Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: 5hp24 coś padło po wymianie kosza FARWARD

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    325
    BMW
    e38 740iA, e39 touring 528i
    Skąd
    Krosno

    Post 5hp24 coś padło po wymianie kosza FARWARD

    Panowie. Tydzien temu poskładałem skrzynie po wymianie kosza A farward. Skrzynia dostała nowy olej, filtr umyte wypacykowane. Wszystko śmigało super do dziś. Podjechałem na parking dałem P nie gasząc auta. Wsiadłem dałem R a auto stoi. Dodałem gazu ruszyło z oporem. Zadnych jeków kwików tarcia. Dałem D i normalnie jechało zmieniało biegi itd. Pojechałem kawałek wrzucam R i słyszę że coś dziwnie to wchodzi i auto nadal nie rusza. Dodam gazu Na R rusza z oporem i jak zdejme noge z gazu momentalnie staje. Ale najlepsze jest to że jak dam na N to auto jedzie do przodu. Co sie mogło stac??????

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Mat88
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Skąd
    Warszawa

    Post

    Pierwsza diagnoza wg. mojego doświadczenia ze skrzynią w E38 to pęknięty kosz Revers (R) Bardzo częsta przypadłość wszystkich skrzyń ZF w E38 a to dzięki pewnemu mądrali co wykonuje kosze z aluminium. Co gorsza to takie uszkodzenie może nie dawać objawów nawet przez kilka lat (w zależności jak używa się biegu wstecznego). To co dzieje się u Ciebie to jest wynik wyłamanych niektórych "zębów" kosza R, które obłamują się dalej aż do momentu takiego właśnie objawu że bieg R nie załącza się do końca a jak przykładasz moment obrotowy przez konwerter do skrzyni to kosz się ślizga zamiast dopasować się jak puzzle.

    a propos filtr się wymienia a nie myje.... tak samo z uszczelką ma być nowa i schluss.

  3. #3
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Robione było OHK (wymiana wszystkich uszczelek)? Tłok F wymieniony?

    Ważna informacja jest o tym, że na "N" ciągnie do przodu. Sugeruje to problem tłoka F.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    325
    BMW
    e38 740iA, e39 touring 528i
    Skąd
    Krosno
    filtr był założony nowy tak samo jak olej nowy . Uszczelki wymienione wszystkie. Tłok F nie wymieniniany. Jak padł kosz to stało mi się na skrzyzowaniu. Auto nigdzie nie pojechało tylko na lawecie wieć uszkodzen nie było nic poza tym koszem i jednego kawałka w misce.
    auto ma najechane 170 tys km i wszystkie tarczki są jak nowe zresztą cała skrzynia tak wygladała
    Co Panowie polecacie??? szukac uzywanej skrzyni czy remontować dalej tą???
    Ostatnio edytowane przez ruti ; 20-02-2014 o 22:06

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Mat88
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Skąd
    Warszawa
    remontuj, jak kupisz używaną to nie wiesz na co trafisz a jak tamta padnie to znowu musisz rozbierać i cudować. Dla własnego spokoju i wiedzy co było robione to moim zdaniem powinieneś remontować starą.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    325
    BMW
    e38 740iA, e39 touring 528i
    Skąd
    Krosno
    matt88 tylko że w niej wszystko było przeglądane i było igła wg ksiązki naprawiam 5hp24 była rozbierana i składana i co się w niej teraz podziało.... normalnie mnie chce roz.......

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Mat88
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Skąd
    Warszawa
    było igła przy składaniu ale co się w niej dzieje to musisz niestety ją wyjąć na stół i rozłożyć jeszcze raz. Dlatego piszę tu o koszu R bo miałem podobnie tylko z tym neutralem tak nie miałem, a ten neutral ciągnie po odpuszczeniu hamulca jak na D ?

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    325
    BMW
    e38 740iA, e39 touring 528i
    Skąd
    Krosno
    tak na N ciagnie do przodu jak na D. Puścisz hamulc i od razu ciagnie. Na R stoi dopiero jak dodasz gazu z oporem ruszy. Ale dziś jeszcze jak wjeżdząłem do garażu mam takie odczucie jakby na P chciało też jechać do przodu

  9. #9
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Spokojnie, albo coś w terowaniu się przyblokowało albo gdzieś ciśnienie idzie, gdzie nie powinno.

    Rozbierz jeszcze raz na spokojnie i zobacz. Często jest tak, że jakieś śmieci wędrują chwilę po skrzyni i dopiero po jakimś czasie gdzieś się odłożą i robią się kwiatki.

    Dlatego trzeba skrzynię zawsze dobrze umyć, a płytę sterowniczą rozebrać do rosołu przy każdym remoncie.
    pozdrawiam Bartek

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    325
    BMW
    e38 740iA, e39 touring 528i
    Skąd
    Krosno
    ttrol ale było to tak robione. wszystko rozebrane i umyte.

Podobne wątki

  1. Wspomaganie padło ....
    Przez Anatol w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 07-10-2016, 22:15
  2. 730d/2004r - Czy na pewno padło turbo?
    Przez rafalski w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 14-11-2014, 08:32
  3. Pomocy , coś stuka na wolnych po wymianie rozrządu
    Przez MAGIELBMW740D w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-02-2014, 09:23
  4. e38 padło wspomaganie
    Przez Pawel'88 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-11-2013, 20:38
  5. Padło sterowanie w kierownicy
    Przez martin81 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-06-2010, 08:03

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •