Strona 4 z 11 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 105

Wątek: Trwałość rozrządu w M62

  1. #31
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,300
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Wracając do tematu: koło zębate jest monolitem a łańcuch składa się z wielu drobnych elementów i już samo to powinno uzmysłowić, co zużywać się będzie szybciej.
    Jeśli moje auto dożyje kolejnej wymiany łańcucha to wtedy na pewno wymienię też zębatki. Teraz stwierdziłem, że jest to zbędny wydatek. Praca silnika zdaje się to potwierdzać.

    A w V12 po ilu kilometrach wymienia się łańcuch i oczywiście zębatki?

  2. #32
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    Wracając do tematu: koło zębate jest monolitem a łańcuch składa się z wielu drobnych elementów i już samo to powinno uzmysłowić, co zużywać się będzie szybciej.
    Nie obraż się ale to co napisałeś jest bzdurą ,i nic nie powinno uzmysławiać ,ale nie ma sensu tego tłumaczyć.

    Nie wiem po ilu km sie wymienia łańcuch i zębatki w V12 .

  3. #33
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,300
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez ELVIS Zobacz posta
    Nie obraż się ale to co napisałeś jest bzdurą ,i nic nie powinno uzmysławiać ,ale nie ma sensu tego tłumaczyć.

    Nie wiem po ilu km sie wymienia łańcuch i zębatki w V12 .
    Ja się nie będę obrażał na czyjś brak wyobraźni. Każdy kto jej choć odrobinę ma, zna budowę rozrządu w M60/62 i wie jaką rolę odgrywają jego poszczególne elementy i jaką wykonują pracę jest w stanie samodzielnie ocenić kto tu pisze bzdury i farmazony.

    No jak to nie wiesz? To tam siedzą zębatki i łańcuchy z jakiegoś innego materiału niż w M60? A może zużywają się jakoś wolniej lub (nie daj Boże!) szybciej niż w V8? ;)

  4. #34
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    Ja się nie będę obrażał na czyjś brak wyobraźni. Każdy kto jej choć odrobinę ma, zna budowę rozrządu w M60/62 i wie jaką rolę odgrywają jego poszczególne elementy i jaką wykonują pracę jest w stanie samodzielnie ocenić kto tu pisze bzdury i farmazony.

    No jak to nie wiesz? To tam siedzą zębatki i łańcuchy z jakiegoś innego materiału niż w M60? A może zużywają się jakoś wolniej lub (nie daj Boże!) szybciej niż w V8? ;)
    Oczywiście ,ze jak ktoś ma odrobinę wyobrażni ,to nie będzie się dziwił ,ze koło zębate jest monolitem ,a łańcuch nie ...... ponadto powinien sie domyśleć ,że oba te elementy spełniają różną role i mogą być wykonane z innego materiału co nie powoduje ,ze się wzajemnie nie zużywają. W Technikum takie rzeczy tłumaczą kolego i nie tylko ,więc Ireczku nie pogrążaj się swoimi filozoficznymi wywodami.

    Czy ja muszę wiedzieć co ile się wymienia rozrząd w V12 ? Zużywa się pewnie inaczej ,ale i tak się wymienia w nim wszystko ,łącznie z kołami zębatymi ,a nie tak jak zrobiłeś u siebie. Poniał ?

  5. #35
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,300
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez ELVIS Zobacz posta
    Oczywiście ,ze jak ktoś ma odrobinę wyobrażni ,to nie będzie się dziwił ,ze koło zębate jest monolitem ,a łańcuch nie ...... ponadto powinien sie domyśleć ,że oba te elementy spełniają różną role i mogą być wykonane z innego materiału co nie powoduje ,ze się wzajemnie nie zużywają. W Technikum takie rzeczy tłumaczą kolego i nie tylko ,więc Ireczku nie pogrążaj się swoimi filozoficznymi wywodami.

    Czy ja muszę wiedzieć co ile się wymienia rozrząd w V12 ? Zużywa się pewnie inaczej ,ale i tak się wymienia w nim wszystko ,łącznie z kołami zębatymi ,a nie tak jak zrobiłeś u siebie. Poniał ?
    Problem polega na tym, że to że współpracują nie jest równoznaczne z tym, że zużywają się w tym samym tempie. Tylko to trzeba sobie wyobrazić. Jak będziesz pocierał kawałkiem stali o kawałek miedzi to też oba elementy zużyją się w tym samym momencie? Takie rzeczy to już w technikum tłumaczą tylko trzeba chodzić na lekcje i słuchać a nie spać, więc się nie pogrążaj ;)

    Aaa i czemu niby rozrząd w V12 zużywa się inaczej? Ma jakieś specjalne przywileje i ulgi?

    Ratovnik... A niee, Ty jednak nie...

  6. #36
    Vip Vip Awatar Jakub
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    6,783
    BMW
    BRAK
    Skąd
    Wlkp.Zduny k.Krotoszyna

    Post

    Panowie zapewne każdy z Was ma rację, zębatkę można wymienić wtedy mamy nowy, pewny komplet albo jeśli jest w stanie ok pokusić się aby ją zostawić -zapewne i tak nie rozpadnie się przed końcem żywota silnika. Jeśli chodzi o wytrzymałość danej części to Irek ma rację, zębatka ulega wolniejszemu zużyciu niż sam łańcuch i to dla mnie nie podlega żadnej dyskusji. Panowie łopatologicznie myśląc dam przykład ,może nie na miejscu i nie każdy się na tym zna : piła łańcuchowa...czy koniec łańcucha = wymiana bębna z zębatką??? NIE , zębatka przetrzyma dobrych kilka łańcuchów a łańcuch piły działa ciągle na duże siły.... Czy chcemy czy nie nity na łańcuchu czy to w rozrządzie czy w pile 'zbijają' się- to jest najsłabszy punkt w tym całym systemie...
    Ostatnio edytowane przez Jakub ; 16-03-2014 o 15:52

    B.-ądź M.-arce W.-ierny
    Opel Signum
    BMW jeszcze kiedyś kupię ;p

    Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)

  7. #37
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Jakub Zobacz posta
    Panowie zapewne każdy z Was ma rację, zębatkę można wymienić wtedy mamy nowy, pewny komplet albo jeśli jest w stanie ok pokusić się aby ją zostawić -zapewne i tak nie rozpadnie się przed końcem żywota silnika. Jeśli chodzi o wytrzymałość danej części to Irek ma rację, zębatka ulega wolniejszemu zużyciu niż sam łańcuch i to dla mnie nie podlega żadnej dyskusji. Panowie łopatologicznie myśląc dam przykład ,może nie na miejscu i nie każdy się na tym zna : piła łańcuchowa...czy koniec łańcucha = wymiana bębna z zębatką??? NIE , zębatka przetrzyma dobrych kilka łańcuchów a łańcuch piły działa ciągle na duże siły....

    Następna totalna bzdura ,porównanie do piły nietrafione ,bo z założenia elementem słabszym/wymiennym w pile jest własnie łańcuch jaki jest elementem tnącym ,a nie tylko napędzającym. i fakt zupełnie na niego inaczej oddziaływują różne siły. Druga sprawa w pile taki łańcuch sie łatwiej wymienia.

    To tak jak by wymienić w dyfrze tylko wałek atakujący a resztę zostawić ,bo widać że jest dobre ,większe i chyba się wolniej zużywa.

    Jestem bardzo ciekawy skąd stwierdzenie , że koło zębate się wolniej zużywa niż łańcuch rozrządu ?
    Ostatnio edytowane przez ELVIS ; 16-03-2014 o 16:00

  8. #38
    Zaawansowany Użytkownik Awatar capoZe32
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    674
    BMW
    750iL (not LPG)
    Skąd
    Poznań
    Blog
    4
    Skoro piła łańcuchowa jest nietrafiona wg Ciebie to dobrym przykładem jest rower... W rowerze mojego starego był już wymieniany 3 razy łańcuch a zębatki są fabryczne bo nie ma powodów na razie do wymiany...

  9. #39
    Vip Vip Awatar Jakub
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    6,783
    BMW
    BRAK
    Skąd
    Wlkp.Zduny k.Krotoszyna
    Elvis mój przykład był tylko po to aby pokazać że idzie zrobić taką zębatkę aby wytrzymała wymianę kilku łańcuchów , w pile zębatkę wymieniasz tak samo szybko jak łańcuch więc dlaczego nie zrobili jej z takiego materiału aby podczas wymiany łańcucha wymienić również ją??? Ja już więcej nie piszę w tym temacie bo każdy będzie stał przy swoim.

    B.-ądź M.-arce W.-ierny
    Opel Signum
    BMW jeszcze kiedyś kupię ;p

    Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)

  10. #40
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Ok ja pasuję , idę na drina bo na trzeżwo ciężko polemizować z Wami koledzy i analizować porównania rozrządu w M60 z piła łańcuchową ,albo rowerem Taty capoZe32 . Capo zapomniał ,że w rozrządzie ważny jest luz łańcucha na starym kole zębatym /co ma wpływ np na otwarcie zaworów/ ,a w rowerze Taty ten luz nie ma znaczenia .
    Ostatnio edytowane przez ELVIS ; 16-03-2014 o 16:16

Podobne wątki

  1. Potrzebuję blokad rozrządu m62
    Przez pablo_sz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 09:05
  2. [mechanika] Wymiana łańcucha rozrządu m60 i m62
    Przez x-factor w dziale instrukcje / schematy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-11-2011, 12:26
  3. [mechanika] Ustawienie rozrządu M62 Vanos
    Przez michael444 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-05-2008, 00:04

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •