Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Witamy Wszystkich

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar TomiGra
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    32
    BMW
    7' E32 Limousine 735i ASB 1989-11-13 SZPERA 25%
    Skąd
    3CITY/Wejherowo/Piła

    Post

    Trochę z przed roku.

    ..po dwu miesięcznym poszukiwaniu "nowego auta" trafiłem na to BMW. Zacny stan jak na 24 latka. Trafił do nas w 2008 roku i ktoś zadbał żeby go polskie drogi nie zmęczyły.

    Data prod. 1989-11-13

    Podstawowe parametry BMW Seria 7 E32 735 i 211KM
    Produkowany od 1986 do 1992 roku
    Pojemność skokowa 3430 cm3
    Typ silnika benzynowy M30
    Moc silnika 211 KM przy 5700 obr/min
    Skrzynia biegów automatyczna
    Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 4000 obr/min
    Montaż silnika z przodu, podłużnie
    Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
    Liczba cylindrów 6
    Układ cylindrów rzędowy
    Liczba zaworów 12
    Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
    Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)

    25% Blokada dyferencjału
    Kierownica skórzana z pod.pow.
    Dach przesuwno-uchylny elektryczny
    Roleta przeciwsłoneczna tylna
    Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
    Podłokietnik przedni kierowcy/pasażera
    Regulator zasięgu świateł
    Radio BMW Business CD RDS
    System głośników HiFi
    Wersja krajowa Niemcy/Austria
    ..klima tez jest :) kupowdepy tez są..




    ..jeszcze cieszyłem się Moim parkiem maszyn ale sprzedaż drugiej limuzyny była nieunikniona :)



    ..zajmowaliśmy pod blokiem za dużo miejsca ;)

    Oczywiście zaczęło się:

    DZIEŃ SEWISOWY

    Przeprowadzona regulacja luzu zaworowego (ssące i wydechowe 0.30 mm) w mojej jednostce napędowej M30b35
    Regulacja zaworów M20, M30 FILM

    Dodatkowo dowiedziałem się o tym że odkręcają się śruby od smarowniczki walka. Oczywiście są sposoby zapobiegania takiej sytuacji.
    Zestaw śrub,podkładek i drutu zabezpieczającego

    Jako że pojawiał się komunikat o tym iż jest uszkodzone oświetlenie usunięto zimne luty z przekaźnika świateł.
    Usunięcie powodu komunikatu o uszkodzonym oświetleniu

    Teraz szykuje się na regeneracja zaworu ogrzewania i usunięcie błędu AIRBAGu :)

    http://bmwe32.masscom.net/johan/wate...tervalves.html

    (błąd AirBagu nadal o sobie przypomina nieznośnym miganiem)

    Kolejne sukcesy

    Zagazowanie jednostki STAGiem 300 ISA2.

    Zamówiony panel nawiewów\klimatyzacji działa. Siłowniki klapek działają i wieje tam gdzie ma wiać.

    Jak coś w 7er nie działa z elektryki to najczęściej zimne luty.

    Ciekawostka jest to że w tym roczniku fabrycznie nie było klimatyzacji. Klima była dokładana.

    Sprawdzałem dziś czas przełączenia się na postoju na LPG i jest szybko co potwierdziło słowa gazownika o bardzo krótkim obiegu wody w 7er :-d



    Jeszcze jedna ciekawostka jest to że w mój egzemplarzu została przystosowana zagramanicą do spełniania jakiś norm emisji spalin.

    SERWIS CD..

    Teraz w wymiana filtrów, oleju wszelakiej maści i pasków się odbyła

    Filtr paliwa http://www.aso-bmw.pl/search/view/?n...3+32+1+270+038
    Filtr powietrza http://www.aso-bmw.pl/search/view/?n...3+72+1+707+021
    Pasek klinowy http://www.aso-bmw.pl/search/view/?n...1+23+1+706+668
    Pasek klinowy układu kierowniczego http://www.aso-bmw.pl/search/view/?n...1+23+1+709+636
    Olej do skrzyni http://www.aso-bmw.pl/search/view/?numer=81229400272
    Filtr oleju do skrzyni http://www.aso-bmw.pl/search/view/?n...4+31+1+218+571
    Uszczelka miski olejowej skrzyni http://www.aso-bmw.pl/search/view/?numer=24111217082
    Filtr oleju http://www.aso-bmw.pl/search/view/?n...1+42+9+063+138
    Olej castrol http://www.aso-bmw.pl/category/view/...tegoria_id/145
    przewód powietrzny odpowietrzający http://www.aso-bmw.pl/search/view/?n...1+15+1+276+485
    Guma przepływomierza BMW E32 - http://www.aso-bmw.pl/search/view/?numer=13541722847
    Olej do dyferencjału http://www.aso-bmw.pl/search/view/?numer=4008177071744

    SERWIS CD..

    Dodatkowo doszły przednie amortyzatory ze sprężynami, lewy górny wahacz, tylne tuleje belki ze wspornikami tylnych wahaczy.

    W planach są sprężyny obniżające MTS -35/-35 i dystanse na tylną oś.

    Jako że 7er sprawuje się na chwile obecną bezproblemowo dostała letnie kapcie 235/45/17" na felgach BMW 5er E39 Style 49 17x8 rims (ET20) z dodatkowymi pierścieniami centrującymi 74,1/72,6.

    Choć tarcze hamulcowe 324x30 i czterotłoczkowe zaciski nie prezentują się spod nich tak okazale to jestem wstanie to przeżyć :-d




    SERWIS CD..

    Wymiana blacharki w czterech furtkach. Przypadłością E32 i E34 jest rdzewienie dolnej części drzwi od strony wewnętrznej.

    Niestety ale niemiecki inżynier zapomniał o konserwacji wewnętrznej drzwi.

    Wymienione także został cztery sprężyny na oryginalny prześwit.

    Teraźniejsze czasy

    ..no się zagotowało aż uszczelkę wydmuchało

    Przegoniłem 7er po ustawieniu luzu zaworów - a szła, szła jak kuna w zboże ;) no i niestety na lawecie się zakończyło po upojnym wieczorze :564:
    Dobre złego że i tak niedokręcona magistrala olejowa spowodowała spustoszenie w krzywkach wałka i koników tez nie oszczędziła więc wymiana się kroiła a trza do tego zabiegu głowę zrzucać bo wałek długi a jedyny kierunek by go wyciągnąć to "do przodu".


    Silnik ciekł z dolnego przedniego simeringa.

    Więc gdy głowa spada to robota będzie taka:

    - wałek

    nieNOWY wałek ale nowy w SUPER stanie

    - dźwigienki zaworowe x12
    te wytarte

    noweNOWE

    - uszczelniacze zaworów
    - uszczelki przednich dekli
    - uszczelka miski olejowej
    - oba przednia simeringi

    - panewki korbowodowe (nominały)jakieś dwie lubią się bardziej wytrzeć niż reszta więc NowoNowo

    - dotarcie zaworów
    - pompa wody (wyszło po rozbiórce że 89 i ciężko już kręci)

    - termostat (na zaś bo raczej od nowości)

    - olej (5w50 Vavolin) 5.75 L
    - płyn chłodzący (Dynagel 2000) 12 L plus instalacja gazowa
    - magistrala olejowa nad wałkiem
    - śruby magistrali olejowej plus wiercenie ich i zabezpieczenie drutem odprężonym
    - dodatkowo druga wymiana oleju w ASB 3 L (ATF FUCHS 3000 D II)
    - uszczelka kolektora ssącego x6
    - uszczelka kolektora wydechowego x2

    - śruby głowicy

    - uszczelka głowicy


    Więc po rozbiórce jak już pisałem okazało się że pompa wody z 89 roku wraz z uszczelką głowicy z logiem BMW.

    Napomknę ze przy zeszłorocznej wymianie filtru paliwa niemniej się zdziwiłem jak filtr paliwa z 89 roku zobaczyłem jeszcze z logiem BMW.
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 09-07-2015 o 09:25 Powód: Edytuj posty zamiast pisać jeden pod drugim!
    7' E32 Limousine 735i ASB 1989-11-13 +STAG 300 ISA2 Barracuda Injectors
    Ford SCORPIO 2.3 16v MT75 95r +STAG 300 KEIHIN Injectors

Podobne wątki

  1. Witamy
    Przez Maba34 w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-04-2011, 20:07
  2. [E38] Witamy
    Przez puchacz w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-01-2011, 11:02
  3. Witamy wszystkich :)
    Przez erykII w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 20-05-2010, 17:58
  4. [e38] witamy wszystkich
    Przez Kropa w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 19-03-2008, 17:45
  5. [e32] Witamy wszystkich ja i moja 18l Miećka
    Przez orzechopcja w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 21-08-2007, 22:08

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •