W pierwszej kolejnosci ustal jakie te czasy rzeczywiscie powinny byc dla m30b35 na biegu jalowym, bo moze wszystko jest ok. Nie sugerowalbym sie ta wartoscia, ktora podalem. Otrzymalem ja od mechanika (i to w momencie gdy niepotrafil odpowiedziec na pytanie co moze byc nie tak), a w wiedze mechanikow juz dawno przestalem wierzyc.
A jesli nie - Robiles TEST 03 OBC? Jaka wartosc? Jakie masz obroty na biegu jalowym? Czujnik temperatury ma tu oczywiscie znaczenie, czasy otwarcia na zimnym silniku beda wyzsze. Czujniki latwo sprawdzisz, ale nie przypuszczam, zeby cos bylo z nimi nie tak jesli poza tym objawem nie ma jakichs drastycznych nieprawidlowosci. Sprawdzilbym regulator cisnienia paliwa/cisnienie na listwie. Wydaje mi sie, ze jesli cisnienie jest za niskie, to komputer wydluzy czasy otwarcia wtryskiwaczy, zeby nadrobic niskie cisnienie i nie dopuscic do zubozenia mieszanki. Jesli tego nie robiles - to sprobuj reset kompa i zobacz czy cos sie zmieni. Co do DME - niestety nie mam zielonego pojecia.
Kurde bele, po cholerę podpinałem tego kompa - teraz kolejny problem świdruje mi w tle. Zrobiłem test 03 - na rozgrzanym silniku na jałowym skacze mi między 2.5 do 2.8 L / H. Czujniki wymieniałem wszystkie trzy około roku temu, sonda też ma coś plus minus rok, regulator ciśnienia made in szrot, ale sprawny, bo auto generalnie ładnie jedzie na benzynie. Nie wiem w jakim stanie są wtryski, bo mnie tam od zakupu auta jeszcze nie było. Co do resetu - boje się go robić. Mam podmieniony komp od EML, bo na oryginalnym auto było strasznie mułowate, na tym po prostu zrywa asfalt. Nie potrafię znaleźć niestety info na temat prawidłowego czasu, może jest tu jakiś mega mózg, który wie jaki ma być? Człowiek zamiast pić spokojnie w piątkowy wieczór, to sobie głowę zaprząta czasami wtrysku....Dzięki za podpowiedzi !
![]()
2.5 do 2.8 chyba sporawo - u mnie tyle jest zanim rozgrzeje sie silnik. Silnik byl dobrze rozgrzany, czy tylko poczekales na wskazowke w pionie? Wartosc zalezy rowniez od tego jakie masz obroty na jalowym. Na jakiej pozycji stoi wskazowka? Sprawdz to cisnienie w pierwszej kolejnosci, jesli za niskie to moze to byc przyczyna. W nastepnej kolejnosci sprawdz wtryskiwacze. Jesli sie nie boisz - srodek czyszczacy Liqui Moly do baku.
edit: czy poza tym wystepuja jakiekolwiek inne negatywne objawy? Jakie spalanie w trasie? Jesli wszystko jest ok, to sprawdzilbym to co powyzej, jesli norma to chyba nie warto ruszac czegokolwiek przez 0.5ms.
Ostatnio edytowane przez Bazyl ; 06-06-2014 o 23:32
Liqui Moly jest kozak - lałem już parę razy. Te wartości miałem po przejechaniu 15 km i 25 stopniach temperatury na dworze czyli raczej silnik nagrzany, pełen pion wskazówka. Właśnie obroty normalnie w okolicach 700 - 800 - jak polatam trochę szybciej, to w granicach 900. Jednak spaliny lekko jadowite - tzn czuć delikatnie nie przepaloną benzynę.
Jak możesz to podmień przepływomierz . Masz automat czy manual?
Czasy rzędu 2,5 to jednoznaczna informacja że impulsator na 6 przewodzie zapłonowym nie działa poprawnie. Wtedy komp otwiera wszystkie wtryski na raz zamiast co drugi.
Jak jest czas wtrysku między 4,5 a 5,5 to nie ma co się czepiać. Gorzej jak by było 4.0 lub 6.0.
Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
Albert Einstein
ale to 2,5 to chyba nie chodziło mu o ms tylko o l/h
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...
U mnie obroty na biegu jalowym w okolicach 675-700rpm, dlatego l/h mniej.
Z jednej strony mowisz, ze spaliny lekko jadowite, ale z drugiej badanie spalin wskazalo, ze ok. Katalizator jest na miejscu? Zdarza sie, ze wypadaja zaplony na wolnych?