Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 77

Wątek: Kuleje(faluje) na zimnym, po nocy.

  1. #61
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Nowiq
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    252
    BMW
    e32
    Skąd
    Hajnówka
    Czasy wtrysków po tygodniowej jeździe po resecie na benzynie miałem jakoś śmiesznie niskie. Nie chcę skłamać jakie ale kojarzy mi się, że około 2,8ms. Niedawno rozbierałem przepustnice i czyściłem, ale zero reakcji na to. Koledze w golfie na monowtrysku pompce odwaliło i pompowała 6bar. Nie wiem jak to możliwe, ale tyle pokazywał manometr. Miał problemy przy odpalaniu.

  2. #62
    Doświadczony Użytkownik Awatar nino
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1,456
    BMW
    E32 735
    Skąd
    Katowice
    Ja i tak stawiam na EML.

  3. #63
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Nowiq
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    252
    BMW
    e32
    Skąd
    Hajnówka
    W sumie jeszcze nie czepiałem potencjometru przy pedale gazu O nowym EML-u to pewnie zapomnieć, a jak już by gdzieś był to pewnie kosmos cena. A używany to ja mam u siebie zamontowany.

  4. #64
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Chłopaki nie czytałem całego wątku, bo nie mam czasu niestety. Ale silnik prosty jak budowa cepa, podobnie jak osprzęt. Albo macie za dużo powietrza, mało benzyny albo odwrotnie.

    EML do czyszczenia wraz z jego czujnikiem położenia potenjometrycznym. Czujnik temperatury powietrza dolotu do pomiaru, jest w przepływomierzu. Pomiary sondy lambda dadzą pojęcie, ale nie znaczy wcale, że jest uszkodzona. Ciśnienie paliwa do zmierzenia w moment, tak samo czy regulator ciśnienia paliwa trzyma te 3.5 bara, tutaj pojawiłyby się problemy przy zapalaniu na ciepłym jeszcze. Czy wtryski nie leją czasem, może lać nawet jeden i już będzie oszykiwał sondę lambda, na gazie część z Was jeździ.

    Chińskie pompy też są dobre, w stanach wszyscy wyczynowcy na takich jeżdżą, podobnie jak ja w M70. Dziś oryginalne pompy Boscha są z Meksyku, to już nie wiem co lepsze, jedna tylko do M70 kosztuje prawie 900 PLN.

    Czasy wtrysków komputer zmienia, żeby nadążyć za ilością oraz temperaturą powietrza, rozumiem, że rozmawiamy o biegu jałowym. Jeżeli się wahają, to znaczy, że komputer dostaje raz dobre, a raz złe informacje, czyli przepływomierz lub czujnik temperatury. Tak samo z drugiej strony, zadana ilość powietrza jest stała, przepływomierz jest ok, temperatura też, a ciśnienie w listwie paliwowej jest niewłaściwe, waha się lub wtryski podlewają lub się zacinają. Wtedy sonda dostaje sygnał, że za ubogo lub za bogato i znowu zmieniamy czasy wtrysków i tak w kółko. Sterowniki silników są banalnie proste, inaczej by ich nie wymyślono w latach 80tych. Najgorsza sprawa to niesprawne czujniki jakości/ilości powietrza, do tego niesprawny układ zasilania paliwem oraz słaba iskra, wtedy zaczyna się zabawa i wróżenie z fusów.

    Potencjometr gazu nie ma nic do gadania w sprawie biegu jałowego, bo wątpię, żeby dawał sygnały zmiennej rezystancji, jeżeli jest w stanie spoczynku. Co najwyżej są z nim problemy z płynną pracą.


    To jest zupełnie wszystko.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 17-03-2014 o 19:23
    pozdrawiam Bartek

  5. #65
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Nowiq
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    252
    BMW
    e32
    Skąd
    Hajnówka
    Koledzy w temacie zamieszczali listy co podmieniali i bez rezultatów. Sondę zmieniałem na nową, bo stara miała długi czas reakcji nawet na ciepłym. Drugi raz rozbierałem przepustnice nie wiem po co. Temperatury na testerze diagnostycznym pokazuje wiarygodne. Wtryski z rok temu dawałem do czyszczenia. Jutro podmienię regulator ciśnienia, bo mam gdzieś zapasowy. Te wahania obrotów to tylko na zimnym silniku. Przytrzymuję gaz żeby równe obroty przytrzymać i w pewnym momencie podskakują same na 1200 i opadają poniżej 1000 i jest równiutko i nie ma żadnego wypadania zapłonów. Idzie wiosna i znowu problem sam się rozwiąże... http://realoem.com/bmw/showparts.do?...75&hg=13&fg=15 Jak sprawdzić element nr. 14?
    Ostatnio edytowane przez Nowiq ; 17-03-2014 o 21:55

  6. #66
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Ale jak długie jest to falowanie, kilka sekund, czy dopóki się nie rozgrzeje. Czy grzanie sondy lambda działa prawidłowo?

    Mogą uszczelniacze zaworów przepuszczać olej do cylindrów po długim postoju i sonda dostaje złe odczyty przez kilka cykli, zanim olej się wypali.
    pozdrawiam Bartek

  7. #67
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Nowiq
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    252
    BMW
    e32
    Skąd
    Hajnówka
    Oleju silnik nie bierze chyba, że obrotomierz dochodzi do czerwonego pola to czasem potrafi wziąć. Falowanie dopóki trochę temperatury nie łapnie. Wskazówka ruszy się tylko i jest git. Kiedyś podłączałem miernik pod sondę i dopóki stała w miejscu na zimnym to falował.

  8. #68
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Sonda powinna pracować poprawnie powiedzmy po minucie od włączenia zimnego silnika, a nawet szybciej. Dlatego znajduje się w niej grzałka, która sztucznie podgrzewa sondę, zanim zrobią to spaliny. Nie może stać w miejscu. Zmierz, czy napięcie grzania dochodzi do sondy, jeżeli nie do sprawdzenia przekaźnik grzania do sprawdzenia. Sondę masz nową napisałeś, więc uszkodzenie grzałki w samej sondzie wykluczam. Sonda oczywiście czteroprzewodowa Boscha?
    pozdrawiam Bartek

  9. #69
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Marcin-e32
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    557
    BMW
    E32 '92 735i
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Ale jak długie jest to falowanie, kilka sekund, czy dopóki się nie rozgrzeje. Czy grzanie sondy lambda działa prawidłowo?

    Mogą uszczelniacze zaworów przepuszczać olej do cylindrów po długim postoju i sonda dostaje złe odczyty przez kilka cykli, zanim olej się wypali.
    U mnie falowanie trwa różnie, czasami go nie ma wcale, a czasami trwa kilka/kilkanaście sekund - nie ma reguły. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale zaobserwowałem już kilka razy, że objawy są gorsze jak samochód stoi przodem do dołu, np na górce. Jak stoi na płaskim to jest lepiej. Oleju od wymiany do wymiany nie dolewam ani grama.
    --------------
    Pozdrawiam,
    Marcin

  10. #70
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Z tym staniem na płaskim lub nie to będzie przypadek. Ja bym zerknął na grzanie sondy.

    Trochę mnie zainspirowaliście tymi M30, a że mam kolegę w pracy, który dojeżdża swoją e34 535, to poszedłem zobaczyć jak to chodzi. Już dawno nie miałem w rękach zdrowego M30. Otóż auto ma EML, oryginalny przebieg 230 tyś i powiem Wam, że zimne auto odpala z monetą stojącą na przepływomierzu, tak samo gaśnie. Silnik chodzi bardzo równo, widać M30 potrafi zaskoczyć kulturą.

    W każdym razie wracając do tematu, wydaje mi się, że wyczerpaliśmy wszystkie możliwości. Pozostaje wszysto sprawdzić, dajcie znać, będziemy się zastanawiać dalej.
    pozdrawiam Bartek

Podobne wątki

  1. [silnik] m30b30 wysokie wolne obroty, kuleje
    Przez pluskwa9 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 17:44
  2. KULEJE na zimnym silniku m60b44
    Przez Marcin19 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-09-2013, 18:04
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 01-12-2012, 15:14
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-03-2009, 18:18
  5. [mechanika] Odpalanie e32 po calej nocy
    Przez gilu_e32 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-01-2008, 19:45

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •