Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 82

Wątek: [728] Cykanie - NIE SZKLANKI !

  1. #41
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BsijZabsij
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    508
    BMW
    E38 728i manual, ex e34 525tds
    Skąd
    Mazury
    Cytat Zamieszczone przez milosz123123 Zobacz posta
    Bo na zimnym silniku olej jest gęstszy.
    Tak, ale przy problemie ze szklankami/pompą olejową właśnie na samym początku powinno cykać najgłośniej, zanim szklanki się napompują. Przy sprawnym aucie cyka parę sekund, jak się zaczyna coś nie tak dziać to nie przestaje i cyka dłużej, a u mnie właśnie na początku cisza a potem się rozkręca
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151

  2. #42
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2014
    Posty
    290
    BMW
    e38 m62b35
    Skąd
    olsztyn
    ja mam wlany elf 5w40, filtr knechta, a przed wszystkim oczywiście płukanka była. Jako, że zbliża się wymiana i zrobiło się wyraźnie zimniej słychać szklanki przy rozruchu może 1-2s a dziś rano było -9stopni. To co napisałem w poprzednim poście źle zinterpretowałeś ponieważ to wtryski benzyny hałasowały a nie lpg.

  3. #43
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BsijZabsij
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    508
    BMW
    E38 728i manual, ex e34 525tds
    Skąd
    Mazury
    REASUMUJĄC I SZUKAJĄC DALEJ:
    Na wszelakich forach jest setki tematów o cykaniu silnika, które zaczyna być słyszalne jak wskaźnik temperatury wyjdzie z niebieskiego pola, najbardziej jest słyszalne w okolicach kolektora wydechowego, miski olejowej i przy prawym kole, i NIGDZIE nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, skąd się to bierze :D Auto zaczęło mi cykać po wymianie uszczelniaczy zaworowych, więc wchodzi w rachubę opcja, że mechanik coś sknocił...od dwóch lat i 35.000 km z tym walczę i nic. Moje auto, to 728i E38, 1995r. Może rozwiążemy tą kwestię raz a dobrze i postawimy jednoznaczną diagnozę?

    Mówię co zrobiłem u siebie i NIE pomogło:

    - 2x wymiana szklanek, za drugim razem wraz z gniazdami i wałkami rozrządu
    - Ciśnienie oleju sprawdzone - jest ok
    - Świece wymieniane
    - Przeróżne kombinacje z olejami i płukankami
    - Wtryski wykluczam bo na LPG jest to samo
    - Osprzęt silnika sprawdzony od A do Z - nic z tych rzeczy.
    - Zaworek EVAP odłączany, wypinany - bez zmian.
    - Pompa wody wymieniana przy innej okazji - oczywiście to nie ona
    - Przy sprawdzaniu stetoskopem najbardziej słychać cykanie na 6-tym cylindrze, na początku kolektora wydechowego.


    Wszystko na nic, kasa w błoto (aż wstyd się przyznać ile... w każdym razie bym miał auto na tip top gdyby w co innego to poszło...), cyka jak cykał... Moc w porządku, spalanie ok, silnik pracuje równo, tylko cyka i cyka :)

    Tak to brzmi (u mnie jak i u wielu innych...)
    http://pl.tinypic.com/player.php?v=bkj8 ... YVecUYhHgM

    Podobne przypadki:
    https://www.youtube.com/watch?v=EAXK6pzi_XE
    https://www.youtube.com/watch?v=cgF5nKZqFko
    https://www.youtube.com/watch?v=nwIxszRXcCA
    https://www.youtube.com/watch?v=eMFtXRqCZgM
    https://www.youtube.com/watch?v=P22g3YNg22k
    https://www.youtube.com/watch?v=NIfMGLm1vlc

    Co myślicie o możliwości uszkodzenia sprężynki zaworu (przy wymianie tych nieszczęsnych uszczelniaczy) ??
    Poza tym odkryłem że ten super "fachowiec" ustawił mi rozrząd na 10* zamiast 0*... Czy to może mieć jakiś wpływ na sprawę i błąd "vanos jammed" ? :)


    Dużo czytałem o tym nieszczęsnym sworzniu tłoka i zdecydowanie nie jest to bolączka M52... Tym bardziej że co, tak nagle by mi się posypał po wymianie uszczelniaczy zaworów? To za dużo jak na zbieg okoliczności by było. Co ma piernik do wiatraka? :)

    Moim zdaniem problem na 100% NIE MA NIC WSPÓLNEGO ZE SWORZNIAMI, PANEWKAMI, PIERŚCIENIAMI, NAPINACZAMI, POMPĄ i wszystkim czym mnie tu straszono. Problem się zaczął nagle po wymianie uszczelniaczy zaworowych więc w tych okolicach trzeba szukać problemu.

    A że "zmień mechanika" to dobrze wiem :)
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151

  4. #44
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...

    Post

    Ja Ci mogę powiedzieć, że M57 tez ma taka przypadłość i też nikt nie wie co to, jeden gość nawet zrobił cały remont silnika (nie ruszał wtrysków) i dalej to samo. Z tym że ja pisze o dieslu.

    A odłączałeś wtrysk na 6 cylindrze podczas pracy silnika?


    Ja tez mam stukanie i mam to gdzieś.

  5. #45
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BsijZabsij
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    508
    BMW
    E38 728i manual, ex e34 525tds
    Skąd
    Mazury
    Cytat Zamieszczone przez Bartos Zobacz posta
    Ja Ci mogę powiedzieć, że M57 tez ma taka przypadłość i też nikt nie wie co to, jeden gość nawet zrobił cały remont silnika (nie ruszał wtrysków) i dalej to samo. Z tym że ja pisze o dieslu.

    A odłączałeś wtrysk na 6 cylindrze podczas pracy silnika?


    Ja tez mam stukanie i mam to gdzieś.
    Jak włącza się LPG, to wyłączają się wtryski :) Wtryski odpadają, to nie one.

    Ja już za dużo kasy i nerwów wsadziłem w naprawę tego problemu i nie odpuszczę... Nawet niedawno chodziła mi po głowie sprzedaż auta, ale nie ma mowy :)

    Poza tym w dieslu w sumie też by mi to nie przeszkadzało (nie to, że mam coś do diesli...) ale ten motorek naprawdę pięknie brzmi jak jest zdrowy i szlag mnie jasny bierze jak słyszę to cykcykcykcykcyk, a to może na filmiku nie jest tak bardzo słyszalne, ale w rzeczywistości cholernie głośno się niesie, a zwłaszcza jak ma się od czego odbijać (np. budynki...), a na wyższych obrotach przy dużej częstotliwości cykania zlewa się we francowate rzężenie :D ....
    Ostatnio edytowane przez BsijZabsij ; 22-06-2015 o 18:25
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151

  6. #46
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    No jak spręzyna nie jest zużyta to może luz zaworu w prowadnicy?

  7. #47
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BsijZabsij
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    508
    BMW
    E38 728i manual, ex e34 525tds
    Skąd
    Mazury
    Cytat Zamieszczone przez Bartos Zobacz posta
    No jak spręzyna nie jest zużyta to może luz zaworu w prowadnicy?
    Tak nagle po wymianie uszczelniaczy zaworów? :) Wykluczam raczej wszelkie problemy związane ze zużyciem silnika :) Szukam bliżej możliwych partactw mechanika.
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151

  8. #48
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    650
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    A może wewnętrzna warstwa kolektora wydechowego uderza o zewnętrzną na 6tym cylindrze w trakcie fazy wydechu???

  9. #49
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2015
    Posty
    118
    BMW
    e38 735i 99r
    Skąd
    Szczecinek/Szczecin
    Witam podepne sie pod temat, w moim dieslu 3.0 ktory jeszcze stoi u mechanika po wiekszym przegladzie zaczelo cykac ale nie tak jak na filmach u kolegi wyzej. Przed wszelkimi pracami nie wiem jaki filtr byl zalozony ale byl mocno styrany nic nie cykalo, natomiast po wymianie rolek (zuzycie) i filtra na knechta i zalaniu nowym olejem 5w40 taki sam jak byl poprzednio zaczelo sie cykanie.

    Jutro postaram sie wstawic filmik jak to u mnie wyglada moze uda sie znalezc jakies rozwiazanie.

  10. #50
    Vip Vip Awatar moloko5
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    3,077
    BMW
    E32 730i R6 ' 87
    Skąd
    Nowy Sącz
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez kubaa.w Zobacz posta
    Witam podepne sie pod temat, w moim dieslu 3.0 ktory jeszcze stoi u mechanika po wiekszym przegladzie zaczelo cykac ale nie tak jak na filmach u kolegi wyzej. Przed wszelkimi pracami nie wiem jaki filtr byl zalozony ale byl mocno styrany nic nie cykalo, natomiast po wymianie rolek (zuzycie) i filtra na knechta i zalaniu nowym olejem 5w40 taki sam jak byl poprzednio zaczelo sie cykanie.

    Jutro postaram sie wstawic filmik jak to u mnie wyglada moze uda sie znalezc jakies rozwiazanie.
    Jak Ci zaczęło się to po wymianie oleju, to radziłbym wymienić ten filtr knechta na jakiś renomowany albo przynajmniej sprawdzić czy z nim wszystko ok.
    Bo był całkiem niedawno podobny przypadek i nie wiadomo było co się dzieje z silnikiem właśnie...
    Ale po jakimś czasie kolega napisał co było przyczyną. Powodem był marnej jakości filtr oleju (niestety nie był w stanie napisać jakiej marki), który to po prostu się skurczył czy coś w tym stylu.

Podobne wątki

  1. [pozostale] Cykanie i dymek
    Przez Riki w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 08:44
  2. [silnik] dziwne cykanie ...
    Przez krystianpee w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 16:43
  3. PROBLEM ZE STUKANIEM "szklanki" ZNIKNAŁ :)
    Przez Mięsny w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-07-2008, 20:11
  4. [mechanika] 728 nie pali na benzynie
    Przez bubu w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-05-2008, 20:30

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •