Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Wątek: Kupno E38 V12 - co myślicie o tych egzemplarzach?

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    41
    BMW
    e38 750i
    Skąd
    Felixstowe, Anglia

    Post Kupno E38 V12 - co myślicie o tych egzemplarzach?

    Witam po długiej przerwie. Sporo czytałem i szukałem i nareszcie zapadła decyzja - czas kupić auto. Wybór padł na v 12 ale nie mogę się zdecydować ;/

    Proszę o pomoc i podpowiedź :D

    Pierwsza propozycja:

    http://www.autotrader.co.uk/classifi...trol?logcode=p

    Druga propozycja:

    http://www.autotrader.co.uk/classifi.../bmw?logcode=p

    Może ktoś będzie się śmiał ale chciałbym zasięgnąć waszej rady ponieważ żaden z moich znajomych nie ma pojęcia o takich autach :P

    Trzeci ostatni moim skromnym zdaniem godny uwagi ale v8

    http://www.autotrader.co.uk/classifi...d222?logcode=p

    W sobotę wybieram się na "oględziny" - mam madzieję że zdołacie mi pomóc :D

    ps
    już wklejony do właściwego działu - sorki za bałagan
    Ostatnio edytowane przez leondejeagger ; 31-07-2014 o 12:00

  2. #2
    Vip Vip Awatar moloko5
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    3,075
    BMW
    E32 730i R6 ' 87
    Skąd
    Nowy Sącz
    Blog
    7
    Witam kolegę...

    Tak apropo zakupu E38, to mam nadzieję, że zorientowałeś się w temacie dogłębnie czytając forum...
    Bo np. między silnikami 2.8 vs 5.4 jest nie tylko różnica w spalaniu, osiągach...lub też przyjemności z jazdy..ale przede wszystkim w konstrukcji, a co za tym idzie w kosztach ewentualnego serwisu....

    Ps. Ogólnie pomysł zakupu większej jednostki mi się podoba, więc życzę udanych łowów i zakupu wymarzonej E38...

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    41
    BMW
    e38 750i
    Skąd
    Felixstowe, Anglia
    Witam serdecznie

    Problem polega na tym że czym bliżej zakupu tym więcej wątpliwości;/
    V12 to marzenie, które mam nadzieję uda się spełnić ale nie upieram się że ma być V12 albo nic...

    Szukałem po wszelakich forach, pytałem i prawda jest taka:
    - ilu właścicieli tyle odpowiedzi

    Zaczynam jeżdzić i oglądać i jak to powiedział mój kolega: pojedziesz po 5.4 a kupisz 3.0 ( pojechał po S600 a kupił S320 CDI)

  4. #4
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Cytat Zamieszczone przez moloko5 Zobacz posta
    Witam kolegę...

    Tak apropo zakupu E38, to mam nadzieję, że zorientowałeś się w temacie dogłębnie czytając forum...
    Bo np. między silnikami 2.8 vs 5.4 jest nie tylko różnica w spalaniu, osiągach...lub też przyjemności z jazdy..ale przede wszystkim w konstrukcji, a co za tym idzie w kosztach ewentualnego serwisu....
    Bez urazy, ale czym popierasz to, co napisałeś? Użytkowałeś E38 z silnikiem V12? Co jest takiego kosztownego w konstrukcji M73B54? Jej archaiczność i prostota? Większość na forum mówi, jakie to kosztowne silniki, jak się potrafią psuć, a prawda jest taka, że każda E38 niezależnie od wersji silnikowej może dać po kieszeni ostro- kwestia traktowania ich przez poprzednich właścicieli, plus ogólne bolączki które pojawiają się z wiekiem i przebiegiem. A 750 jakoś mocno awaryjne jeśli chodzi o silnik nie jest- już za 2k zł kupisz cały silnik, dla przykładu 6k musisz dać za 4.4 z Vanosami. Cenę napędza popyt ;) Pamiętam jak dzisiaj moje wycieczki po części do Skierniewic, gdzie na podwórku u handlarza leżało kilka V12- narzekał, że z całego auta sprzedaje się wszystko, tylko nie silnik.

    leondejeagger, jeździłem 740i (polift, którego utrzymanie kosztowało krocie), 730d, ostatnio kupiłem 750 z 97r. i żałuję, że zawsze się kierowałem opiniami jakie to trudne w serwisowaniu i paliwożerne silniki... V12 raz, że pali mi mniej niż 4.4 paliło (dziwne, nie?), dwa, nie ma Vanosów (wiem, wiem, 4.4 przed liftem też nie miały, ale w ogłoszeniu po liftingu jest) i połowy innych proekologicznych pierdół, które co i rusz się psuły- choćby termostat, który zawsze trzymał temperaturę w okolicach 108- 112 stopni i nie dość, że sam padł, to jeszcze rozwalał węże. Spalanie w V12- możesz wierzyć lub nie, ja nie mam po co kłamać, 10,1- 16 l/100 km, tak to się na razie kształtuje, od zakupu przejechałem 5500 km i nic nie robiłem w silniku oprócz wymiany oleju i dwóch filtrów powietrza (wiele osób narzeka, że są dwa... straszne...- trzy filtry Knechta kosztowały 140 zł). I jeszcze, przeczyściłem styki w kopułkach i palcach- wszystko jest z roku produkcji auta, ma 17 lat i 303000km przebiegu, a mimo to jeszcze sporo przejedzie! Zawsze tankuję pod korek i liczę z przejechanych kilometrów, najczęściej mi wychodziło 14l/100, ale np. przejechałem bez szaleństw całe Niemcy z pod francuskiej granicy i wyszło 11,1/100. Nie jeżdżę tylko po mieście, bo mieszkam 20 km od Łodzi, więc albo cykl mieszany, albo trasy- wiadomo, że jeżdżąc tylko po mieście więcej weźmie. Przejedź się V12, posłuchaj jak pracuje, jak bezszelestnie przyśpiesza przy łagodnym obchodzeniu się z pedałem gazu, a innego silnika nie będziesz chciał mieć- to jest jeden z tych silników, w którym kierowca decyduje, kiedy go chce usłyszeć ;)

    Minusem każdego dużego silnika jest spore zużywanie paliwa podczas rozgrzewania- jak masz mieć V12 na dojazdy 4-5 km, to chyba nie ma sensu.

    Mi podoba się najbardziej ta 750 przed liftingiem, zielona z beżowym wnętrzem, ze zdjęć stan bardzo podobny do mojej..

    Dodatkowymi atutami przed liftu są:
    1. Brak alternatora chłodzonego wodą- w 4.4 miałem (w 5.4 po liftingu też są), wymieniałem 3 razy, dziękuję.
    2. Brak termostatu o podwyższonej temperaturze otwarcia (w poliftach po tylu latach węże gumowe strzelają częściej z racji wyższego ciśnienia w układzie chłodzenia)
    3. Jeżeli dobrze pamiętam, dwie sondy lambda, zamiast czterech w po lifcie.
    4. Jeżeli auto bezwypadkowe- przed lifty miały ogólnie lepsze zabezpieczenie antykorozyjne- moja ma 17 lat i żadnej rdzy na rantach drzwi, tylnym pasie, klapie itd., na całym aucie jest fabryczny lakier. W poliftach niestety każdą w jakimś miejscu poprawiać musiałem.

    Jedź, oglądaj, kupuj :) Jeżeli auto będzie miało ochotę do życia, a na takie wygląda, V12 Cię nie zawiedzie! ;) A jak masz jeszcze jakieś pytania, to pisz, bo się trochę tych E38 u mnie w domu przewinęło... ;)
    Ostatnio edytowane przez lukasz740 ; 01-08-2014 o 23:44

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    41
    BMW
    e38 750i
    Skąd
    Felixstowe, Anglia
    Lukasz740 - wielkie dzięki za wyczerpujący opis i fajne porady ( na pewno będę pytał bo w głowie wielki mętlik ).

    Właśnie auto którego szukam ma być na krótkie dojazdy do pracy (ok 4 km) + dalszy wypad na weekend. Może się mylę ale na takim dystansie każdy silnik musi wypić (miałem Subaru Imprezę i wiem o czym mówię). Mimo to chcę właśnie V12 , czy to słuszny wybór czas pokaże - wierzę że się nie zawiodę :D

    Co do przedlifta:
    - jak ma się sprawa z wiązką elektryczną ? - podobno poliftowa sprawia mniej kłopotu


    Moja żona też skłanie się ku tej zielonej, a zestawienie z jasną skórą bardzo mi się podoba. Pojadę, popatrzę i zobaczymy co z tego wyjdzie. Póki co podchodzę do zakupu na chłodno.

    Dam znać co z tego wyszło :)

    Sorki za składnie ale właśnie zszedłem z nocki i nie mogłem się oprzeć żeby nie odpisać :D

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2014
    Posty
    55
    BMW
    E32 730 V8 :-)
    Skąd
    Lublin

    Post

    Cytat Zamieszczone przez leondejeagger Zobacz posta
    Póki co podchodzę do zakupu na chłodno
    Podziwiam :-)

    Trochę zamącę może ale dlaczego akurat V12? W czym jest lepsze od V8? Poważnie pytam, a nie żeby podważać Twoje plany - bo w sensie osiągów różnic pomiędzy 740, a 750 nie ma. Bo trudno za znaczącą różnicę uznać o 10km/h większą katalogową prędkość maksymalną. Więc o co chodzi? Wyłącznie o kulturę pracy i dźwięk? A raczej jego brak?

  7. #7
    użytkownik Awatar ADASIO
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    9,182
    BMW
    BMW 750 LIX G12 FROZEN GREY MAT
    Skąd
    SILESIA City
    Wg mnie zakup v12 to mega sprawa tylko dla "świadomego" nabywcy tej jednostki

    I nie zgodzę sie z kolegą Yatzek że to tylko 10 km różnicy w max prędkośći

    to również 40 KM róznicy w mocy obu aut

    i co najważniejsze, różnica w NM (400 i 440) w wersjach 4,0 i 4,4 gdzie w 5,4 mamy 490 oraz obroty gdzie w 4,0 musimy kręcic do 4500 a w 5,4 to samo mamy prz 3900


    Poza tym wg mnie kluczowe jest słowo "PRAWIE" - jak w reklamie Żywca :)

    bo v8 to PRAWIE v12 ale jednak nigdy nią nie będzie i świadomość posiadania v12 jest podejrzewam niepowtarzalnym uczuciem

    Sam mam auto z v8 ale na widok i dzwięk v12 zawsze się uśmiecham z nutką zazdrości

    Nie ma co autora tekstu odciągać od zakupu v12 i straszyć konsekwencjami,

    bo jak jest świadomy czego chce i z czym to się wiąże, to należy tylko go wspierać, natomiast jak zdecyduje się na zakup v8 wg mnie nie będzie zawiedziony ani osiagami ani kultura pracy
    https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH !!!

    ____________________________________________
    ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
    ex - BMW E66 745 Li black metallic
    ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2014
    Posty
    55
    BMW
    E32 730 V8 :-)
    Skąd
    Lublin
    Cytat Zamieszczone przez ADASIO Zobacz posta
    I nie zgodzę sie z kolegą Yatzek że to tylko 10 km różnicy w max prędkośći
    Ależ ja nie twierdzę, ze to jedyna różnica (szczególnie, ze po uważniejszym przejrzeniu danych wyszło mi, że prędkości max są jednakowe w E38, a różnica jest w przyspieszeniu ), po prostu wiem, ze różnice w osiągach na codzień są ledwo zauważalne. Miałem przyjemność przejechać się E31 840 i 850, stąd taka obserwacja :)

    Cytat Zamieszczone przez ADASIO Zobacz posta
    Poza tym wg mnie kluczowe jest słowo "PRAWIE" - jak w reklamie Żywca :)

    bo v8 to PRAWIE v12 ale jednak nigdy nią nie będzie i świadomość posiadania v12 jest podejrzewam niepowtarzalnym uczuciem
    Oczywiście 100% racji - dokładnie tych samych powodów miłości do V12 bym się spodziewał :)

    Cytat Zamieszczone przez ADASIO Zobacz posta
    Nie ma co autora tekstu odciągać od zakupu v12 i straszyć konsekwencjami,
    W żadnym wypadku odciągać! Kciuki trzymać!!!

    :-)

  9. #9
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    41
    BMW
    e38 750i
    Skąd
    Felixstowe, Anglia
    Yatzek - to jest świetne pytanie - dlaczego nie V8 ?
    Nie robię po 10k km miesięcznie i w związku z tym spalanie 4.0 czy też 5.4 to nie jest taka znów przepaść ( tak mi się wydaję ale ręki za to nie dam :P). Ma to być auto weekendowe, drugie w domu (jedno ekonomiczne wystarczy).

    Sam się zastanawiałem nad V8 i powiem tak - jeśli znajdę naprawdę fajne to sie długo zastanawiał nie będę.

    W mojej opini nie jest to auto do wyścigów aczkolwiek naprawdę może zdziwić z jaką gracją się zbiera ( w koncy 4.0 i 4.4 to też kawał pieca ).

    V12 to marzenie i co tu gadać topowy model.

    Nie potrafię do końca odpowiedzieć na to pytanie dlaczego V12, ale gdy widzę ten silnik to sam się do siebie uśmiecham
    uważam że dźwięk V12 to jest to czego spodziewam się po limuzynie i fakt że muskam gaz a on zrywa się jak "dziki"....


    Co do konsekwencji to niestety każdy z silników czy to V8 czy V12 może wpędzić w lekką depresję - obym jej nie doświadczył, czego i Wam ŻYCZĘ

  10. #10
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2014
    Posty
    55
    BMW
    E32 730 V8 :-)
    Skąd
    Lublin
    Cytat Zamieszczone przez leondejeagger Zobacz posta
    Nie potrafię do końca odpowiedzieć na to pytanie dlaczego V12, ale gdy widzę ten silnik to sam się do siebie uśmiecham
    To wystarczający powód :-)

    Cytat Zamieszczone przez leondejeagger Zobacz posta
    Nie robię po 10k km miesięcznie i w związku z tym spalanie 4.0 czy też 5.4 to nie jest taka znów przepaść ( tak mi się wydaję ale ręki za to nie dam :P). Ma to być auto weekendowe, drugie w domu (jedno ekonomiczne wystarczy).
    Doskonale rozumiem :-) Ja mam trochę inaczej - nie ciągnie mnie V12 zupełnie, za to ciągnie mnie V8. I znalazłem nawet jedną taką ciekawą. Problem w tym, że to "tylko 730" :D

    Cytat Zamieszczone przez leondejeagger Zobacz posta
    Co do konsekwencji to niestety każdy z silników czy to V8 czy V12 może wpędzić w lekką depresję - obym jej nie doświadczył, czego i Wam ŻYCZĘ
    W depresję może wpędzić KAŻDY samochód - wystarczy, że poprzedni właściciel był "Januszem" ...

Podobne wątki

  1. [e38] Co myślicie o tych 4 kółkach?
    Przez lamik w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 15-10-2013, 19:42
  2. Co sądzicie o tych egzemplarzach na allegro ??
    Przez Musti66' w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 11-06-2013, 09:25
  3. [E32] Witam co sadzicie o tych egzemplarzach może ktos widział na żywo???
    Przez Artur111222 w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-10-2012, 17:21
  4. Co myślicie o tych felgach do e38 ? MOMO
    Przez Jakub w dziale Felgi, opony, itp.
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-01-2011, 08:44
  5. kupno e38
    Przez rogalex w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-08-2009, 12:35

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •