Jak na moje to masz problemy z obiegiem, konkretnie zapowietrzony układ lub padniętą/zatartą pompę wody lub walnięty termostat. Nawet bez sprawnego wisko i bez dodatkowego wentylatora od klimatyzacji samochód tak szybko nie powinien wywalać wody.
Do zrobienia:
- Odpowietrz układ, rozkręć ogrzewanie na maksa ugniataj rury prowadzące wodę pomiędzy silnikiem a chłodnicą, odkręć odpowietrznik w obudowie termostatu, poczekaj aż będzie leciał płyn bez pęcherzyków powietrza.
- Termostat i pompa (fakt, że ktoś wymienił niecały rok temu nie jest żadnym usprawiedliwieniem - jakiej marki był wrzucony termostat i pompa? Czy są to nowe części?
- Pompa wody (tak jak pisał siudema - sprawdz czy przy delikatnym przegazowaniu leci płyn chłodniczy z rurki w zbiorniczku wyrównawczym - jeśli nie leci, udrożnij ten przewód, jeśli jeździsz na zwykłej wodzie istnieje duże prawdopodobieństwo, że masz ten przewód zawalony osadem - kamieniem) dodatkowo sprawdź czy nie cieknie pompa wody i czy nie ma luzów.
Generalnie temat dość mocno znany i lubiany, było na forum przynajmniej kilka wątków o podobnej problematyce :-)
// Co do wentylatora klimatyzacji - możesz go w prosty sposób sprawdzić robiąc zworkę we wtyczce która jest połączona z termowłącznikiem w chłodnicy - środkowy pin to masa, dwa pozostałe piny to odpowiednio 1 i 2 bieg wentylatora klimy. Przy zwieraniu powinny "cykać" przekaźniki w skrzynce, no i powinien się załączać wentylator. Zabieg ten przeprowadzamy na włączonym zapłonie.