Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Alternator chłodzony cieczą 745i, regeneracja.

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #8
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez bert Zobacz posta
    Tak jak przypuszczałem winowajcą było uszkodzone łożysko alternatora. Dźwięk jaki wydawało raczej wskazywał na coś zupełnie innego, coś z rozrządem bądź vanosem, było to naprawdę bardzo głośne grzechotanie.
    Z racji tego że jest to alternator chłodzony cieczą, wyciągnięcie go nie jest prostą sprawą. W ASO Wrocław za wymianę zażyczyli sobie 950 zł, a za sam alternator 4700 zł, ponieważ stwierdzili że nie naprawiają alternatorów. Tak wiec z racji tego że ceny kosmiczne, postanowiłem zrobić to na własną rękę. Jeśli wiemy jak się do tego zabrać, demontaż i montaż nie powinien nikomu sprawić problemu, ja niestety nie wiedziałem, ale postanowiłem spróbować.

    Tak wiec zaczynamy:
    1. demontujemy dolną osłonę silnika i górną osłonę chłodnicy
    2. demontujemy visko " lewy gwint odkręcamy tak jak byśmy zakręcali"
    3. demontujemy osłonę wentylatora chłodnicy "visko"
    4. ściągamy pasek alternatora
    5. spuszczamy płyn chłodniczy
    6. odpinamy chłodniczkę oleju
    7. odkręcamy rolkę napinacza
    8. odkręcamy rolkę koło alternatora " dwie śruby z tyłu i bardzo ciężki dostęp, ja żeby je odkręcić musiałem odkręcić mocowanie stabilizatora "
    9. odpinamy węże i przewody od alternatora
    10. odkręcamy alternator od jego obudowy "8 śrub" i wyciągamy go z obudowy

    Montujemy w odwrotnej kolejności, pamiętając ze potrzebny będzie nowy o ring uszczelniający połączenie alternatora z jego obudową "możemy też użyć starego o ringu smarując go cienką warstwą wysokotemperaturowego silikonu"
    Następnie zalewamy płyn chłodniczy i tyle, układ odpowietrza się sam, nic nie trzeba robić.

    Regeneracja alternatora kosztowała 460 zł "wymiana łożysk, regulatora i wirnika"
    Nowy o ring z ASO 57 zł
    Tak więc nieporównywalnie mniej :)))
    Jeżeli z wymianą regulatora I wirnika koszt części to 460 PLN, to ja na Twoim miejscu bym się nie cieszył. Masz założony w tej chwili chiński wirnik, który długo nie pociągnie. Dlaczego wymieniałeś stary, skoro wystarczy założyć nowy pierścień ślizgowy za 20 PLN? Napisałeś, że tylko łożysko było niesprawne. Regulator Bosch albo Hella to koszt około 100 PLN.

    A wirnik z Bosha około 800 PLN.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 24-07-2014 o 16:14
    pozdrawiam Bartek

Podobne wątki

  1. Padnięty Alternator chłodzony cieczą
    Przez MastaKleszcz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 17-08-2019, 09:03
  2. Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 07-08-2012, 14:44
  3. Alternator chłodzony płynem
    Przez dctbmw w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-01-2011, 21:16

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •