to jest swiatelko w tunelu, a mozna jakos sprawdzic poprawnosc dzialania kinetyka ?
to jest swiatelko w tunelu, a mozna jakos sprawdzic poprawnosc dzialania kinetyka ?
to druga opcja przy szarpaniu z tego co mi mowil to filtr moze byc przypchany i tak jak napisales wymiana pomoze ale jemu przeciaga biegi do tego wszystkiego wiec raczej to pierwsze, zamiast sie zastanawiac to podjechac do jakiegos polecanego zakladu i wszystko bedzie jasne.
Ogólnie przeciąganie biegów bierze się z tego, że czujniki pokazują zwiększony poślizg, który sugeruje zwiększone obciążenie (jazda pod górę, ciągnięcie przyczepy) - wtedy komputer skrzyni opóźnia upshift.
Przyczyną jest często zużycie tarczek ciernych lub/i opory na tłoczkach sterowania.
Wymiana oleju powinna pomóc, ale znane są przypadki awarii uszczelnień po takiej wymianie. To potrafi unieruchomić auto (na "D" nie jedzie) albo generować "getriebeprogramm".
Warto zaryzykować, bo to koszt niewielki - ale skrzyni nie uzdrowi, więc za jakiś czas ona znów zastrajkuje, tyle że objawy szybciej będą narastały.
Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...
Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
G. K. Chesterton
Na razie po zmianie oleju spokój, dzisiaj zrobiłem 600km i jest o.k. poza delikatnym szarpnięciem przy zatrzymywaniu samochodu, o dziwo problem znika po resecie (adaptacji) skrzyni - wraca dopiero po "sportowej" jeździe.
Jak temat wróci podjadę na diagnostykę skrzyni do ASB PALKA z Mysłowic, chociaż z tego co wiem - czego by nie zdiagnozowali to i tak robią generalny remont...