Jestem nowy to się trochę pomądruje:

Jeżeli chodzi o temperature oleju w skrzyni i jej związek z pracą całego mechanizmu: Kiedy płyn się za bardzo przegrzewa (bodaj ponad 110*) samochod z poczatku zaczyna zmieniac biegi z opóźnieniem. Trwa to jednak niedługą chwilę, po której skrzynia przeciągając kończy swoją podróż na biegu trzecim. Chwilę później dostępne są tylko dwa pierwsze przełożenia. Następnym etapem jest wielki czerwony symbol i komunikat TRANSMISSION OVERHEATED, pull over.

Jeżeli chodzi o chłodzenie oleju w skrzyni - z tego co się dowiedziałem, rozwiązania były dwa - z chłodnicą i z wymiennikiem ciepła. Przez miesiąc żaden łódzki magik nie był w stanie postawić diagnozy (komputer nie pokazywał błędu) ale chętnie chciał się podjąć remontu całej skrzyni, wskazując na kończący się lockup i przeciągnięcia rzędu kilkudziesięciu ms. Aż w końcu zadzwoniłem do gościa z Knurowa, który kazał mi założyć dodatkową chłodniczkę oleju skrzyni. I żyli długo i szczęśliwie

Nawet jeśli częściowo off-topic, to może kiedyś się komuś przyda.