Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: M60B30 Getriebeprogram i błąd w EGS Can Engine Intervention

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #10
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    32
    BMW
    E32 M60B30 94r
    Skąd
    Legionowo
    Garść nowych informacji:
    - zmierzyłem oporności TPS'a i nie są w normach, powinno być przy zamkniętej 1kOhm (u mnie 1,4kOhm) i przy otwartej 4kOhm(u mnie 4,14kOhm) dodatkowo do wtyczki dochodzi za niskie napięcie po stacyjce 4,75V... może tu jest problem.
    Szynę CAN sprawdziłem i przewodzi prąd poprawnie, styk z kompem też wygląda na ok, psiknąłem tam sprejem do elektroniki ale nie pomogło.
    Ogólnie w skrzynce komputerów sucho i nie widzę nic niepokojącego, masa wiązki silnika też nie wygląda tragicznie.
    Wczoraj jak ruszałem wiązką CAN i robiłem test w DISie to w teście CAN deception EGS raz wskoczyła mi wartość "OK", no ale cały czas poza tym widnieje tam "not OK" -nie wiem czy to jakiś zbieg okoliczności czy pojawiło się prawidłowe napięcie na szynie czy co....nie wiem czy to wina DME który już raz wymieniłem, na szczęście mam jeszcze stary i sprawdzę na nim jak to wygląda, kolejny krok to pewnie kupienie innego kompa od skrzyni.
    Martwi mnie jeszcze te 4,75V po stacyjce, co może być za to odpowiedzialne? DME? jakiś przekaźnik? może kiepska masa? Co prawda napięcie sprawdziłem narazie na TPSie, sprawdzę jeszcze na innym czujniku i jak będzie tak samo to znaczy, że gdzieś te napięcie ucieka.
    Narazie ładowanie i akumulator wykluczam bo to spore koszta, szukam spadku napięcia i podmieniam kompa i wyczyszczę TPS'a, może coś pomoże.

    Kolejna aktualizacja:
    Posprawdzałem, parę kolejnych opcji i jestem pewny, że coś jest nie tak z TPSem, wykluczam natomiast komputer silnika, tam gdzie powinno dochodzić 12V jest 12V, gdzie 5V jest 5V. Na wyjściu z kompa na pinie do TPSa jest 5V, na wtyczce 4,75V więc gdzieś prąd ginie, dodatkowo sprawdziłem opory na czujniku i są ponad normę tak jak pisałem wyżej więc TPS do wymiany (w DISie podczas testu napięcie powinno być na jałowym 0.4V u mnie jest 0.6V a podczas max otwarcia przepustnicy jest 4.2V a powinno być 4V. Pytanie teraz takie, czy najpierw szukać spadku napięcia (tylko gdzie tego szukać) czy zamówić kolejny używany czujnik przepustnicy i zobaczyć co na nim pokazuje.

    Znalazłem też kolejny problem z elektryką, po przekręceniu kluczyka na pozycję 0 czasami cały czas chodzi mi krokowy i pyka przekaźnik główny kompa i moduł ABS przy zbiorniczku płynu hamulcowego - wygląda to tak jakbym wyjął kluczyk w pozycji zapłonu i coś nie odłączało napięcia na przekaźniku kompa.... kocham elektrykę w starych samochodach :)
    Ostatnio edytowane przez kamal ; 02-07-2014 o 20:13

Podobne wątki

  1. [elektryka] Road Speed Sensor błąd w DISie / M60B30
    Przez kamal w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-06-2014, 13:45
  2. CHECK ENGINE CO TO ZA BŁĄD ??
    Przez PiK-MaN w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-01-2014, 18:41
  3. DIS nie łączy się z EGS
    Przez Trolcio735 w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-08-2012, 16:26
  4. [elektronika] błąd 101 output stage m60b30
    Przez kal!ber w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-07-2012, 00:36
  5. Komunikaty błędów EGS
    Przez grześ73 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-05-2009, 17:39

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •