Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 57

Wątek: Cisnienie oleju ,, silnik rozgrzany i wolnye obroty.

  1. #41
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Zadaj sobie pytanie ile tak jeździł poprzedni właściciel. Przy 4 tyś powinno być około 4 barów. Na wolnych między 1, a 2. Czujnik zapala się przy niej niż 0.5 bara. Zakładam, że pompa oleju ma luźne śruby, a jej łańcuch lata luźno jak żyd po sklepie. Da się to poskręcać i ustawić, tylko pytanie po co, oddać auto i nie martwić się w cholerę, czy panewki wytrzymają jeszcze rok lub miesiąc.

    Może być jeszcze gorzej, jakaś rysa na łożyskowaniu wału. Ewentualnie pękła sprężyna zaworu przelewowego w pompie oleju. Silnik może jeszcze wydawać się ok, ale zdejmiesz pokrywy zaworów, a tam będą wytarte wałki.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 19-03-2015 o 18:29
    pozdrawiam Bartek

  2. #42
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zielas
    Dołączył
    Sep 2014
    Posty
    106
    BMW
    E38 730iA
    Skąd
    Bydgoszcz
    Ciekawe też kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej z filtrem, mi także zapalała się kontrolka po wymianie oleju z filtrem już się nie pojawiła.

  3. #43
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2014
    Posty
    116
    BMW
    E 38 750 iL
    Skąd
    Strzegom
    Olej był wymieniany cztery miesiące przed moim zakupem i rzeczywiście był wlany świeży bo sprawdzałem, natomiast nie wiem czy wymieniany był filtr oleju...mam nadzieje że tak....da się ocenić jakoś miarodajnie stan panewek?

  4. #44
    Doświadczony Użytkownik Awatar Martynka
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    1,232
    BMW
    735 iL
    Skąd
    Zabrze
    Dla dobra auta zawsze po zakupie robi się serwis olejowy przyjmując zasadę że sprzedający kłamie :-) to niewielkie koszta w porównaniu do remontu silnika.
    Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...

  5. #45
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Ściąg miskę i zobacz co jest tak jak napisał Bartek. Może pompa się poluzowała

  6. #46
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2014
    Posty
    116
    BMW
    E 38 750 iL
    Skąd
    Strzegom
    Tak bede miske zrzucał i jesli okaze się że srubki z pompy leża w misce to co dalej?...zakałdając że pompa będzie sprawna i się ją dokręci porządnie nie wiem w jakim stanie będą panewki więc chciałbym je zobaczyć...można je zobaczyć od dołu jak auto będzie na podnośniku? dostęp jest trudny? i czy ktoś wie jaki jest koszt nowych? i jakie są objawy jak silnik będzie przytarty?...będzie brał olej?

  7. #47
    Doświadczony Użytkownik Awatar Martynka
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    1,232
    BMW
    735 iL
    Skąd
    Zabrze
    Właśnie sprawdzając coś przy okazji pompy innego forumowego kolegi przeczytałem Bentley'a i co do ciśnień to jest napisane że na wolnych powinno być 0,5 bara a na max. obrotach 5 bar ciśnienia oleju, to przy okazji przyszłych pomiarów.
    Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...

  8. #48
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    317
    BMW
    E36 323i, E38 735i
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Udało się rozwiązać problem?

  9. #49
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2014
    Posty
    116
    BMW
    E 38 750 iL
    Skąd
    Strzegom
    Ściągnąłem miskę i tak jak pisaliście....dwie śruby od pompy oleju leżały w misce a reszta była poluzowana...daliśmy z kolegą specjalną pastę do śrub nakrętki kontrujące i mam nadzieje że już sie będą trzymać....zalany nowy olej Millers XF 5W40 nowy filtr Manna nowa uszczelka miski...teraz ciśnienie na wolnych 1,2 bara na 4 tys 4 bary...dziękuje za pomoc!

  10. #50
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    21
    BMW
    BMW e38 728
    Skąd
    polska
    Witam!Panowie proszę o pomoc jakąś podpowiedź,już pisałem tutaj na forum,ale niestety bez odpowiedzi...mam e38 728 i mam problem ze stukami w silniku.wymieniłem wczoraj wszystkie samoregulatory już myślałem,że problem zniknie,ale niestety stuki nie ustały,nie wiem czym To jest spowodowane,myśałem też czy wine ma pompa być może ma za słabe ciśnienie oleju.olej jaki zalałem to jest Castrol magnatec,a stuki jakie są pojawiają się na ciepłym silniku,czy może ktoś miał taki problem?proszę o pomoc...pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. falują obroty silnik m60b40 i dziwne błędy
    Przez hektorek106 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-11-2013, 09:37
  2. [elektronika] zapala sie komunikat niskie cisnienie oleju
    Przez tomaszzabrze w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 01-05-2013, 17:12
  3. [mechanika] cisnienie oleju
    Przez ups00 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 13-04-2010, 09:38
  4. [mechanika] cisnienie oleju
    Przez Ącki w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 09-03-2010, 19:10
  5. Niskie cisnienie oleju
    Przez lewy011 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-04-2009, 20:32

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •