Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy ... 56789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 82

Wątek: [728] Cykanie - NIE SZKLANKI !

  1. #61
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BsijZabsij
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    508
    BMW
    E38 728i manual, ex e34 525tds
    Skąd
    Mazury
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Jakbyś miał skrzywiony zawór, nie trzymałby Ci kompresji na tym cylindrze I nie chodziłby równo. Każde cykanie można rozpoznać jak ma się doświadczenie, ale ciężko coś na odległość powiedzieć.
    Moje cykanie jest identyczne z dźwiękiem wydawanym przez szklanki, dochodzi z okolic 6-go cylindra, wielokrotnie przysłuchiwałem się długo nie odpalanemu m52tub28 kolegi, który przez pierwsze kilka sekund cyka wtedy w dokładnie identyczny sposób jak moje auto. Tyle że u mnie na zimnym silniku cisza a zaczyna cykać jak wskazówka temperatury przekroczy niebieskie pole. I raz cyka głośniej raz ciszej, wczoraj po długiej trasie jak na złość prawie w ogóle nie cykał jak podjechałem do mechanika :) A jak wróciłem do domu to cykał jak zwykle, po takiej samej trasie...
    Tyle że szklanki miałem wymieniane i to dwa razy:/
    Może podeślę Ci o wiele lepiej nagrany filmik z tym cykaniem? Ale to jak już będę po naprawie skrzyni, bo franca zagłusza póki co wszystko inne :)
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151

  2. #62
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Szklanki wymieniałeś, a jak wygląda wałek, może krzywka przytarta I się zakres kompensacji kończy. Jak wygląda zawór pod szklanką, może jest sklepany I będzie to samo. Szklanki INA? Może gniazdo szklanki jest wytarte I wtedy kelpie szklanka promieniowo. Już mnie nic nie zdziwi przy tych kolosalnych przebiegach.
    pozdrawiam Bartek

  3. #63
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BsijZabsij
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    508
    BMW
    E38 728i manual, ex e34 525tds
    Skąd
    Mazury
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Szklanki wymieniałeś, a jak wygląda wałek, może krzywka przytarta I się zakres kompensacji kończy. Jak wygląda zawór pod szklanką, może jest sklepany I będzie to samo. Szklanki INA? Może gniazdo szklanki jest wytarte I wtedy kelpie szklanka promieniowo. Już mnie nic nie zdziwi przy tych kolosalnych przebiegach.
    Za drugim razem szklanki były wymieniane w komplecie z wałkami rozrządu i gniazdami szklanek. Szklanki INA... A sklepany zawór raczej bym wykluczał. I szklanki też. Bo teraz mam pewność że auto zaczęło cykać z winy mechanika, a takie rzeczy jak zużycie szklanek czy sklepanie zaworu przez luźną szklankę, czy też zużycie sworznia tłoka itp o których tu czytałem nie dzieją się tak z dnia na dzień przy wymianie uszczelniaczy zaworowych, bo przed tym zabiegiem silnik miałem absolutnie cichy. Coś spieprzył po prostu... Mógłbyś mi podać do siebie nr. telefonu na PW ?
    Szklanki moim zdaniem wymieniałem zupełnie niepotrzebnie. No chyba że sobie "pożyczył" moje szklanki przy wymianie uszczelniaczy zaworowych tak jak to najprawdopodobniej zrobił ze skrzynią przy wymianie sprzęgła...
    Ostatnio edytowane przez BsijZabsij ; 04-08-2015 o 10:39
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151

  4. #64
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Szklanki są wkładane prosto w głowicę, tutaj nie ma żadnych oddzielnych gniazd. Może jeszcze być zapchany kanalik olejowy, który nie zasila odpowiednio szklanki. Z drugiej strony jednak powinieneś mieć te same objawy na zimnym.

    Nie dziwię się, że zaczęło właśnie klepać po pracy na zaworami, bo to właśnie trzeba rozebrać, żeby się tam dostać. Jest jeszcze opcja, że założył Ci używaną starą szklankę, bo zgubił Twoją. Może pękła sprężyna przy montażu I zawór klepie o szklankę(chociaż klepałoby cały czas). Nie ma tutaj magii, dostać się tam można w 30 minut w M52, więc oddaj gdzieś, gdzie wiedzą co robią I dobrze potem ustawią rozrząd.

    Masz typowy objaw uszkodzonej szklanki, albo braku oleju. Jeżeli to jest pierwsza szklanka od grodzi, a te padają najwcześniej, to możesz jeszcze zmierzyć ciśnienie oleju, bo to właśnie tam jest najsłabsze, najdalej do pompy. Potem płukanka, nowy olej I pomiar.

    Nic więcej nie wymyślę niestety.
    pozdrawiam Bartek

  5. #65
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BsijZabsij
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    508
    BMW
    E38 728i manual, ex e34 525tds
    Skąd
    Mazury
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Szklanki są wkładane prosto w głowicę, tutaj nie ma żadnych oddzielnych gniazd. Może jeszcze być zapchany kanalik olejowy, który nie zasila odpowiednio szklanki. Z drugiej strony jednak powinieneś mieć te same objawy na zimnym.

    Nie dziwię się, że zaczęło właśnie klepać po pracy na zaworami, bo to właśnie trzeba rozebrać, żeby się tam dostać. Jest jeszcze opcja, że założył Ci używaną starą szklankę, bo zgubił Twoją. Może pękła sprężyna przy montażu I zawór klepie o szklankę(chociaż klepałoby cały czas). Nie ma tutaj magii, dostać się tam można w 30 minut w M52, więc oddaj gdzieś, gdzie wiedzą co robią I dobrze potem ustawią rozrząd.

    Masz typowy objaw uszkodzonej szklanki, albo braku oleju. Jeżeli to jest pierwsza szklanka od grodzi, a te padają najwcześniej, to możesz jeszcze zmierzyć ciśnienie oleju, bo to właśnie tam jest najsłabsze, najdalej do pompy. Potem płukanka, nowy olej I pomiar.

    Nic więcej nie wymyślę niestety.
    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_1506
    Część nr. 2
    Te gniazda szklanek, łoża wałków, czy jak to się tam fachowo nazywa, w każdym razie też wymieniałem. Jeśli nawet wsadził mi trefną szklankę, to za dwoma kolejnymi razami już nie ma takiej opcji bo go pilnowałem.
    Tam gdzie wczoraj byłem zdejmowali wałki rozrządu, szklanki, i nic niepokojącego tam nie zauważyli... Facet wyglądał na bardzo ogarniętego w temacie, rozebrał motor bardzo szybko, widać że sporo się już ich narozbierał, potem porządnie ustawił rozrząd, sprawdził kompem, teraz jest ustawiony idealnie.
    Płukankę robiłem wczoraj po ustawieniu rozrządu, zalałem świeżym valvoline maxlife 10w40.
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151

  6. #66
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Hej, nie pomyślałbym, że wymieniałeś część numer 2. Jesteś zdeterminowany widzę :)

    Zostają dwie rzeczy.

    Zasilanie szklanek w olej idzie z głowicy poprzez cześć numer 2. Może tam jest skręcone I podszedł jakiś paproch, cokolwiek I nie zasila odpowiednio tej jednej szklanki. Tutaj może być też problem ze smarowaniem wałka, bo też idzie przez otwory na łożyskach. Może jak gość zakładał te mocowania pod wałki to nie wypłukał I mogło coś od nowości siedzieć w kanaliku, jakiś paproch. Może kanał olejowy w głowicy pod spodem ma nagar albo przyblokowało jakimś paprochem.

    Druga opcja to słabe ciśnienie oleju na górze. Mierzyłeś ciśnienie w podstawie filtra?

    Nic innego mi do głowy nie przychodzi, bo ten silnik jest prosty jak budowa cepa.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 04-08-2015 o 13:39
    pozdrawiam Bartek

  7. #67
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    537
    BMW
    e38 728i
    Skąd
    rabka zdrój
    Blog
    1
    wydaje mi sie olej masz zły , powinien być 5w40 , ja na takim jezdze też max life , 470 tyś. nalatane i nikt nic tam nie grzebał i oleju nie ubywa wcale

  8. #68
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BsijZabsij
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    508
    BMW
    E38 728i manual, ex e34 525tds
    Skąd
    Mazury
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Hej, nie pomyślałbym, że wymieniałeś część numer 2. Jesteś zdeterminowany widzę :)

    Zostają dwie rzeczy.

    Zasilanie szklanek w olej idzie z głowicy poprzez cześć numer 2. Może tam jest skręcone I podszedł jakiś paproch, cokolwiek I nie zasila odpowiednio tej jednej szklanki. Tutaj może być też problem ze smarowaniem wałka, bo też idzie przez otwory na łożyskach. Może jak gość zakładał te mocowania pod wałki to nie wypłukał I mogło coś od nowości siedzieć w kanaliku, jakiś paproch. Może kanał olejowy w głowicy pod spodem ma nagar albo przyblokowało jakimś paprochem.

    Druga opcja to słabe ciśnienie oleju na górze. Mierzyłeś ciśnienie w podstawie filtra?

    Nic innego mi do głowy nie przychodzi, bo ten silnik jest prosty jak budowa cepa.
    Co do ciśnienia oleju to nie mierzyłem w ogóle, ale słyszałem teorię, że skoro jakieś to ciśnienie jest, pompa działa, kontrolka się nie pali, to nawet przy mizernej pracy pompy przy wysokich prędkościach obrotowych wytwarzałoby się odpowiednie ciśnienie, a u mnie nie ma różnicy czy 800 czy 6000 obr/min, cyka równie głośno :) Myślisz że mimo to warto sprawdzić? Może być opcja z tym paprochem ale czemu u licha wtedy by na zimnym silniku nie cykał? Bo nagar na kanaliku tak nagle by się nie zrobił, wykluczam jakiekolwiek przyczyny związane ze zużyciem/eksploatacją. Bo zaczęło się to w momencie wymiany uszczelniaczy więc nie ma innej opcji niż to, że mechanik coś spieprzył.
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151

  9. #69
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Nic więcej nie dodam, bo temat się wyczerpał. Miałem nie raz taki przypadek jak opisujesz, że klepało na gorącym tylko na jałowych. Zawsze wymiana szklanek pomagała.
    pozdrawiam Bartek

  10. #70
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BsijZabsij
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    508
    BMW
    E38 728i manual, ex e34 525tds
    Skąd
    Mazury
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Nic więcej nie dodam, bo temat się wyczerpał. Miałem nie raz taki przypadek jak opisujesz, że klepało na gorącym tylko na jałowych. Zawsze wymiana szklanek pomagała.
    To naprawdę ciężka do zdiagnozowania usterka :/ Rozmawiałem na bimmerforums z gościem, który ma to samo, wymienił pół silnika, szklanki, wałki rozrządu, kompletny rozrząd, vanosa, pompę oleju, wtryski, świece, słowem wszystko co mogło mieć cokolwiek wspólnego z tym cykaniem... Sprawdzał kompresję, ciśnienie oleju, wszystko ok. No i dalej mu cyka :) Tak samo jak ja kupę kilometrów już tak natłukł i nic się nie dzieje, tylko cyka. Tyle że on już takiego kupił, więc ciężko stwierdzić co było u niego przyczyną takiego stanu rzeczy.

    http://www.bramka-proxy.pl/browse.ph...Gdf1eUPU&b=221
    to u niego :)
    Ostatnio edytowane przez BsijZabsij ; 04-08-2015 o 21:41
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151

Podobne wątki

  1. [pozostale] Cykanie i dymek
    Przez Riki w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 08:44
  2. [silnik] dziwne cykanie ...
    Przez krystianpee w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 16:43
  3. PROBLEM ZE STUKANIEM "szklanki" ZNIKNAŁ :)
    Przez Mięsny w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-07-2008, 20:11
  4. [mechanika] 728 nie pali na benzynie
    Przez bubu w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-05-2008, 20:30

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •