Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Wątek: Swiece do 750

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    105
    BMW
    e38 728i
    Skąd
    Kętrzyn
    10w40 jest gestrzy przez co silnik ciężej ma zakręcić, gorzej smaruje przede wszystkim na zimnym. Zasyfia silnik włącznie z pierscieniami zgarniajacymi przez co silnik zaczyna palić olej. 5w40 jest olejem w pełni syntetycznym co sprawia ze nie wiąże się tak łatwo z wodą z powietrza, ma właściwości czyszczące przez co nie dość ze nie zasyfia silnika to go jeszcze plucze.

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,527
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Cytat Zamieszczone przez mkoz_1 Zobacz posta
    5w40 jest olejem w pełni syntetycznym .
    Nie do końca, teraz wiekszość olejów typu 5w a nawet 0w to hydrokraki, niestety, co nie zmienia faktu że i tak lepszy jest hydrokrak niż np 10w40

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Tommo
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    328
    BMW
    TTRS 438 KM i 617 Nm Lex RX450h
    Skąd
    Nowe Miasto nad Pilicą

    Post

    Cytat Zamieszczone przez darekbb Zobacz posta
    Chodzi o temperaturę płynięcia, wiekszość 10w40 ma ją wyższą co za tym idzie głównie w zimie przy rozruchu bardziej obciąża silnik niż oleje 5w ale to nie zawsze jest reguła
    Nawet jak producent zaleca taki rodzaj oleju?
    Pytanie dlaczego więc to robi?
    Cytat Zamieszczone przez darekbb Zobacz posta
    To są oleje bardzo niskooporowe, do jazdy po torze na parę okrążeń, a nie do normalnego użytku
    Instrukcja do Subaru XV 1.6 zaleca stosować olej o lepkości 0W20. A jest to zwykły uliczny suv.

    Cytat Zamieszczone przez mkoz_1 Zobacz posta
    10w40 jest gestrzy przez co silnik ciężej ma zakręcić, gorzej smaruje przede wszystkim na zimnym. Zasyfia silnik włącznie z pierscieniami zgarniajacymi przez co silnik zaczyna palić olej. 5w40 jest olejem w pełni syntetycznym co sprawia ze nie wiąże się tak łatwo z wodą z powietrza, ma właściwości czyszczące przez co nie dość ze nie zasyfia silnika to go jeszcze plucze.
    Nie mogę się z tym zgodzić. Klasyfikacja lepkościowa oleju mówi jedynie o jego własnościach lepkościowo-temperaturowych i nic poza tym.
    Mam zalany olej najwyższej jakości API czyli SL o lepkości 10W40 i nie uważam, że jest to olej, który gorzej smaruje i zasyfia mi silnik. Wręcz przeciwnie, ma bardzo dobre własności płucząco-myjące o czym świadczy wysoki wskaźnik TBN.

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,527
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Cytat Zamieszczone przez Tommo Zobacz posta
    Nawet jak producent zaleca taki rodzaj oleju?
    Pytanie dlaczego więc to robi?


    Instrukcja do Subaru XV 1.6 zaleca stosować olej o lepkości 0W20. A jest to zwykły uliczny suv.



    Nie mogę się z tym zgodzić. Klasyfikacja lepkościowa oleju mówi jedynie o jego własnościach lepkościowo-temperaturowych i nic poza tym.
    Mam zalany olej najwyższej jakości API czyli SL o lepkości 10W40 i nie uważam, że jest to olej, który gorzej smaruje i zasyfia mi silnik. Wręcz przeciwnie, ma bardzo dobre własności płucząco-myjące o czym świadczy wysoki wskaźnik TBN.
    Są silniki ciasnopasowane, i one wymagaja takich olejów, jak równiez olejów np5w30 ze względu na turbinę czy niskopopiołowych prze DPF... Ja nie chciałbym takiego auta którego instrukcja podaje takie specyfikacje. Poza tym obecnie producentom nie zależy na trwałości, więc, takie sikowate oleje + wymiana long life nie sprzyjają trwałości silnika

    Druga sprawa przykładowo olej marki "X" 5w40 ma temp płyniecia -45*C, a olej "Y" 10w40 ma -25*C to który lepiej smaruje?

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Tommo
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    328
    BMW
    TTRS 438 KM i 617 Nm Lex RX450h
    Skąd
    Nowe Miasto nad Pilicą

    Post

    Cytat Zamieszczone przez darekbb Zobacz posta
    Druga sprawa przykładowo olej marki "X" 5w40 ma temp płyniecia -45*C, a olej "Y" 10w40 ma -25*C to który lepiej smaruje?
    Na tak postawione pytanie nie ma sensu odpowiadać.
    1. Nie wiem skąd wziąłeś te parametry (z sufitu?) bo mój 10W40 ma temp. płynięcia -39 st C. A że na Syberię się nie wybieram, nie widzę potrzeby żeby musiał być niżej.
    2. Co rozumiesz przez zwrot lepiej smaruje? To jest bardzo ogólne stwierdzenie podobne do tego, który samochód jest lepszy SuV czy limuzyna segmentu E.
    3. Jest bardzo dużo parametrów określających własności fizyczne oleju silnikowego a klasyfikacji lepkościowa, to tylko jedno z nich.
    4. To co dla jednego typu silnika jest dobre, wcale nie musi być dobre dla drugiego.

    Do mojego motocykla ( również BMW) producent zaleca w naszym klimacie oleju o lepkości 20W50. Pytanie dlaczego nie 5W50 kiedy wg. Twojego rozumowania byłby lepszy, a tak nie jest.
    Ostatnio edytowane przez Tommo ; 12-02-2016 o 14:26

Podobne wątki

  1. Swiece, z M30 w M70
    Przez prezE32s w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-02-2011, 14:03
  2. Swiece z m30 do m70
    Przez prezE32s w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-01-2011, 14:26
  3. [ elektryka] Swiece i przewody
    Przez Boltar w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-10-2009, 15:38
  4. swiece w 750
    Przez IVCIO w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-09-2009, 15:25
  5. Tulejowanie gniazd pod swiece
    Przez gilu_e32 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-09-2008, 20:04

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •