Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: 740D jaki olej

  1. #11
    Początkujący Użytkownik Awatar borowik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    60
    BMW
    E38 740d 2000r
    Skąd
    Pruszków

    Post

    Cytat Zamieszczone przez lincoln Zobacz posta
    Idąc Twoim tokiem rozumowania żadne auto z serii M (jeżdzące w 99% na 10w-60) nie może byc odpalanie zimą...
    740d miało kłopot z ciśnieniem na niskoch obrotach, nawet na gwarancji podnoszono minimalnie obroty biegu jałowego, bo niestety problem w kilku egzemplarzach występował.Termicznie niby nie jest wysilony, ale układ chłodzenia nie ma zbyt dużej chłodnicy, chłodnicy oleju - wcale, dwa IC - to już chyba daje jakiś obraz. Szybko wymieniłem chłodnice, przeszedłem na 10w-60 i odpukać przy 370k km silnik ani jego teoretycznie słaby osprzęt nie uległ żadnej awarii i nie wymaga dolewek między wymianami co 20tyś km - wystarczy?
    Cenne informacje.
    Warto takie rzeczy umieszczać na forum, przyda się niejednemu.
    10W w zimie da radę nawet bardzo, przecież niektórzy na 15W jeżdżą...
    jeżdżę motocyklem który jest na górnej granicy ciepłoty i wlewam ...W50 więc ten problem rozumiem.

    To jak już mamy taki wątek to proszę podziel się informacjami o Twoim 740d które są tak popularne jak Alpina ;-)
    Ile lat już jeździsz te 160 tys?
    Czyli zacząłeś przy 200 tys?
    Jak się czuje magiczna skrzynia biegów 5HP30?
    I ogólnie czy coś więcej już robiłeś przy napędzie, silniku itp?
    Co ile zmieniasz olej (20tys?) i jakiej marki?

    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez borowik ; 27-02-2014 o 09:27
    traktor V8

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar SajneK
    Dołączył
    Feb 2014
    Posty
    241
    BMW
    E38 740D 2000r
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez lincoln Zobacz posta
    Idąc Twoim tokiem rozumowania żadne auto z serii M (jeżdzące w 99% na 10w-60) nie może byc odpalanie zimą...
    740d miało kłopot z ciśnieniem na niskoch obrotach, nawet na gwarancji podnoszono minimalnie obroty biegu jałowego, bo niestety problem w kilku egzemplarzach występował.Termicznie niby nie jest wysilony, ale układ chłodzenia nie ma zbyt dużej chłodnicy, chłodnicy oleju - wcale, dwa IC - to już chyba daje jakiś obraz. Szybko wymieniłem chłodnice, przeszedłem na 10w-60 i odpukać przy 370k km silnik ani jego teoretycznie słaby osprzęt nie uległ żadnej awarii i nie wymaga dolewek między wymianami co 20tyś km - wystarczy?
    Czy my rozmawiamy o tym samym aucie? Bo cos mi tu sie nie zgadza. 65cm szerokości chłodnicy i 4cm grubości to nie jest mała chłodnica, raczej normalna jak na diesla... IC jest jeden centralny


  3. #13
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    25
    BMW
    740d
    Skąd
    Starogard Gd
    Centralny, to może jednak zajrzyj pod maskę, a się przekonasz, tu też widać różnicę, sugerujesz się rysunkami, a ja tym co zobaczę w aucie. Stosowanie 10w-60 jest bzdurą OK, ale na razie nie wyszedłem na tym źle, w patrząc na usterki tej jednostki powiedziałbym bardzo dobrze - ale każdy ma prawo do własnego zdania - pytasz - odpowiadam, ale jak wiesz lepiej to po co pytać? Chłodnica jak na gabaryty auta i silnika jest dość skromna, zwłaszcza, że odpowiada też za chłodzenie oleju w silniku.

    W postach wcześniej wypisałem:
    -7lat
    -160tyś km
    -obecnie 370kkm

    Skrzynka to najsłabszy pkt auta, niestety dopiero niedawno udało się zdiagnozować przyczynę częstych awarii "koszy"

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar SajneK
    Dołączył
    Feb 2014
    Posty
    241
    BMW
    E38 740D 2000r
    Skąd
    Warszawa
    Pytałem o zalecaną specyfikacje nie o konkretny olej :)
    Odpowiedziałeś i ok, przyjalem do wiadomosci i szanuje to, z czyms sie nie zgadzam i wymienilismy poglądy, od tego jest forum...

    Gdzie jest ten drugi IC w takim razie ? Bo mam auto od 3 tygodni i pewnie wszystkiego o nim nie wiem.

  5. #15
    Początkujący Użytkownik Awatar borowik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    60
    BMW
    E38 740d 2000r
    Skąd
    Pruszków

    Post

    Cytat Zamieszczone przez lincoln Zobacz posta
    Centralny, to może jednak zajrzyj pod maskę, a się przekonasz, tu też widać różnicę, sugerujesz się rysunkami, a ja tym co zobaczę w aucie. Stosowanie 10w-60 jest bzdurą OK, ale na razie nie wyszedłem na tym źle, w patrząc na usterki tej jednostki powiedziałbym bardzo dobrze - ale każdy ma prawo do własnego zdania - pytasz - odpowiadam, ale jak wiesz lepiej to po co pytać? Chłodnica jak na gabaryty auta i silnika jest dość skromna, zwłaszcza, że odpowiada też za chłodzenie oleju w silniku.

    W postach wcześniej wypisałem:
    -7lat
    -160tyś km
    -obecnie 370kkm

    Skrzynka to najsłabszy pkt auta, niestety dopiero niedawno udało się zdiagnozować przyczynę częstych awarii "koszy"
    Jak będę w Sopocie to dla ciekawości zagadam o problemach: chodnicy oleju , słabym smarowaniu i przegrzewaniu się.
    Sprawdzałeś w menu zegarów jaka jest temperatura np w upalne lato stojąc w korkach? (pozycja 7)
    http://7er.pl/showthread.php/22916-U...unkcje-e38-e39
    Uzytkownicy 4,4 benzyna mają termostaty 105stC i tam taki problem występuje a u nas jest termostat normalny czyli około 96?=stC?
    Ja sprawdzałem w zimie, to że wskazówka stoi pionowo nie oznacza że silnik osiągnął temperaturę pracy, jeszcze przez jakiś czas dochodzi do nominalnej.

    Ale najważniejsze że masz taki ładny przebieg bez żadnej awarii, naprawdę Ci zazdroszczę. Może dzięki temu zmieni się opinia o tych "awaryjnych" silnikach. Stosowanie 10W60 nie jest bzdurą, i tak każdy wleje co uważa za słuszne, ja mam shella za pół darmo, inny Motula....
    Chociaż u mnie kilometry kręcą się bardzo szybko (20tys w 5miesięcy) to żadnej awarii nie było.
    Skąd kupiłeś auto i czy wcześniej miało jakieś naprawy? Bo to też ważne.
    Piszesz o koszu / forwardu, ile razy miałeś z tym problem, ile kosztuje usunięcie usterki i co tak naprawdę jest przyczyną wg Twoich doświadczeń?
    traktor V8

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    149
    BMW
    E38 740d
    Skąd
    Między Bugiem a Wisłą
    Termostat do M67 otwiera się przy 88 stopniach

  7. #17
    Początkujący Użytkownik Awatar borowik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    60
    BMW
    E38 740d 2000r
    Skąd
    Pruszków

    Post

    Cytat Zamieszczone przez SajneK Zobacz posta
    Czy my rozmawiamy o tym samym aucie? Bo cos mi tu sie nie zgadza. 65cm szerokości chłodnicy i 4cm grubości to nie jest mała chłodnica, raczej normalna jak na diesla... IC jest jeden centralny

    chłodnica płynu jest taka sama jak w 730d
    http://sklep.auto-voll.pl/chlodnica-...0d-740d-3.html
    Chłodnice oleju którą wkleiłeś to jest chłodnica automatycznej skrzyni biegów ( ASB)


    Proszę, na zdjęciach macie co po kolei następuje i z opisami (chyba cały silnik gość rozłożył).
    Pytanie dla spostrzegawczych czy jest chłodnica oleju?
    http://bmw.tczew.pl/viewtopic.php?f=...e6a68b08b79ef7

    Miłego oglądania...
    traktor V8

  8. #18
    Początkujący Użytkownik Awatar borowik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    60
    BMW
    E38 740d 2000r
    Skąd
    Pruszków

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Antek Zobacz posta
    Termostat do M67 otwiera się przy 88 stopniach
    740i z silnikami M62 4.4L
    traktor V8

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar SajneK
    Dołączył
    Feb 2014
    Posty
    241
    BMW
    E38 740D 2000r
    Skąd
    Warszawa
    To jak to w koncu jest :)
    Miało nie byc chlodnicy oleju okazuje sie ze jest, mialy byc dwa intercoolery dalej nie widze drugiego... wiem na pewno ze bede czyscil zawory egr i rowniez zrobie przeglad dolotu.
    Dzięki za link!

  10. #20
    Początkujący Użytkownik Awatar borowik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    60
    BMW
    E38 740d 2000r
    Skąd
    Pruszków

    Post

    Cytat Zamieszczone przez SajneK Zobacz posta
    To jak to w koncu jest :)
    Miało nie byc chlodnicy oleju okazuje sie ze jest, mialy byc dwa intercoolery dalej nie widze drugiego... wiem na pewno ze bede czyscil zawory egr i rowniez zrobie przeglad dolotu.
    Dzięki za link!
    Poczekaj na spot.
    Podłączymy do kompa, porównamy...
    Zmierzymy 0-100
    Zmień na razie olej ze wszystkimi filtrami (paliwa chyba już masz nowy)
    traktor V8

Podobne wątki

  1. [skrzynia] Czy mozna mieszac olej w 5hp24, jaki olej zalac ?
    Przez matraks w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-05-2011, 02:07
  2. 5hp30 UB 740d Jaki olej do skrzyni biegów??
    Przez CICHY83 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-12-2010, 12:46
  3. Jaki olej ?
    Przez kavsky w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-11-2010, 08:46
  4. Jaki olej?
    Przez YBSA w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-09-2010, 12:45
  5. jaki olej?
    Przez KAMELEONV w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-10-2008, 22:05

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •