No to oswiec mnie i napisz rozpiske pinow, wiem ze po wlaczeniu wstecznego lusterko reagowalo i z tad moje wywody.
No to oswiec mnie i napisz rozpiske pinow, wiem ze po wlaczeniu wstecznego lusterko reagowalo i z tad moje wywody.
Jak German to Anna.
oświecenie to dobre słowo :) ponieważ w lusterkach przedliftach czyli z suwakiem przestawiających się doprowadzony był + po światłach. spytaj sprzedającego, potwierdzi bo sam ma takie założone.
gdy suwak damy całkiem w prawo to od razu po włączeniu świateł się przestawia, przesuwając suwak w lewo regulujemy czułość ale zawsze będzie działało dopiero po podaniu drugiego plusa ( oprócz + i - z zasilania ). gdybyśmy podali sygnał ze wstecznego to działałoby tylko na wstecznym :)
dodam jeszcze, że dokładnie tak było w mojej 3 pinowej kostce : + , - , + po światłach czyli instalacja pod te konkretne lusterko. dokładne rozpiski kolorów mogę podać za 2 tygodnie jak wrócę z delegacji bo auto pod firmą zostawiłem, ale ten z przewagą szarego był po światłach.
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...
jako sprzedający ten gadzet powiem iż martynka ma racje, jest tak jak opisał u niego w samochodzie i w moim tez.
No i wszystko w temacie![]()
Jak German to Anna.
Super temat , bo w mojej tez to muszę podłączyć właśnie.![]()
@yaz nie musisz mi pokazywać schematu bo go znam. natomiast :
- po pierwsze w moim aucie w ori wiązce która spokojnie siedziała sobie w uchwycie przez 20 lat nie ruszana było tak jak mówię czyli szary po światłach.
- po drugie aby to lusterko działało musi mieć podany dodatkowy plus inaczej nie odchyla się, w tym przypadku jest to sygnał po światłach bo w tamtych czasach na światłach jeździło się gdy było ciemno
- po trzecie sygnał wstecznego dotyczy rzeczywiscie fotochromu aby się rozjaśniał zawsze przy cofaniu a w przypadku lusterka uchylnego efekt byłby odwrotny od zamierzonego czyli działałoby tylko podczas jazdy do tyłu.
i tak, obserwacja "bo ja tak mam" może być mylna ale już "wszyscy z takim działającym lusterkiem tak mają" i "seryjna wiązka" raczej o czymś jednak świadczy.
no właśnie, nie wszystko. niestety żeby to lusterko działało musi być + po światłach a nie po wstecznym.
nawet na 7 er kto je podłączał to wie jak jest. mogę Ci parę osób wymienić z nicka
EDIT:
@yaz na Twoim schemacie jest napisane electrochromic mirror a mówisz, że to schemat uchylanego
Ostatnio edytowane przez Martynka ; 11-03-2014 o 20:58
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...
Ja nie kwestionuję instalacji w twoim aucie czy autach innych użytkowników, u których działa to w taki, a nie inny sposób.
Schemat, który wkleiłem nie jest mój, tzn. nie ja go tworzyłem :), a wkleiłem i opisałem go tylko dlatego, że dotyczy rocznika produkcji 1991, czyli wersji aut przed FL.
W ETM z wcześniejszych lat produkcji nie ma uwzględnionego opisu lusterka wewnętrznego.
Schematy mają to do siebie, że mogą zawierać błędy, bo jak widzisz cała strona zatytułowana jest "electronic mirror".
Moja wiedza bazuje na ww ETM, instrukcjach dokładania extrasów do e34 oraz rozmowach na niemieckojęzycznym forum 7er.
Wiem również, że istniały różne wersje lusterka z suwakiem, zależnie od rocznika/wersji wyposażenia auta.
Być może niektóre z nich nie potrzebowały dodatkowego + żeby ruszać lusterkiem, a obwód zwierany był sygnałem z optoelektroniki i właśnie te lusterka miały podpięty sygnał z wstecznego i tak też zbudowana była wiązka pod nie.
czyli... dopuszczasz możliwość że mam rację co do tego lusterka i jego podłączenia i instalacji ?? :)
co do schematów się zgodzę bo sam montując moje przejrzałem ETM wszystkich roczników, co więcej szukałem tam również instalacji PDC bo nie podświetla mi się przycisk przy zapalonych światłach ( zielone świeci jak PDC działa ale nie podświetla napisu PDC tak jak ASC po światłach ) i nie mogłem znaleźć w żadnym roczniku.
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...