Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 13 z 13

Wątek: Wymiana płynu + odpowietrzenie układu chłodzącego e65 745i?

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pietrek.
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    164
    BMW
    ex.e32,e34,e39. Obecnie E38 750iL+ E65 745i
    Skąd
    Szczecin
    Witam!
    Nie dopisałem że do całej zabawy została użyta woda demineralizowana więc nie ma obawy o kamień :-) 4 zł za 5l x6 (to nie majątek). Co do proporcji to nie są najgorsze bo jak napisałem płyn jest bardzo wydajny, w proporcjach 2:3 temp. zamarzania wynosi -24C. Przed zimą będę zmieniał jeszcze raz płyn bo miałem zalany jakiś zielono czerwony żużel i chcę dokładnie przepłukać cały układ, a wtedy pójdzie już proporcja 1:1 i będzie -36C.

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pietrek.
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    164
    BMW
    ex.e32,e34,e39. Obecnie E38 750iL+ E65 745i
    Skąd
    Szczecin
    Tak jeszcze w skrócie, większość gotowych płynów jest robiona z koncentratu. Jeżeli chodzi o proporcje to:
    - zbyt mała zawartość glikolu w płynie chłodzącym obniża temperaturę wrzenia oraz podnosi automatycznie ciśnienie w układzie (grozi rozerwaniem słabszych części układu), łatwiej zamarza. Zawartość glikolu w płynie nie może być niższa niż 30 procent i to jest granica w której płyn nadaje się do wymiany.
    - zbyt duża zawartość glikolu w płynie chłodzącym obniża odporność płynu na mróz a także płyn za szybko się gotuję. Zawartość glikolu nie powinna przekraczać max. 70 procent.

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar AdrianM
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    184
    BMW
    745i E65, Ex.728iA E38, Ex.740iA E32
    Skąd
    Kwidzyn
    Od jakiegos czasu się męczę z moim e65. Po zdjeciu pompy wody nie chce leciec cieple powietrze z nawiewow. Czasami zimne, czasami letnie. Auto trzyma temperature. Po rozgrzaniu auta zauwazylem że weze za elektrozaworami, waz wchodzacy do bloku oraz te od nagrzewnicy nie sa jakos mocno gorace. Dodatkowa pompke sprawdzalem, elektrozawory tez i sa sprawne. Kombinowalem juz na rozne sposoby, przod wyzej, na plasko, z gorki. I nie chce puscic cieplego. Na kompie brak bledow. Jedyne co to pokazuje ze klimatronik ustawiony jest na 32 a dmucha 24 (nie wydaje mi się ze to nawet 24). Mam webasto i grzeje lepiej niz normalny nadmuch ale to tez nie 32. Co jeszcze moglbym sprobowac bo wydaje mi sie ze dalej jest zapowietrzona? Z gory dzieki za pomoc!!!

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-04-2014, 17:18
  2. [silnik] e65 740D odpowietrzenie układu chłodzenia
    Przez beTon w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-02-2014, 20:57
  3. Odpowietrzenie układu chłodzenia - patent
    Przez olejus w dziale instrukcje / schematy
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-05-2013, 09:22
  4. [silnik] Wymiana płynu chłodzącego
    Przez Seba665 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-08-2012, 14:47
  5. [mechanika] wymiana płynu chłodzącego
    Przez Kempes w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-01-2008, 20:47

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •