Wymieniam olej jutro wieczorem i pytanie mam bo nie wiem który kupić. Wiadomo,że Motul 5W/30 ale jeden jest 8100 X-clean +, a drugi 8100 xlecan EFE dexos2. Oba mają dopisel LL04. Czy One sie w ogóle czymś różnią ?
Wymieniam olej jutro wieczorem i pytanie mam bo nie wiem który kupić. Wiadomo,że Motul 5W/30 ale jeden jest 8100 X-clean +, a drugi 8100 xlecan EFE dexos2. Oba mają dopisel LL04. Czy One sie w ogóle czymś różnią ?
Ja osobiście zalewam:
MOTUL 8100 X-clean+
BMW LL-04
SAE 5W30
100% synthetic
Tylko od razu mówię, że jak powiesz że się xdrive albo panewki albo wydech zepsuje to jak święta kocham nakopie Ci do sraki
https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH !!!
____________________________________________
ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
ex - BMW E66 745 Li black metallic
ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
@Aldik a ja Ci powiem że Castrol najlepszy bo zalecany przez BMW :P
Co ciekawe moje obecne bmw latało na Castrolu a teraz lata na motulu i wiesz co? NIC SIĘ NIE STALO !!!
Wiec co zalejesz o klasie 5w30 NIC SIĘ NIE STANIE!!!
Osobiście nie wierze że jakiś Dexos jest lepszy od Motula a motul lepszy od castrola a Castrol lepszy od Mobila itd
To są marki a olej ten sam i uwierz lej co chcesz byle normę trzymało a będzie ok
https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH !!!
____________________________________________
ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
ex - BMW E66 745 Li black metallic
ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic
Dexos to norma dla oleju, wytyczona przez markę Opel.
Analogicznie BMW swoją oznacza np. LL04.
Opel na początku jak wprowadzili samochody z DPF dał ciała z olejem, co powodowało problemy. Szybko wprowadzili normę Dexos2, windując ją wyżej niż wiele innych norm.
W silnikach benzynowych zapewne nie zmieni to nic, ale użycie niewłaściwego oleju(tzw. Low-SAPS) dla silników z DPF, może skończyć się problemami z samym filtrem, włącznie z koniecznością jego wymiany.
Proces wypalania, służy do oczyszczenia filtra z sadzy, popioły nie są wypalane, co może skutkować tym, że uszkodzimy nieodwracalnie filtr DPF
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
Cześć,
szybkie pytanko odnośnie mojego pancerfałsta.
Zauważyłem wyciek pod autem i nie mam pojęcia co to jest bo nigdzie nie ubywa a nie miałem przyjemności jeszcze żadnego płynu wymieniać prócz oleju i płynu chłodniczego.
Rejon wycieku to lewy przedni wahacz, kolor plamy różowy.
Mam dynamic drive ale w zbiorniku płyn bez zmian i kolor tylko zbliżony bo nie identyczny.
Ale moje pytanie jest takie. Czy możliwe jest też to, że to wyciek oleju z asb? Powiedzmy z jakiegoś węża idącego do chłodnicy oleju? Jakiego koloru może być olej w skrzyni?
Pozdrawiam.
Ja obstawiam na płyn chłodniczy, może leci ze zbiorniczka ?! Ja tak miałem i kupilem nowy zbiorniczek i po problemie.