Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: Prawidłowe czasy wtrysku M30

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar nino
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1,456
    BMW
    E32 735
    Skąd
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez Bazyl Zobacz posta
    Znalazlem swoj stary post na innym forum, gzdie napisalem, ze u mnie czasy otwarcia wtryskow wynosza 4.6ms i ze sa troche wieksze niz maksymalna dopuszczalna wartosc. Te informacje o maks. dopuszczalnej wartosci otrzymalem od osoby, ktora diagnozowala moj silnik (serwis BMW Piorkowski), wiec uznalem, ze sa prawidlowe.

    Widze natomiast, ze wartosc 4.6ms przewija sie takze tutaj, wiec moze to nie byl przypadek. TEST 03 wskazuje u mnie czasem nawet 2.1l/h, wiec te czasy nie powinny byc chyba juz wiele nizsze.
    Czyli u mnie przelewa za dużo paliwa skoro pokazuje ponad 5ms?? Sonda jest ok, byłem na analizatorze. Czy zmieniony komp od EML może mieć coś z tym wspólnego?

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    230
    BMW
    E30,E31,E34
    Skąd
    Wwa
    W pierwszej kolejnosci ustal jakie te czasy rzeczywiscie powinny byc dla m30b35 na biegu jalowym, bo moze wszystko jest ok. Nie sugerowalbym sie ta wartoscia, ktora podalem. Otrzymalem ja od mechanika (i to w momencie gdy niepotrafil odpowiedziec na pytanie co moze byc nie tak), a w wiedze mechanikow juz dawno przestalem wierzyc.

    A jesli nie - Robiles TEST 03 OBC? Jaka wartosc? Jakie masz obroty na biegu jalowym? Czujnik temperatury ma tu oczywiscie znaczenie, czasy otwarcia na zimnym silniku beda wyzsze. Czujniki latwo sprawdzisz, ale nie przypuszczam, zeby cos bylo z nimi nie tak jesli poza tym objawem nie ma jakichs drastycznych nieprawidlowosci. Sprawdzilbym regulator cisnienia paliwa/cisnienie na listwie. Wydaje mi sie, ze jesli cisnienie jest za niskie, to komputer wydluzy czasy otwarcia wtryskiwaczy, zeby nadrobic niskie cisnienie i nie dopuscic do zubozenia mieszanki. Jesli tego nie robiles - to sprobuj reset kompa i zobacz czy cos sie zmieni. Co do DME - niestety nie mam zielonego pojecia.

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar nino
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1,456
    BMW
    E32 735
    Skąd
    Katowice
    Kurde bele, po cholerę podpinałem tego kompa - teraz kolejny problem świdruje mi w tle. Zrobiłem test 03 - na rozgrzanym silniku na jałowym skacze mi między 2.5 do 2.8 L / H. Czujniki wymieniałem wszystkie trzy około roku temu, sonda też ma coś plus minus rok, regulator ciśnienia made in szrot, ale sprawny, bo auto generalnie ładnie jedzie na benzynie. Nie wiem w jakim stanie są wtryski, bo mnie tam od zakupu auta jeszcze nie było. Co do resetu - boje się go robić. Mam podmieniony komp od EML, bo na oryginalnym auto było strasznie mułowate, na tym po prostu zrywa asfalt. Nie potrafię znaleźć niestety info na temat prawidłowego czasu, może jest tu jakiś mega mózg, który wie jaki ma być? Człowiek zamiast pić spokojnie w piątkowy wieczór, to sobie głowę zaprząta czasami wtrysku.... Dzięki za podpowiedzi !

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    230
    BMW
    E30,E31,E34
    Skąd
    Wwa
    2.5 do 2.8 chyba sporawo - u mnie tyle jest zanim rozgrzeje sie silnik. Silnik byl dobrze rozgrzany, czy tylko poczekales na wskazowke w pionie? Wartosc zalezy rowniez od tego jakie masz obroty na jalowym. Na jakiej pozycji stoi wskazowka? Sprawdz to cisnienie w pierwszej kolejnosci, jesli za niskie to moze to byc przyczyna. W nastepnej kolejnosci sprawdz wtryskiwacze. Jesli sie nie boisz - srodek czyszczacy Liqui Moly do baku.

    edit: czy poza tym wystepuja jakiekolwiek inne negatywne objawy? Jakie spalanie w trasie? Jesli wszystko jest ok, to sprawdzilbym to co powyzej, jesli norma to chyba nie warto ruszac czegokolwiek przez 0.5ms.
    Ostatnio edytowane przez Bazyl ; 06-06-2014 o 23:32

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar nino
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1,456
    BMW
    E32 735
    Skąd
    Katowice
    Liqui Moly jest kozak - lałem już parę razy. Te wartości miałem po przejechaniu 15 km i 25 stopniach temperatury na dworze czyli raczej silnik nagrzany, pełen pion wskazówka. Właśnie obroty normalnie w okolicach 700 - 800 - jak polatam trochę szybciej, to w granicach 900. Jednak spaliny lekko jadowite - tzn czuć delikatnie nie przepaloną benzynę.

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    43
    BMW
    e32 730i
    Skąd
    Warszowice
    Jak możesz to podmień przepływomierz . Masz automat czy manual?

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik Awatar nino
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1,456
    BMW
    E32 735
    Skąd
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez remus42 Zobacz posta
    Jak możesz to podmień przepływomierz . Masz automat czy manual?
    Automat - przepływkę podmieniałem z auta, które jeździło tylko na Pb i bez zmian.

  8. #8
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Czasy rzędu 2,5 to jednoznaczna informacja że impulsator na 6 przewodzie zapłonowym nie działa poprawnie. Wtedy komp otwiera wszystkie wtryski na raz zamiast co drugi.

    Jak jest czas wtrysku między 4,5 a 5,5 to nie ma co się czepiać. Gorzej jak by było 4.0 lub 6.0.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar Martynka
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    1,232
    BMW
    735 iL
    Skąd
    Zabrze
    ale to 2,5 to chyba nie chodziło mu o ms tylko o l/h
    Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    230
    BMW
    E30,E31,E34
    Skąd
    Wwa
    U mnie obroty na biegu jalowym w okolicach 675-700rpm, dlatego l/h mniej.
    Z jednej strony mowisz, ze spaliny lekko jadowite, ale z drugiej badanie spalin wskazalo, ze ok. Katalizator jest na miejscu? Zdarza sie, ze wypadaja zaplony na wolnych?

Podobne wątki

  1. coś zepsute w M30 (czasy wtrysków)
    Przez koNik_N w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-01-2017, 14:34
  2. E38 m60b40 rozne czasy wtrysku lpg, brak pomyslow!
    Przez Saturian w dziale LPG / CNG
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-12-2012, 20:52
  3. [silnik] Czasy wtrysków M60B40
    Przez rosomak79 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-10-2012, 02:16
  4. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-11-2010, 23:20
  5. [mechanika] prawidłowe ciśnienie w cylindrach
    Przez zIeLoNy3000 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-05-2010, 19:12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •