Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Wątek: Brak klimatyzacji spowodowany złym kompresorem?

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kubcikus
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    496
    BMW
    e32 740iA / e38 740iA
    Skąd
    Opole

    Post Brak klimatyzacji spowodowany złym kompresorem?

    Panowie mam pewien problem, otóż założyłem inny kompresor i klimatyzacja nie działa. Dodam, że przedtem też nie działała, ponieważ nie było w niej czynnika. Teraz go napełniłem i nie ma napięcia na kostce od kompresora. Mój stary kompresor miał kostkę trzy pinową, a ten nowy tylko jedną. Przerobiłem kostki, tak że pasuje, ale nie ma napięcia. Poniżej zamieszczam zdjęcia dwóch sprężarek, różnią się tylko tym "czujnikiem" czy czymś tam. Możecie mi podpowiedziec od czego to jest?
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_6625.jpg
Wyświetleń:	27
Rozmiar:	109.3 KB
ID:	6901
    Załączone miniatury Załączone miniatury IMG_6625.jpg  

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar Martynka
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    1,232
    BMW
    735 iL
    Skąd
    Zabrze
    A możesz podać numery tych sprężarek ??
    Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...

  3. #3
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    No to jak nie ma napięcia sterującego sprzęgłem to jak oczekujesz, że kompresor się będzie kręcił?

    Szukaj w czujnikach w osuszaczu albo w module IKHA. Schematy w siecii.

    Na kompresorze od M30 jest czujnik za dużego ciśnienia albo temperatury dokładnie nie pamiętam, normalnie zwarty wpięty w szereg ze sterowaniem sprzęgła.

    W M70 przed liftem jest tam czujnik obrotów kompresora.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 03-04-2014 o 07:59
    pozdrawiam Bartek

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kubcikus
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    496
    BMW
    e32 740iA / e38 740iA
    Skąd
    Opole
    Podmieniałem już moduły IKHA, jak i same panele i dalej to samo, czyli brak napięcia na kostce. Zdaje mi się, że ten czujnik w starym kompresorze miał wielkie znaczenie. Tylko nie mam pojęcia od czego on jest? Od obrotów w sprężarce? Czy może mierzy ciśnienie panujące w sprężarce? Aa dodam tyle, że cały czas chodzi o M60.

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar Martynka
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    1,232
    BMW
    735 iL
    Skąd
    Zabrze
    W M30 jest czujnik temperatury sprężarki i rozłącza sprzęgło przy stanie "wysoka"
    Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kubcikus
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    496
    BMW
    e32 740iA / e38 740iA
    Skąd
    Opole
    Hym? Czy to też może byc czujnik temperatury? Nie pozostaje mi nic innego jak tylko to naocznie sprawdzic.

  7. #7
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    http://www.e38.org/e32/e32_93_etm.pdf

    strona 483. Miernik w rękę i szukaj, gdzie się gubi sterowanie kompresora. Nieważne jaki to czujnik na kompresorze, ważne, żeby był normalnie zwarty.

    Widać, że w M70 po lifcie tak jak mówiłem lock-sensor module już nie czyta obrotów ze sprężarki, chociaż na schemacie jest nadal sprężarka z czujnikiem obrotów. W rzeczywistości były sprężarki, które już nie miały tego czujnika.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 04-04-2014 o 19:41
    pozdrawiam Bartek

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kubcikus
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    496
    BMW
    e32 740iA / e38 740iA
    Skąd
    Opole
    Powiem tak. Mi się zdaje, że na tym kompresorze który mam teraz nie będzie za wesoło. Poprzedni znacząco różni się tym czujnikiem. A gdy podłącze na krótko sprężarkę to klimatyzacja zaczyna działac.
    Mam jeszcze jedno pytanie. Co potrzebuje komputer klimatyzacji, aby podac napięcie na sprężarkę? Dane z czujników temperatury? Ciśnienia? Czy coś jeszcze?
    Tutaj na zdjęciu widac ten czujnik. Wniosek jest prosty, znów zamontuję ten były kompresor, napełnię układ czynnikiem i zobaczymy.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_6671.jpg
Wyświetleń:	17
Rozmiar:	113.6 KB
ID:	6907
    Ostatnio edytowane przez Kubcikus ; 05-04-2014 o 10:24

  9. #9
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Czy przestudiowałeś schemat, który Ci podesłałem?

    Nie ma znaczenia jaka jest sprężarka, może być nawet z Fiata Uno, byleby tylko podeszła na mocowanie i koło pasowe. Z punktu elektrycznego to jest bardzo prosty układ.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 05-04-2014 o 15:42
    pozdrawiam Bartek

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kubcikus
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    496
    BMW
    e32 740iA / e38 740iA
    Skąd
    Opole
    Jutro zaczne rozbierac i wszystko sprawdzac. Miejmy nadzieje, zeby to byla jakas blachostka.

Podobne wątki

  1. "Zgwałcimy twoją żonę!", czyli zemsta sąsiadów za donosy o ich złym parkowaniu
    Przez Hermesso w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-07-2013, 19:19
  2. [klima] Problem z klima / kompresorem
    Przez OskiUK w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-06-2013, 10:48
  3. [klima] panel klimatyzacji brak zielonych lampek
    Przez mati-e28 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-05-2013, 20:18
  4. 750i brak iskry, brak napięcia na pompie paliwa
    Przez witek_ w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-07-2010, 16:15

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •