Uogólnianie na podstawie stwierdzenia "bo u mnie tak jest" może być czasem mylące.Zamieszczone przez IMPEX1950
W ETM z 91r na stronie 243 jest opisany schemat podłączenia lusterka elektrycznego z funkcją pochylania.
Schemat pokazuje cztery przewody instalacji auta pod takie lusterko.
- zielono/czerwony - wychodzący z przedniej skrzynki bezpieczników (bezpiecznik F17 7.5A - hot in run or start, czyli zasilanie dopiero po starcie, a nie cały czas). Przewód ten wchodzi na pin nr3 lusterka (przewód czarny).
- przewód brązowo/pomarańczowy - uziemienie, przewód wchodzi na pin nr1 lusterka (przewód biały).
- przewód zielono/czarny - wychodzący z przedniej skrzynki bezpieczników (bezpiecznik F12 15A - hot in run or start). Przewód ten, w zależności od rodzaju skrzyni biegów, wchodzi na pin nr1 przełącznika biegu wstecznego w przypadku skrzyni manualnej oraz w przypadku skrzyni automatycznej na pin nr6 przełącznika zakresu skrzyni.
Z przełączników "wstecznego" wychodzi (pin nr2 - skrzynia manual, pin nr7 - skrzynia automat) przewodem niebiesko/żółtym na pin nr2 lusterka (przewód szary).
I cała filozofia.
Poniżej opisywana strona.
Lusterko z suwakiem zostało tak zaprojektowane, aby nawet przy suwaku na skrajnej prawej pozycji (permanentne pochylenie) po włączeniu biegu wstecznego powróciło do pierwotnego położenia. Założeniem było umożliwienie obserwacji otoczenia za autem podczas manewru cofania, bez względu na intensywność oświecenia ;).
Spotkałem się również z sytuacjami kiedy, aby wszystko działało wg schematu podłączeniowego podanego powyżej, należało pobawić się w przełożenie kolejności przewodów we wtyczce instalacji auta lub lusterka.