Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Pewnie - dla przeciętnego Kowalskiego wszystko co pali i jeździ jest OK. Problem w tym ,że potem trafia taki zagazowany pojazd na diagnostykę i jest problem. W gorszym wypadku naprawia się potem głowicę albo lokalizuje dziurę w tłoku :) Zagazować można wszystko ale nie w każdym samochodzie jest łatwo wszystko dobrze zestroić żeby działało bez szkody dla innych podzespołów. Z uwagi między innymi na Valvetronic dobre ustawienie w pełnym zakresie obrotów jest możliwe właściwie tylko na hamowni bo w ruchu jest to niemożliwe. Nawet sterowniki z automatyczną adaptacją nie do końca się sprawdzają.W większości przypadków mieszanka jest za uboga. Dodatkowo żeby nie mieć problemów konieczna jest okresowa kontrola sprawności wtryskiwaczy. Nowe silniki są napakowane elektroniką i w odróżnieniu od Żuka są wrażliwe na jakość benzyny a co dopiero na LPG. Oczywiście to moje zdanie i bez urazy ale nie poddałbym przeróbce takiego silnika na LPG.
Wszystkie silniki benzynowe serii e65 / e66 oprócz V12 bardzo dobrze współpracują z LPG pod warunkiem ze jest to dobrze dobrana instalacja, prawidłowy montaż i regulacja.
Od takich wypowiedzi rodzą się potem jakieś niepotrzebne mity.
Jeżdżę od 5 lat 745i z instalacja PRINS VSI - bez najmniejszych problemów.
Pozdrawiam, Sebek
Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
Proszę o kontakt ze mną .!
Greg38 z tego co kojarzę też jeździ już pare lat na LPG w 745i i jakoś nic się nie dzieje.
Ja jeżdziłem lata 735i na LPG sterownik Stag dla V8 (nie pamiętam jaki) plus wtryskiwacze Hana miałem. Instalka zakładana w 2008r ja jaździłem 2 lata , po sprzedaniu z tego co mi wiadomo przez 2 lata u następnego właściciela było wszystko OK.
Oczywiście okresowe przeglądy plus wymiany filtrów o czasie.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Okey, a jak z częściami i ogólnie częstotliwością napraw pomiędzy 4.0 V8 306KM a 3.0d 231 km ? Oraz koszty założenia LPG na dzień dzisiejszy ?
jak ocenilibyście ten egzemplarz ?
http://allegro.pl/bmw-740-310ps-masa...470227976.html ?
czy jest jakaś konkretna różnica między kosztem części oraz spalaniem pomiędzy silnikami 4.0 V8 a 4.8 V8 ( 750i ) ?
i ten do oceny:
http://otomoto.pl/bmw-750-long-sekwe...C30894556.html
Ostatnio edytowane przez JustBringIt# ; 30-07-2014 o 13:46
Ten drugi mi się bardziej podoba, choć nie ma z tyłu elektryki foteli. Dowiedziałbym się też, czy te egzemplarze mają L7, bo z opisu to nie wynika, a jeśli nie mają, to będzie Ci tego bardzo brakować. Ja byłem załamany, jak po kupnie posłuchałem muzyki, wcześniej będąc przekonanym, że takie auto z założenia ma fajne brzmienie. Potem musiałem dołożyć Logica.
Kolego ten 750 long należy do mnie:)
jeśli chodzi o spalanie to mój pali 20gazu,
miałem wcześniej e65 735i paliła w okolicy 15 oczywiście, wszystko zależy od stylu jazdy,
jak się jeździ delikatnie to 15 też jest realną wartością do osiągnięcia,
a jeśli chodzi o to, czy diesel czy, benzyna to myślę, że to kwestia indywidualnego podejścia,
diesel chcesz, czy nie w okolicy 12 będzie palił chyba, że będziesz jeździł dziadkowym stylem jazdy
w stosunku ilość paliwa do ceny to nie wiem jakbym musiał jeździć swoją bawarą, żeby mi spaliła 27litrów gazu żeby dorównać,
do średniego spalania dieselka, wiem co mówię bo mój brat ma e65 w dieselu i bez czipa ten samochód słabo sobie radzi (w porównaniu do e66 750) jak kiedyś miał po czipie na 280KM to już było w miarę wystarczająco,
jeśli szukać benzyny to trzeba zwrócić uwagę na przebieg 160tyś i wielokrotność niech, ktoś potwierdzi że zmienił rurkę(usunął wyciek płynu chłodzącego) jeśli tego nie zrobił przygotuj kwotę ok 6tyś w zapasie jakby poszło;) (ASO 12tyś)
nie wiem jak masz pytania to kontaktuj się na priv albo dzwoń na numer podany w ogłoszeniu (w treści, nie komisowy) nie musisz wziąć mojej bo zresztą chyba będę rezygnował ze sprzedaży, za dobrze mi się tym autem jeździ planuję zmienić mu kolor plastidip'em na jakąś "jarzeniówkę" i jeździć dalej,bo w sumie nie ma na rynku nic ciekawszego niż to co mam;)
koszta 7 nie są jak w polonezie, ale i wygoda trochę inna, także jak nie chcesz się na minę wpakować to dobrze sprawdź przed zakupem;)
mój egzemplarz logic7 ma;) ale i tak basu troszkę brakuje, dźwięk jest ładny czysty ale, jeśli chodzi o bas to BANG&OLUFSEN, jest o niebo lepszy tyle, że e65/6 nie ma chyba w opcji ja słuchałem w 650 z 2012roku...dlatego zapewne pójdzie u mnie jakaś wymiana subwooferów pod taboretami na coś lepszego;)
Edytuj posty!
Ostatnio edytowane przez Anatol ; 03-08-2014 o 22:57
750iL bez kagańca i jest radość z jazdy...
Miałem 4.0 v8 bez gazu i spalanie praktycznie takie samo jak 4,8 v8 więc teraz brałbym 750i. Ceny części chyba takie same bo to praktycznie te same motory.
Wziąłbym ze względu na to ,ponieważ miałem mniej złych przeżyć z silnikami benzynowymi niż z ropniakami.Problemy z turbinami,egr,zawory podciśnienia częste miałem problemy z tym.
Przeglądając temat BMW E65 często opisywane są problemy właśnie silnika 3.0D i to bym właśnie wziął pod uwagę i się tym zainteresował,chociaż wiadomo użytkowników 730i jest mniej.To jest tylko moje skromne zdanie.
Co do lpg się nie wypowiem,bo nie miałem z tym doświadczenia.