a od B+ napiêcie aku. Po odpaleniu auta, uk³ad siê wzbudza i na D+ pojawia siê to samo napiêcie co na B+ i wtedy ¿arówka ga¶nie.

    Nic nie odkrêcaj, tylko pomierz omomierzem, czy jest przej¶cie miêdzy D+, a jednym stykiem ¿arówki.

    Je¿eli siê tak nie dzieje, a pewny jeste¶, ¿e uk³ad ma takie po³±czenie jak na rysunku, szczególnie D+ od alternatora dochodzi do jednego ze styków ¿arówki, to alternator jest niesprawny. Czyli albo diody albo regulator albo zu¿yta bie¿nia lub zwarcie w gnie¼dzie ¿arówki.

    £atwiej ju¿ nie wyt³umaczê, bo siê nie da :D
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 23-09-2014 o 19:16
    pozdrawiam Bartek

  5. #5
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Sep 2009
    Posty
    324
    BMW
    e32 m30b30 88r. e38 m62b44 99r.
    Sk±d
    Stce
    Prosty sposób na sprawdzenie samej ¿arówki i przewodów z alternatora na desk± to na w³±czonym zap³onie dotknij przewodem od wzbudzenia do masy, ¿arówka ma siê zapaliæ. je¿eli tak to wina w alternatorze je¿eli nie to instalacja.

  6. #6
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2014
    Posty
    152
    BMW
    e32 735i 91r
    Sk±d
    POLSKA
    Problem rozwi±zany.
    Okaza³o siê ¿e by³ urwany przewód w alternatorze, ten od wzbudzenia. Przy okazji wymieni³em ³o¿yska i pier¶cienie ¶lizgowe.
    Pozdrawiam Krzysiek

  7. #7
    Vip Vip Awatar ttrol
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Sk±d
    Zgorza³a/Warszawa
    W alternatorze nie móg³ byæ urwany, bo wchodzi na sta³e w p³ytê z diodami, od razu ¶ruba z gwintem koñczy siê w p³ycie. Masz na my¶li chyba na przy³±czu alternatora.
    pozdrawiam Bartek

  8. #8
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2014
    Posty
    152
    BMW
    e32 735i 91r
    Sk±d
    POLSKA
    W alternatorze. Kto¶ kiedy¶ przykrêcaj±c lub odkrêcaj±c u¿y³ za du¿o si³y i obróci³ t± ¶rub± która jest umocowana w p³ytce z diodami (jest zalana w jakim¶ plastiku). Widaæ ze siê obróci³a i urwa³ siê przewód (po przylutowaniu jest ok) .

Podobne w±tki

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-01-2017, 15:58
  2. [elektryka] Kontrolka ASC nie ¶wieci E32
    Przez Beny w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-07-2014, 08:44
  3. Nie ¶wieci kontrolka od akumulatora
    Przez piotrek85 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-07-2012, 22:39
  4. Kontrolka ³adowania-dziwna sprawa
    Przez Individual23 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-05-2009, 23:28
  5. Kontrolka od ³adowania
    Przez Individual23 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-10-2008, 13:26

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •