Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Wątek: Parę dylematów ...

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pawliko
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    931
    BMW
    Audi A5 Coupe 2.7 TDI S-line
    Skąd
    Szczecin / Gryfice
    Blog
    4
    Kolego, nie sztuką jest kupić V8 żeby się chwalić, a potem się zastanawiać za co ją utrzymać. Nie wiem jaki kolega ma budżet, ale gdybym nie był pewny czy utrzymam V8 wziąłbym jednak R6stkę - i tak zrobiłem, choć teraz wiem, że pewnie dałbym radę :P

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    122
    BMW
    735ia
    Skąd
    legnica
    Widzę, że kolega ma podobne dylematy do moich. Moim zdaniem 2.8 daje sobie rade w e39 ale w e38 już niekoniecznie. Lepiej kupić v8. Jeździłem dłuższy czas 3.5 v8 i trochę krócej 4.4 i powiem szczerze, że najważniejszy jest stan. w 3,5 oprócz odmy i uszczelek pod deklami nie robiłem nic. 4.4 szybko sprzedałem, trochę bałem się problemów ze ślizgami, vanosami itd (może niepotrzebnie). w 3.5 jak i 4.4 miałem podobne spalanie około 16 litrów benzyny po mieście, a w trasie raczej nie dało się zejść poniżej 10 litrów (mam ciężką nogę i jeździłem na kołach 19 cali). Jak masz zdolnego mechanika to bez problemu sobie poradzi z bmw. Może koszty utrzymania są większe, ale nie zabijają. myśle że koszty utrzymania są na podobnym poziomie do legenda, a i zamienników jest dużo więcej.

    Co do wygody... moim zdaniem będziesz bardzo pozytywnie zaskoczony.

    Skrzynie biegów to dla mnie porażka... ale za to winę ponosi bmw i naiwni użytkownicy. Wierzą w gadanie serwisów bmw i nie zmieniają w nich olejów. Swoją drogą dla mnie to maksymalny wał ze strony tak poważnej firmy. Drugi ból w e38 to gnijące zbiorniki paliwa... kto tego nie miał, będzie miał, kto miał wie jaki ból jest ze znalezieniem innego.....

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Bingo
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    401
    BMW
    E46 320Ci ,A8 D3 4,2
    Skąd
    Harklowa

    Post

    Ja myślę ,że jak trafisz na dobry egzemplarz to nie będziesz chciał innego :) Miałem wiele samochodów ale zawsze wracam do BMW. Największa zaleta to tylny napęd (dla niektórych wada). Spalanie jest do przyjęcia i myślę ,że inne marki pod tym względem wypadają podobnie albo nawet gorzej. Koszty utrzymania też nie przerażają. Co do silnika to V8 bywa kosztowne więc trzeba to brać pod uwagę.Jak chcesz wygodny samochód do normalnej jazdy 2,8 wystarczy w zupełności. Moc jaką oferuje ten silnik jest całkiem spora i daje radę. Jak to za mało to 4.4 bo w kosztach różnica mała a 3,5 to tylko troszkę lepsze osiągi od 2,8 przy znacznie większym spalaniu .Gaz w tych silnikach to sprawa dyskusyjna - nie jestem fanem LPG ale nie wypowiem się na ten temat.Automatyczne skrzynie ZF-a to najbardziej wytrzymałe mechanizmy.Jak ktoś tej skrzyni nie zepsuje sam to raczej nie padnie szybko. Faktem jest ,iż serwis BMW nie zaleca wymiany oleju i znam ludzi którzy nigdy go nie wymieniali i jeżdżą. Sam miałem E65 w której nie był zmieniany olej i jeździ do dzisiaj mając prawie 400 tys.przebiegu. Olej przy kontroli był czysty i jego specyfika uzasadnia takie postępowanie.Zbiorniki paliwa lubią korodować ale są firmy ,które skutecznie je regenerują - kupowanie używanego mija się z celem.Koszty ewentualnej naprawy zawieszenia będą wyższe niż w przypadku aut japońskich.Felgi 19 skutecznie psują komfort jazdy tym autem - do tego opony sporo kosztują ale niektórzy zakładają używki co też nie jest jakimś mega rozwiązaniem .Myślę ,że jak samochód się podoba to trzeba go kupić i tyle. Jak mi się podobał Merc czy Jaguar to kupiłem ale szybko sprzedałem bo to nie było to.Każdy ma inny gust i auto musi odpowiadać.
    Ostatnio edytowane przez Bingo ; 25-05-2014 o 14:19

  4. #14
    Początkujący Użytkownik Awatar Kyniu94
    Dołączył
    Jun 2013
    Posty
    85
    BMW
    e38 99r m62b35TU
    Skąd
    Konin
    Ja miałem najpierw M60B40, teraz jeżdżę M62B35TU i jeździ mi się o wiele lepiej.. Stan auta oraz przebieg dużo mówi.. połowa 4.0 czy 4.4 ma problem z wypluciem 260km.. czy nawet mniej..

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik Awatar JointoVicz
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    1,019
    BMW
    e32 EX 730 88' m30b30 r6 & e38 730i 95' m60b30 v8
    Skąd
    Torun
    Cytat Zamieszczone przez Kyniu94 Zobacz posta
    Ja miałem najpierw M60B40, teraz jeżdżę M62B35TU i jeździ mi się o wiele lepiej.. Stan auta oraz przebieg dużo mówi.. połowa 4.0 czy 4.4 ma problem z wypluciem 260km.. czy nawet mniej..
    a skad Ty takie bzdury wyczttales ... polowa nie wypluje 260km?;o ja mam m60b30 z 95 roku i 50 tys km nim PRZETUTALEM tak ja zapier**lam non stop i co? 221 koni wyplula a ma w papierach 218:) takze to nie ejst 200 ani 190 ani 210:) to seria jest:) trafiles trupa to nei hejtuj kazdego silnika... moim zdaniem V8 z tychj lat to dobre piece:) ba... ja swojego nie moghe zajechac a mam w garazu m60b40 na przekladke:) tylko po co ruszac skoro moj silnik dziala super:)


    co do autora watku:) bierz 3-4 litry v8 zagazuj i jezdzij:) nie bedziesz plakal marudzil itd:) jak mioales legenda to wiesz ze dobre czesci nie sa tanie:) przyklad klocki:) mozesz kupic takie za 400 na TYL a mozesz takie za 30:) wiec sam wiesz o co chdozi:) 2.8 to tez jednostka bardzo dobra mam znajomych co maja takie i w e38 i w e46 i nie marudza:) jedynie na moc czasami a tak to gebneralnie nie slyszalem za duzo placzow na jednostki napedowe w bmw:) a co do dziewku diesla z TAMTEJ epoki to tez lekko bajeczka z Twojej storny:) 730d w polifcie ma moj kumpel i to juz jest 6 garkow wiec brzmi spoko :) a jak CI malo to kup 4.0 d i masz DWA TURBOL:D:D i tam dzwiek juz jest KOZACKI:D ale ja jako zwolennik benzyny od siebie ODRADZAM i polecam benzynki:D tak o:P moj kapsyr:)


    Chrystusie Świebodziński (ten duży co mu ręce nie opadają) przeczytał ten post i usiadł ......

    Czytaj dwa,trzy razy przed kliknięciem przycisku ENTER!!!!!!!
    Ostatnio edytowane przez Anatol ; 29-05-2014 o 22:40

  6. #16
    Początkujący Użytkownik Awatar Kyniu94
    Dołączył
    Jun 2013
    Posty
    85
    BMW
    e38 99r m62b35TU
    Skąd
    Konin
    Cytat Zamieszczone przez JointoVicz Zobacz posta
    a skad Ty takie bzdury wyczttales ... polowa nie wypluje 260km?;o ja mam m60b30 z 95 roku i 50 tys km nim PRZETUTALEM tak ja zapier**lam non stop i co? 221 koni wyplula a ma w papierach 218:) takze to nie ejst 200 ani 190 ani 210:) to seria jest:) trafiles trupa to nei hejtuj kazdego silnika... moim zdaniem V8 z tychj lat to dobre piece:) ba... ja swojego nie moghe zajechac a mam w garazu m60b40 na przekladke:) tylko po co ruszac skoro moj silnik dziala super:)
    Kolego ja tylko wyraziłem swoją opinie.. Dla mnie silniki 4.0 i 4.4 są super. Ale słyszałem o wadliwych pierścieniach(kilka rodzai), czy korbowodach. I jednak nie bez powodu spotyka się takie problemy w internecie... Zobacz po ile stoi M60b30 goły słupek 1000zł.. A M60b40 2500-4000zł. Czemu ? Ponieważ są bardziej awaryjne i jest na nie większy popyt.. Nie chcę tutaj żadnej kłótni. Jeżdżę M62B35TU, ale z chęcią przesiadł bym się na M62B44TU w takiej samej kondycji :)

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    384
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530i M54, E65 750i
    Skąd
    Poltoriko
    Każdemu zdrowo myślącemu nie polecam 2.8 R6 w e39 kombi automat - to jest mega kapeć! Szukaj e34 3.0 V8 w manualu albo 3,5 w e39 może być automat, jedyna rozsądna rzędówa to chyba 3.0 choć nie miałem.

    Co do e38 to mam 4.4 w automacie i to jest prawdziwy samuraj na autostradę, banan na mordzie po kazdej przejażdżce, zechla około 15 albo 13 na emeryta na 20 calach, ogólnie droga w utrzymaniu i pamiętaj żadnego gazu bo smród jak ze chlewu :).
    Ostatnio edytowane przez maxtoto ; 30-05-2014 o 02:21
    Broń Masowego Wyprzedzania

  8. #18
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    6
    BMW
    nie mam :(
    Skąd
    wwa
    Cytat Zamieszczone przez Kyniu94 Zobacz posta
    Kolego ja tylko wyraziłem swoją opinie.. Dla mnie silniki 4.0 i 4.4 są super. Ale słyszałem o wadliwych pierścieniach(kilka rodzai), czy korbowodach. I jednak nie bez powodu spotyka się takie problemy w internecie... Zobacz po ile stoi M60b30 goły słupek 1000zł.. A M60b40 2500-4000zł. Czemu ? Ponieważ są bardziej awaryjne i jest na nie większy popyt.. Nie chcę tutaj żadnej kłótni. Jeżdżę M62B35TU, ale z chęcią przesiadł bym się na M62B44TU w takiej samej kondycji :)
    Popyt na m60b40 jest związany z ich popularnością do swapów - a z popytem idzie cena w góre :)

    Dzięki Panowie za odpowiedzi .Myślę ,że zamiast tak gdybać ,najlepiej chyba będzie jak po prostu przejadę się paroma egzemplarzami .Jest tu jakiś temat na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •