Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: Witam kolegów mam pytanie : Jak sprawdzić czy działa nivo?

  1. #11
    Vip Vip Awatar kruger32
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,827
    BMW
    BMW e38 750 il audi a8 d3 4.2tdi exlusive
    Skąd
    Bielsko
    Idąc tym tropem rozumowania, sprężyny są niepotrzebne, wystarczyłoby dobijać ciśnienie w amorkach. Wysokość to jedno, a amplituda pracy to drugie.[/QUOTE]

    podnosząc auto nie zwiększasz ciśnienia tylko ilość oleju w amortyzatorze ciśnienie wzrasta wraz z obciążeniem tylnej osi auta

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BenyMnemonik
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    290
    BMW
    E38 750il + 728i/lpg
    Skąd
    Świdwin
    Blog
    5
    Ale sprężyna z czasem siada i zmienia się jej charakterystyka pracy, amortyzator tłumi skoki sprężyny, auto trzyma głównie sprężyna... :)
    Moje obecne BMW E38 750il -> http://7er.pl/showthread.php/37092-N...50il-%28v12%29

    Sztuką jest zrobić stare auto tak, aby wyglądało lepiej niż nowe...


  3. #13
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez kruger32 Zobacz posta
    Idąc tym tropem rozumowania, sprężyny są niepotrzebne, wystarczyłoby dobijać ciśnienie w amorkach. Wysokość to jedno, a amplituda pracy to drugie.
    podnosząc auto nie zwiększasz ciśnienia tylko ilość oleju w amortyzatorze ciśnienie wzrasta wraz z obciążeniem tylnej osi auta [/QUOTE]

    Widzę, że musisz trochę się doszkolić z hydrauliki. Czy auto obciążone nominalnie nie stanowi obciążenia dla słupa oleju w cylindrze jakim jest amortyzator? Żeby podnieść ciężar na wysokość za pomocą oleju, jak wedle Ciebie wykonujesz pracę, żeby pokonać siłę grawitacji? Ewentualnie można by zgodzić się z Tobą, jeżeli ktoś podniósł by auto na podnośniku, nalał oleju do amortyzatorów, uszczelnił i opuścił auto. Wtedy stało by wyżej, dlatego, że olej jest nieściśliwy, ale wtedy tą pracę wykonuje podnośnik, który zazwyczaj też jest hydrauliczny:D

    Oczywiście ciśnienie wzrasta dalej wraz z dodatkowym ciężarem. Jeżeli nie ma tam ciśnienia to spróbuj odkręcić przewód od gruszki, kiedy auto stoi na kołach.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 26-06-2014 o 19:43
    pozdrawiam Bartek

  4. #14
    Vip Vip Awatar kruger32
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,827
    BMW
    BMW e38 750 il audi a8 d3 4.2tdi exlusive
    Skąd
    Bielsko
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    podnosząc auto nie zwiększasz ciśnienia tylko ilość oleju w amortyzatorze ciśnienie wzrasta wraz z obciążeniem tylnej osi auta
    Widzę, że musisz trochę się doszkolić z hydrauliki. Czy auto obciążone nominalnie nie stanowi obciążenia dla słupa oleju w cylindrze jakim jest amortyzator? Żeby podnieść ciężar na wysokość za pomocą oleju, jak wedle Ciebie wykonujesz pracę, żeby pokonać siłę grawitacji? Ewentualnie można by zgodzić się z Tobą, jeżeli ktoś podniósł by auto na podnośniku, nalał oleju do amortyzatorów, uszczelnił i opuścił auto. Wtedy stało by wyżej, dlatego, że olej jest nieściśliwy, ale wtedy tą pracę wykonuje podnośnik, który zazwyczaj też jest hydrauliczny:D

    Oczywiście ciśnienie wzrasta dalej wraz z dodatkowym ciężarem. Jeżeli nie ma tam ciśnienia to spróbuj odkręcić przewód od gruszki, kiedy auto stoi na kołach.[/QUOTE]

    z twojego wywodu wynika np. że do podniesienia 1 tony na wysokość metra potrzeba np 10 barów a na 2 m 20 barów masakra potrzebne dokładnie 10 barów i drugie tyle oleju chyba że chcesz byś drobiazgowy doliczyć ciężar słupa oleju jakieś 2/3kg to będziesz potrzebował 10.01bara

  5. #15
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez kruger32 Zobacz posta
    Widzę, że musisz trochę się doszkolić z hydrauliki. Czy auto obciążone nominalnie nie stanowi obciążenia dla słupa oleju w cylindrze jakim jest amortyzator? Żeby podnieść ciężar na wysokość za pomocą oleju, jak wedle Ciebie wykonujesz pracę, żeby pokonać siłę grawitacji? Ewentualnie można by zgodzić się z Tobą, jeżeli ktoś podniósł by auto na podnośniku, nalał oleju do amortyzatorów, uszczelnił i opuścił auto. Wtedy stało by wyżej, dlatego, że olej jest nieściśliwy, ale wtedy tą pracę wykonuje podnośnik, który zazwyczaj też jest hydrauliczny:D

    Oczywiście ciśnienie wzrasta dalej wraz z dodatkowym ciężarem. Jeżeli nie ma tam ciśnienia to spróbuj odkręcić przewód od gruszki, kiedy auto stoi na kołach.
    z twojego wywodu wynika np. że do podniesienia 1 tony na wysokość metra potrzeba np 10 barów a na 2 m 20 barów masakra potrzebne dokładnie 10 barów i drugie tyle oleju chyba że chcesz byś drobiazgowy doliczyć ciężar słupa oleju jakieś 2/3kg to będziesz potrzebował 10.01bara[/QUOTE]

    Nie napisałem nic o konkretnych ciśnieniach, nie wiem skąd przyjąłeś te wyliczenia. W e32 sekcja NIVO pompy wspomagania daje 3 bary maksimum. Nie chodziło mi o modulowanie ciśnienia, bo to jest stałe z pompy, tylko o puszczanie ciśnienia w amortyzatory, tak jak to napisałem napełnianie je olejem. To miałem na myśli pisząc o dobijaniu ciśnienia.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 26-06-2014 o 21:27
    pozdrawiam Bartek

  6. #16
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    57
    BMW
    E38
    Skąd
    podlaskie

    Smile nivo

    Dziekuje za wskazówki ,nivo nie działa ,sprawdzę blaszki,zawory i napisze co udało się zrobić DZIĘKI WIELKIE KOLEDZY

  7. #17
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Zazwyczaj pada regulator wysokości, poprzez puszczanie ciśnienia/obiegu oleju na powrót do zbiornika wyrównawczego i nie dobijaniu amortyzatorów. Reszta jak jest szczelna jest tak prosta, że nie ma co się zepsuć. Ewentualnie jeszcze uchodzi gaz z gruszek, ale tutaj miałbyś bardzo twardy tył i w życiu nic by nie dobijało.
    pozdrawiam Bartek

  8. #18
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    57
    BMW
    E38
    Skąd
    podlaskie

    Smile

    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Zazwyczaj pada regulator wysokości, poprzez puszczanie ciśnienia/obiegu oleju na powrót do zbiornika wyrównawczego i nie dobijaniu amortyzatorów. Reszta jak jest szczelna jest tak prosta, że nie ma co się zepsuć. Ewentualnie jeszcze uchodzi gaz z gruszek, ale tutaj miałbyś bardzo twardy tył i w życiu nic by nie dobijało.

    od czego zaczynać? bo nie działa nivo

  9. #19
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    57
    BMW
    E38
    Skąd
    podlaskie

    Post

    Tak więc dzisiaj zajrzałem pod auto i okazało się, że kręcenie pokrętłem na odpalonym aucie nic nie zmienia w wysokości, tak samo jak załadowanie dodatkowego ciężaru na tył. W ogóle nie zauważyłem u siebie tych gruszek, w załączniku pokazuję jak to u mnie wygląda.




    Mam jeszcze jedno pytanko, możecie mi powiedzieć od czego służy ten przewód z prętem metalowym pod misą olejową?


Podobne wątki

  1. Termostat M62 jak sprawdzić czy działa?
    Przez Piotr_R w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 123
    Ostatni post / autor: 28-08-2012, 16:13
  2. Dynamic Drive - jak sprawdzić czy działa ?
    Przez north w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-03-2011, 21:42
  3. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 01-01-2010, 17:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •