Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: E38 728iA - stag 300 - benzyna od 3000rpm

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pawliko
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    931
    BMW
    Audi A5 Coupe 2.7 TDI S-line
    Skąd
    Szczecin / Gryfice
    Blog
    4

    E38 728iA - stag 300 - benzyna od 3000rpm

    Witam. Od zakupu mam nastepujacy problem, czas juz sie tym zajac. Podczas przyspieszania czy kickdowna przy ok. 3000 obrotow zaczyna migac lampka na przelaczniku od gazu (jedzie na benzynie). Gdy obroty wroca ponizej tej wartosci z powrotem jest gaz. Wkurzajace to jest bo przy mojej jezdzie za duzo beny tracę ;-)
    Czy jest to wina jakiegos ustawienia na kompie czy mam do wymiany parownik? Gaz ma bodajze 1,5 roku wiec chyba szybko na parownik... filtry od gazu moga byc winne? Jesli to parownik to ile to kosztuje? Pozdr

    Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka
    Były:
    VW Jetta A2
    Opel Astra G Caravan
    BMW E32 730i[*][*]
    VW Passat B5 Variant
    BMW E38 728iA
    BMW E39 535iA
    Audi A3 8P 2.0T++
    Audi A6 C6 2.7 TDI++ Quattro
    BMW E91 318d+
    VW Phaeton 3.2
    Astra GTC OPC Line
    Mercedes CLK W209 200K lift
    BMW E90 320dA 177KM 08'

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chytrusek
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    889
    BMW
    e38 740 M62B44
    Skąd
    Krasnystaw
    Miałem tak u siebie, ale przy 5tys. obrotów, że przełączał na benzynę sygnalizując brak gazu. Jednak nie przełączał z powrotem. Przyczyną okazały się nieszczelności przy parowniku. Ja mam jednak inną instalację, więc u Ciebie może być co innego. Nie zawadzi jednak sprawdzić, czy wsio masz szczelne.

  3. #3
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,298
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Gdyby było tak jak u Chytruska, problemem byłby zbyt słaby parownik, ale skoro u Ciebie z powrotem przełącza się na gaz, więć najprawdopodobniej ktoś tak ustawił komputer od gazu ;)

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice
    Jak boisz się samemu grzebać, to podjedź do jakiegoś gazownika, on podepnie Ci interfejs i przestawi próg przełączania na benzynę na wyższe obroty, lub całkowicie wyłączy jeśli będziesz chciał.
    Jest to zabezpieczenie, gdyż powyżej 5tys. obr/min gniazda zaworowe mogą ulegać zużyciu przy zasilaniu LPG.
    Ja czegoś takiego nie mam, ale jak wiem że będę kręcił wysoko, to sam przełączam na benzynę i tyle.

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pawliko
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    931
    BMW
    Audi A5 Coupe 2.7 TDI S-line
    Skąd
    Szczecin / Gryfice
    Blog
    4
    O tym, że wysokie obroty na gazie wypalają gniazda to ja wiem, po prostu debilizmem jest ustawić to na 3000 obrotów. I dziewczyna mi się dziwi że tak zamulam, a ja mam po prostu dosyć tankowania benzyny co kilka dni :P
    Chodziło mi o to czy jest to kwestia ustawienia na kompie czy parownik do wymiany, bo wielu znajomych jest pewnych, że to właśnie on się kończy. Taka regulacja u gazownika to żadna kolosalna kwota, dobrze myślę? ;-) żebym nie jechal na marne do Kołobrzegu żeby się dowiedzieć że zostawię mu za to 5 paczek ;-)

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice
    No żartujesz chyba. Umów się na serwis, wymień filtry, zrób regulację i przy okazji Ci to przestawi i nie zostawisz więcej jak 100zł.
    No chyba że to jest Serwis przed duże S i za nazwę wołają kupę kasy ;)

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pawliko
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    931
    BMW
    Audi A5 Coupe 2.7 TDI S-line
    Skąd
    Szczecin / Gryfice
    Blog
    4
    Niby najlepszy spec w okolicy :) pojade sie umowic. Dzieki

    Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka
    Były:
    VW Jetta A2
    Opel Astra G Caravan
    BMW E32 730i[*][*]
    VW Passat B5 Variant
    BMW E38 728iA
    BMW E39 535iA
    Audi A3 8P 2.0T++
    Audi A6 C6 2.7 TDI++ Quattro
    BMW E91 318d+
    VW Phaeton 3.2
    Astra GTC OPC Line
    Mercedes CLK W209 200K lift
    BMW E90 320dA 177KM 08'

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Bingo
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    401
    BMW
    E46 320Ci ,A8 D3 4,2
    Skąd
    Harklowa

    Post

    Pewnie ktoś odczuwał brak mocy przy np.wyprzedzaniu i dlatego ustawiono próg przełączania na PB przy takim zakresie obrotów. Jadąc normalnie nie przeszkadza a przy pewnych manewrach jedzie lepiej. To nie jest pierwszy przypadek takiego ustawienia. Normalnie programuje się przełączanie troszkę wyżej :)
    Przy niedostatecznym ciśnieniu w przypadku awarii reduktora lub zapchanych filtrów przeważnie efekt jest taki jak przy braku gazu- przełącza się na PB z sygnałem dźwiękowym i nie wraca na LPG choć są sterowniki które w przypadku spadku ciśnienia takie cuś robią :) Wszystko kwestia podpięcia kompa i diagnozy.
    Ostatnio edytowane przez Bingo ; 03-06-2014 o 13:44

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pawel'88
    Dołączył
    Oct 2013
    Posty
    589
    BMW
    e38 740iL
    Skąd
    Biała Podlaska / Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Bingo Zobacz posta
    Pewnie ktoś odczuwał brak mocy przy np.wyprzedzaniu i dlatego ustawiono próg przełączania na PB przy takim zakresie obrotów.
    Dawno nie słyszałem nic tak głupiego...

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Bingo
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    401
    BMW
    E46 320Ci ,A8 D3 4,2
    Skąd
    Harklowa
    Co w tym głupiego? Widziałem już różne "świetnie" dobrane i zainstalowane instalacje.Taka konfiguracja często umożliwia normalną jazdę. Niektórzy tak robią bo silnik lepiej znosi wysokie obroty na PB więc w trosce o silnik .Sprzedawana Octavia z fabrycznym LPG też tak jest skonfigurowana - pow.3 tys.obr. dotrysk a pow.4500 PB.
    Ostatnio edytowane przez Bingo ; 03-06-2014 o 17:58

Podobne wątki

  1. STAG 300 w E38 4.4
    Przez ariusz w dziale LPG / CNG
    Odpowiedzi: 118
    Ostatni post / autor: 25-04-2010, 13:07
  2. STAG 300
    Przez ariusz w dziale LPG / CNG
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-03-2009, 11:49

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •