Update robiłem już w wielu modelach i nigdy nie było to na niekorzyść.
Nie spodziewałbym się, że coś zyskasz, ale na pewno nic nie stracisz.
Odnośnie aktualizacji to albo WinKFP z pakietu Standard Tools(pakietu w którym jest m.in. Inpa) lub DIS z funkcją kodowania.
Jeszcze jest Progman i Ista P.
Na pewno najmniej bezpieczny jest WinKFP. Pozostałe programy starają się niczego nie uszkodzić, m.in. poprzez zadawanie wielu pytań dla weryfikacji.
Szkoda, że masz kawałek do mnie, bo mógłbym Ci to wykonać.
Przed samym updatem odczytaj numer przepływomierza i sprawdź który masz.
Ew. wykręć wkładkę(przy okazji można wyczyścić) i włóż palec w jej miejsce.
Jak będzie wolna przestrzeń i nic więcej to masz starszy typ przepływomierza(ten awaryjny), jeśli wyczujesz tunelik to jest to nowszy typ przepływomierza, wtedy możesz bez obaw robić aktualizację.
Przepływomierze mają nieco inną charakterystykę, dlatego to takie ważne.
Do umycia wkładki przepływomierza możesz wykorzystać zmywacz do hamulców w sprayu