Pokaż wyniki od 1 do 10 z 89

Wątek: Nie nowy a nowa BMW E38 750il (v12)

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BenyMnemonik
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    290
    BMW
    E38 750il + 728i/lpg
    Skąd
    Świdwin
    Blog
    5
    No i jest! W ostatni weekend podjąłem się z przyjacielem montażu zawieszenia gwintowanego. Zawieszenie zostało założone na jednych z wyższych ustawień wysokości bez specjalnej regulacji bo czekam na felgi... Co do samego wydarzenia wymiany zajęło nam to 2 dni i można to nazwać wydarzeniem, żmudna robota aby była zrobiona dokładnie (jak dla siebie), czasochłonne rozkładanie tylu auta wewnątrz z kablami i przewodami od kanap pod spodem, aby zamontować tylne amory/sprężyny bo mocowanie jest głęboko z tyłu za głośnikami, duża rozkmina z Nivo i tym co zrobić z rurkami hydraulicznymi z płynem wspomagania itd. Masa pracy przy rozkręcaniu wahaczy a przede wszystkim poluzowaniu ich przed obniżeniem auta aby się dopasowały gumy i ściśnięciu już na kanale, dużo przewodów, wahaczy, rurek utrudnia cokolwiek, tym bardziej kręcenie kluczami w kanale. Masakra w demontażu mcpersona oryginalnego, tuleja tak mocno siedziała w "gnieździe" na dole że myślałem, że wyjęcie tego jest nierealne (nowicjuszem od kręcenia przed montażem byłem), jednak się udało. W konsekwencji zaślepiliśmy układ samo poziomowania w "wydaje mi się" zbiorniczkach wyrównawczych pod tylnymi nadkolami (czarne baryłki). Całość nivo czyli 4 sprawne amory/sprężyny wraz z czujnikami mechanicznymi uruchamiającymi zawór zdemontowana i czeka w kartonie może na powrót do auta w przyszłości. Bez dobrej rady przyjaciela Pawła i wypożyczenia warsztatu na weekend z zasobem narzędzi i podnośnikiem od kolegów BMW Świdwin by się nie udało i nigdy bym tego nie zrobił sam. Teraz poczekamy na felgi, już za 2 dni mają być :)

    Dodam dla następnych montażystów, że przy demontażu rurek od Nivo cieknie płyn z układu wspomagania, następnego dnia po montażu wspomaganie strasznie kwiczało jak wyjeżdżałem, musiałem czekać na nietypowy płyn (niedostępny na stacji) 1 dzień :)

    Poniżej też foto auta dojazdowego na standardowym zawieszeniu i nowego na zawieszeniu obniżonym tylko 2cm od maxa, gwint wchodzi w tłok 10cm, minimum wg instrukcji ma wchodzić 8cm, czyli 2cm dopiero gwintu w dół poszło.

















    Ostatnio edytowane przez BenyMnemonik ; 17-06-2014 o 20:06
    Moje obecne BMW E38 750il -> http://7er.pl/showthread.php/37092-N...50il-%28v12%29

    Sztuką jest zrobić stare auto tak, aby wyglądało lepiej niż nowe...


Podobne wątki

  1. [E32] Nie Nowy ..ale nowa 7er :)
    Przez kubosh w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 195
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 16:02
  2. [E32] Nie nowy ale nowa e32
    Przez RWD w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 11:28
  3. [E32] Nie jestem nowy ale z nowa Historia mojej e32
    Przez e32mały w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 23-02-2013, 10:42
  4. [E38] Nie "NOWY" ale nowa E38
    Przez DOLAR w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-01-2013, 23:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •