no to czas na kontre z mojej storny: dewagujecie panowie na temat opłacalności przekładki automata na manuala, jednak takie działanie niesie za sobą szereg mało fajnych następstw
- kundlenie auta któe w VINie ma co innego a w rzeczywistości co innego (rzecz jasna jest to istotne tylko dla kogoś kto nie traktuje swojego e32 na równi z lanosem bądź astrą którą wozi się do pracy i ew. na zakupy i nie robi mu to różnicy - jest to kwestia ETYKI)
- konwersja z automata na manual wymusza szereg zmian min. ECU ale też ingerencję we wiązkę (np. mostkowanie pozycjonera skrzyni bez podmiany ECU od manuala to denny pomysł, auto będzie miało inny zakres obrotów niż powinno, wychodzą też problemy z wiązką oraz "wypada" wymienic zegary i ew. rozwiazac problem nie działającego tempomatu?
- konwersja pozbawia radości związanej z możliwością wyboru 3 trybów pracy skrzyni (kto jest w stanie szczerze powiedzieć że nie jara go wciśnięcie przycisku Sport i nadal uważa że jest mężczyzną :) )
- założyciel postu twierdzi że do jazdy w mieście i w korkach odpowiadałby mu bardziej manual - może niech raz jeszcze przemyśli sobie to co pisze i np. weźmie pod uwagę że wiszenie na szprzęgle, gajgowanie po tysiąc razy miedzy 1 i 2 wcale nie jest fajne i znaczna więszkosć kierowców którzy spędzają troche więcej czasu za kierownicą niż za komputerem przyzna mi w tej kwestii racjęZamieszczone przez Aper
- zasadność konwersji z manuala na automata w przypadku e32 jest wątpliwa jeszcze z jednego powodu - "najwyższa" wersja 750i wychodziła tylko w automacie i bez wględu na to co kto o tym myśli, konstruktorzy modelu e32 przyjeli ze wersja z automatem jest "wyższa" od tej z manualem, mimo że nic nie stało na przeszkodzie wypuszczenia opcji ze skrzynią manualną z pod M30 z wymiennym dzwonem pod M70 (tak jak robi to wiele innych marek)
może uprzedze spekulacje na temat tego czy skrzynia z pod M30 wytrzymałaby moment oborotwy M70 i nadmienie że problemy tego rodzaju były rozwiązywane np. przy e30 i e34 M-Power które wychodziły na skrzyniach Getraga (z charakterystyczną jedynką wrzucaną do tyłu)
Komfort i prestiż flagowego modelu e32 750i / 750iL wymuszał zastosowanie automatu, jeśli byłoby inaczej co stało na przeszkodzie zastosowania skrzyni manualnej?
Wydaje mi sie że wszystkim którym tak bardzo zależy na przekładce z automata na manuala nie chodzi o ich zdaniem wysokie koszty utrzymania skrzyni automatycvznej w dobrej kondycji ale o otwarcie sobie opcji do PAŁOWANIA siódemki - która dla każdego miłośnika tej serii powinna być synonimem komfortu, prestiżu i wygody - tak jak najwyszy model tej serii.




Odpowiedz z cytatem