czujnik położenia wałka do tego czujnik temp SILNIKA nie temp powietrza zasysanego i sprawdzić ładowanie na aku powinno być 13,9 wzwyż do 14,6 maks jeśli nie ma sprawdzić w pierwszej kolejności masowanie silnika, w drugiej alternator to tyle do odpalania ciężkiego. Co do dławienia się na zimnym silniku to sprawdzić przepływomierz, harmonijkę z kolektora dolotowego czy nie popękała i ogólną szczelność układu dolotowego świece i cewki dają objawy bujania autem na wolnych obrotach i zlej reakcji na nagłą zmianę położenia pedału gazu z wolnych obrotów plus słyszalny odgłos złego spalania przy wylocie z tłumika u ciebie jeszcze bardziej słyszalne bo to 6-cio garowa rzędówka z tego co kojarzę. Zabrudzony silnik krokowy daje efekt "złego" wchodzenia lub schodzenia z obrotów a ty mówisz, że się wkręca, więc zostawiłbym na później. Zobacz po odpaleniu na wyłączonych wszystkich urządzeniach typu światła klimy itd czy obroty są w pozycji niskiej po odpaleniu świateł powinny wzrosnąć jeśli masz slaby aku obroty te po odpaleniu mogą być przy wszystkim wyłączonym na wysokim poziomie. na teraz tyle mi się nasuwa i w takiej kolejności bym patrzał. Jak coś zaobserwowałeś jeszcze to pytaj może będę wiedział.
P.S. temat czujnika temp silnika jest często pomijany przez diagnostów ale widziałem już czujniki, które zawieszały się na temp. pracy silnika czyli kolo 90 stopni jak odpalisz a ecu dostanie ze jest taka temp to wtedy będzie próbowało czytać lambdy które pokażą cuda bo zaczynają + - pracować kolo 40 stopni i regulacja mieszanki przez ecu rozstraja prace silnika w tym momencie i może zalewać go podczas odpalania. Jeśli masz LPG sprawdz czy przez przewód podciśnienia nie dostaje się gaz do ssącego, też tak już miałem i szukałem tego dluuugooo. wystarczy wziąć szczypce i zacisnąć ten przewód na chodzącym silniku i puścić i słuchać czy zmienia swoją pracę jak tak to dostaje lewe paliwo czyli lpg. dzieje się tak jak pęka membrana w parowniku.




Odpowiedz z cytatem