Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Ładowanie akumulatora - czy jest poprawne?

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Marcin-e32
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    557
    BMW
    E32 '92 735i
    Skąd
    Poznań

    Post Ładowanie akumulatora - czy jest poprawne?

    Cześć,

    Dużo tematów znalazłem, ale jasnej odpowiedzi już nie mogłem namierzyć. W weekend pomierzyłem sobie ładowanie i pobór prądu w E32.

    Ładowanie wyniosło - 13,64V
    Pobór w spoczynku, kilkanaście minut po zamknięcu samochodu - 0,07A

    Czy takie ładowanie i pobór w E32 mieści się w normie?
    --------------
    Pozdrawiam,
    Marcin

  2. #2
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Na regulatorach w naszych alternatorach jest napisane 14V, co oznacza nominalne napięcie ładowania pod maksymalnym obciążeniem alternatora. Nie napisałeś gdzie mierzyłeś to ładowanie, czy na + pod maską, czy na akumulatorze, czy na OBC. Poza tym jakie stosowałeś obciążenie, światła, grzanie szyby itd. Napięcie się waha, czy jest stałe, czy to były obroty jałowe?

    Pobór prądu w wysokośći 70mA jest akceptowalny. Dla akumulatora 74Ah, daje Ci to miesiąc przestoju i powinieneś jeszcze auto odpalić. Moje stało taki okres nie raz, nie dziesięć i było ok. Ale nigdy tego prądu nie mierzyłem, bo nie miałem problemu związanego z rozładowywaniem aku.
    pozdrawiam Bartek

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jimbo22
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    152
    BMW
    E38 740 1996
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    21
    Cytat Zamieszczone przez Marcin-e32 Zobacz posta
    Cześć,

    Dużo tematów znalazłem, ale jasnej odpowiedzi już nie mogłem namierzyć. W weekend pomierzyłem sobie ładowanie i pobór prądu w E32.

    Ładowanie wyniosło - 13,64V
    Pobór w spoczynku, kilkanaście minut po zamknięcu samochodu - 0,07A

    Czy takie ładowanie i pobór w E32 mieści się w normie?
    miesci się

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Marcin-e32
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    557
    BMW
    E32 '92 735i
    Skąd
    Poznań
    Mierzyłem bez obciążenia - wszystko wyłączone, na jałowych obrotach na klemach przy akumulatorze. Mierzyłem miernikiem z niskiej półki ;-). Na mierniku napięcie stałe, na OBC ładowanie trochę niższe niż na mierniku i wahało się od 13.2 do 13.6
    --------------
    Pozdrawiam,
    Marcin

  5. #5
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Kolega Jimbo22 się trochę zagalopował.

    Jeżeli jest takie napięcie bez obciążenia, to obawiam się, że po włączeniu wszystkiego co się da, łącznie z klimą, ogrzewaniem, wentylatorem na najwyższym biegu, ogrzewaniem tylnej szyby i wszystkich świateł (ewentualnie grzanie foteli jak masz), napięcie będzie za niskie.

    Powinno być w okolicach 14V cały czas, mierz pod maską na plusie, bo bliżej alternatora.

    Na razie wymień regulator napięcia, jak nie pomoże to alternator do regenerecji.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 14-04-2014 o 14:39
    pozdrawiam Bartek

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Marcin-e32
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    557
    BMW
    E32 '92 735i
    Skąd
    Poznań
    Ok, dzięki za poradę :-)
    --------------
    Pozdrawiam,
    Marcin

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    963
    BMW
    e32 m30b35
    Skąd
    zachpom kalisz pom
    Blog
    1
    wymiana nic nie pomoże te alternatory tak laduja, ja tez cudowalem i tez mam takie ladowanie ciagle 13.6-13.8 ten typ tak ma i takie ladowanie bedzie mial

  8. #8
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Mamy jedne z najlepszych alternatorów z tamtych czasów, jeżeli tutaj byłyby problemy, to co mają powiedzieć właściciele innych aut z epoki. Kiedyś Bosch to była klasa, jak rozbierałem swój alternator to oryginalnie miał japońskie łożyska Koyo. Z 95 rozbierałem regenerowany fabrycznie dla BMW i były już NSK :)

    Jeżeli alternator ma nową bieżnię, regulator, sprawne wszystkie diody, nowe łożyska(szczególnie to małe z tyłu, gdzie luz powoduje, że sprężyny od szczotek nie nadążają go kompensować) to ładowanie jest stabilne jak skała.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 15-04-2014 o 18:04
    pozdrawiam Bartek

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Marcin-e32
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    557
    BMW
    E32 '92 735i
    Skąd
    Poznań
    Ok, postawiłem do mechanika. Ma obadać temat, dam znać czy udało się coś sensownego osiągnąć.
    --------------
    Pozdrawiam,
    Marcin

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jagdtiger
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    211
    BMW
    brak
    Skąd
    Łódź
    Ja tez odstawilem z takimi objawami i teraz mam mrugajaca kontrolke od airbaga po tym jak mi ladowali akumulator. Jakies koncepcje co sie moglo stac?

Podobne wątki

  1. [elektryka] Słabe ładowanie akumulatora pod obciążeniem.
    Przez Mat88 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-02-2014, 22:17
  2. [elektryka] Ładowanie aku, skoki napiecia, poprawne napiecie, 3.0d
    Przez Smoku w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-01-2014, 13:51
  3. [elektryka] Ładowanie akumulatora prostownikiem bez odłączania klem
    Przez ratovnik w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-12-2011, 09:53
  4. Ładowanie akumulatora
    Przez Individual23 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 17-03-2010, 19:35
  5. Ładowanie akumulatora prostownikiem??
    Przez thor88 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 21-03-2009, 13:05

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •