..no i nie koniec zbierania części
W trakcie kontroli rozrządu okazało się że chyba kiedyś napinacz nie zdąży po dłuższym postoju i łańcuch poharatał koło zębate.
Podejrzenie padło na zbyt długi okres między wymianami oleju.
Czy jest to jakaś przypadłość tych silników?
Czy może użytkownik zawiódł?
Czy nie regulowanie zaworów mogło na to wpłynąć?
Oczywiście wymianie podlegało będzie:
- koło zębate wałka rozrządu,
- koło zębate wału,
- łąńcuch,
- ślizg,
- kulka(po co tam ta kulka nie kumam na rysunku nr 26),
- sprężyna,
- pierścien uszczelniający,
- napinacz(tłok)
..z ciekawych rzeczy to odkryłem że moja chłodnica jest mniejsza niż normalnie w E32 z klimatyzacją.
Jest to spowodowane tym iż z fabryki auto wyszło bez klimatyzacji. Klimatyzacja została dołożona w późniejszym czasie ale niestety nie została dostosowana chłodnica płynu chodzącego.
Co idzie za wymianą chłodnicy należy także wymienić obudowę wentylatora, przewód górny wodny chłodnicy i jej lewe dolne mocowanie.
..więc przechodzę z chłodnicy 551x326x42 na 610x430x33.
Dodatkowo oględziny wisco. Czego mozna było się spodziewać - 89 roku? ;)
Rozbiórka dołu nastąpiła. Zaczęło się od oględzin koła zębatego pompy oleju.
Dla mnie bomba :)
Potem miska i co w niej znajdę ;)
..no i panewek tam nie było. Jest czysto i schludnie..
..panewki z pierwszego cylindra..
..osobiście nie mam zastrzeżeń..
..no i oczekiwałem na panewki z trzeciego cylindra co nie wiadomo dlaczego lubi się bardziej zużywać..
..jest w zasadzie równo na wszystkich. Z piątego cylindra panewki także bez zastrzeżeń :)
..ślizg napinacza też w bardzo dobrym stanie..
Wał ideał nie ruszony. Ida NEW nominalne panewki.
Nurtuje mnie nadal powód tak zniszczonego górnego koła zębatego skoro dolne w tak doskonałym stanie.
..ostatni kurier dotarł :)
..dziś ostatnie mycie i składanie.